banner423
Haber Merkezi
Haber Merkezi
25 Mayıs 2017 Perşembe 18:42
2 bin 400 TL altında olan tutarlara başvurabilirsiniz
banner301
banner287

Açıklamada “Tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla Çerkezköy Tüketici Hakem Heyeti, Çerkezköy Hükümet Konağında vatandaşlara hizmet vermektedir. Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz” ifadelerine yer verildi.

Çerkezköy Bakış - Çerkezköy Kaymakamı Atilla Selami Abban imzalı açıklamada “Vatandaşlarımız satın aldığı herhangi bir mal veya hizmeti ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinde öncelikle o mal veya hizmeti aldığı satıcı veya sağlayıcı ile görüşmesi gerekir. Ayıplı (kusurlu) mal ve hizmetlerden dolayı mağdur olan vatandaşlarımız malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özrü kadar değerinden indirilmesini istemek gibi haklara sahiptir. Belirtilen haklar doğrultusunda sonuç alınamaması durumunda, mağdur olan vatandaşlarımız ikametgah adreslerinde, Üst sınırı 2 bin 400 Türk Lirası altında olan şikâyetler İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine, Üst sınırı 3 bin 610 Türk Lirası olan şikâyetler İl Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirler. Şikayetler için belirlenen üst sınır  3/12/2016 tarihli ve 29907 sayılı Resmi Gazete’ de, “6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68 inci ve Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 6.’ncı Maddelerinde Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğ” yayımlanmıştır ve 2017 yılı için geçerlidir. Hakem heyetinin lehte verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda tüketici İcra Müdürlüğüne müracaat edebilir. Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 (on beş) gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.” ifadelerine yer verildi.
 

BAŞVURU BELGELERİ VE YAZILI DİLEKÇEDE OLMASI GEREKENLER

Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruda bulunulması için taraflardan birinin mutlaka tüketici diğerinin satıcı olması gerektiğinin ifade edildiği açıklamada başvuru belgeleri ve yazılı dilekçede olması gerekenler açıklandı. Açıklamaya göre “ Başvuru Belgeleri; 2 Adet şikâyet konusunu içeren dilekçe, Dilekçe ekinde fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb. gibi konuya ait belgeleri (2 Adet),Kimlik fotokopisi (2 Adet).Belgeler 2 (iki) suret halinde düzenlenerek Tüketici Hakem Heyetine başvurulması gerekmektedir. Yazılı dilekçede olması gerekenler;TC Kimlik No, İletişim Bilgileri (Adres, cep ya da ev numarası), şikayet edilen firmanın adı ve adresi, şikayetin parasal değeri, uyuşmazlık olayının kısa ve net anlatımı, tüketicinin talebi (Para iadesi, ayıpsız misli ile değişim, ücretsiz onarım veya ayıp oranında indirim gibi haklardan sadece bir tanesini talep edebilir.) Tüketiciler e-Devlet portalından TÜBİS sistemi üzerinden de şikâyetleri ile alakalı belgeleri yükleyerek başvuruda buluna bilir ve başvuru sonuçlarını öğrenebilirler.” denildi.

Çerkezköy Bakış

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir. Yayınlarımıza yorum gönderen takipçilerimizin IP adresleri sisteme kaydedilmekte olup, istenildiğinde yetkili kurum veya kuruluşlara verilecektir.
Avatar
oğuz fırat 2017-05-25 19:52:29

valla kaymakam olmassa cerkezkoyun hali harap Allah razı olsun kaymakamdan yoksa belediyenin yapacağı bi is yok

Avatar
Kerem 2017-05-26 09:48:42

Kaymakam bey çok çalışkan maaşAllah. Sizden çok uzun süren ve bir sürü insanı, esnafı mağdur eden Karaağaç yolu organize köprüsüyle neden ilgilenmiyorsunuz. vatandaşın her türlü mağduriyeti ile ilgilenmenizi bekliyoruz.

banner429

banner430