Çerkezköy’de ‘İhracata Hazırlık Çalıştayı’

Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu’nca düzenlenen ‘İhracata Hazırlık Çalıştayı’ bugün yapılacak sunumla sona erecek. Çalıştay’da, küresel pazar ve ihracata dair katılımcılara bilgi veriliyor.

Çerkezköy’de ‘İhracata Hazırlık Çalıştayı’
banner301
• ESMA KURTULUŞ
ÇERKEZKÖY BAKIŞ - Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) bünyesinde faaliyetlerini yürüten Avrupa İşletmeler Ağı Çerkezköy İrtibat Bürosu’nca dün start alan 2 günlük çalıştay bugün sona erecek.
“İHRACATIMIZ, İTHALATIMIZDAN AZ’’
Dün gerçekleşen ilk gün eğitiminde  ‘Küresel Pazarlar ve İhracat’ta Yeni Müşteri Bulma Yöntemleri’  üzerine çeşitli bilgilendirmelerde bulunulurken, programın eğiticiliğini ise  KOSGEB Almanya Eşmer Yöneticisi Fırat Oğuztürk gerçekleştirirdi. Sözlerine Türkiye’nin her geçen yıl ithalat ve ihracattaki artışına dikkat çekerek başlayan Oğuztürk, “ Türkiye’nin 1948’deki ihracatı 0.2 milyar dolarken, ithalatı 0.3 milyar dolar, 1969’da; ihracatı 0.5 milyar dolar, ithalatı 0.8 milyar dolar, 1979’da; ihracatı 2.3 milyar dolar, ithalatı 5.1 milyar dolar, 1989’da ihracatı 11.6 milyar dolar, ithalatı 15.8 milyar dolar, 1999’da ihracatı 26.6 milyar dolar, ithalatı 40.7 milyar dolar iken 2011 ocak ayındaki dış ticaret hacmimiz ihracat 9. 551 milyar dolar ithalat 16.905 milyar dolar. 2012 yılı ocak ayını ele aldığımızda ise yine ithalatın ihracattan fazla olduğunu görüyoruz, öyle ki bu yıl ocak ayında 10.374 milyar dolar ihracat yapılırken,  17.383 milyar dolar olarak gerçekleşti. “ bilgilerini verdi.
PAZARLAMA NEDİR?
Verilerin ardından pazarlamayı tanımlayarak sözlerine başlayan Oğuztürk, “ Pazarlamayı, bir kazanç sağlama amacı ile seçilmiş müşterileri gruplarının ihtiyaç ve isteklerini tatmin için firma kaynaklarının çözümlenmesi, planlanması, örgütlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz. Uluslar arası pazarlama ise, bu çabaların uluslar arası ortamda yürütülmesidir. “ dedi.
ULUSLAR ARASI PAZAR İÇİN YAPILMASI GEREKENLERE DEĞİNDİ
Oğuztürk uluslar arası pazarlama alanında yapılması gerekenler hakkında da katılımcıları bilgilendirerek, “ Eğer firmanın üretim kapasitesi tümüyle kullanılmıyorsa, kapasite artırma olanağı varsa, uluslar arası pazarlar iç piyasadan hızlı gelişiyorsa, iç piyasa satışları mevsimlik oynamalar gösteriyorsa, uluslararası pazarlara açılmak toplam satış ve karın artmasını sağlayacaktır.’’ Diye konuştu.

banner287


“PAZAR ARAŞTIRMASINDA BİLGİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ ÖNEMLİDİR’’
“Pazar araştırmasında bilgi toplamaya yöntemleri önemlidir.’’ Diyerek konuşmasını sürdüren Oğuztürk, “ Her şeyden önce ürünümü nasıl bir tüketici alabilir? Tüketicinin alabileceği ürünü biz üretebilir miyiz? Saptanan üretici tipinden yeterli sayıda var mı? Onlara malımızı ve ürün tanıtımı için gerekli mesajımızı nasıl ulaştırabiliriz? Hedef pazara ihracat mümkün mü? Karlı mı? Şeklindeki soruları sorduğunuz müddetçe başarılı olursunuz. ’’ şeklinde konuştu.
“4 ÇEŞİT PAZAR ARAŞTIRMASI MEVCUT’’
Oğuztürk 4 çeşit pazar araştırmasının mevcut olduğunu dile getirerek, “ Bunlar;  masa başı araştırması, piyasa araştırması, tüketici araştırması ve bir araştırma laboratuarı olarak fuarlardır.’’ İfadesini kullandı.
“MASA ARAŞTIRMASINDA 3 TÜR KAYNAK VAR’’
Masa başı araştırmalarda firma içi kaynaklar, Türkiye’deki kuruluşlar ve uluslararası kuruluşlar olmak üzere masa başı araştırmalarında 3 tür kaynak kullanılabileceğini ileten Oğuztürk, “ Firma içi kaynaklar kendi içerisinde yöneticinin dosyaları ve firma kaynakları olmak üzere 2’ye ayrılırken, Türkiye’deki kuruluşların oluşturduğu kaynaklar da kütüphaneler, kamu kuruluşları, özel kuruluşlar, yabancı ülke temsilcilikleri ve Türkiye’nin dış temsilcilikleri olmak üzere 5 ayrı başlığa ayrılır.’’ İfadelerini kullandı.
Bugün gerçekleşecek olan eğitimin ardından katılımcılara sertifika verilecek.

Çerkezköy Bakış

Güncelleme Tarihi: 25 Kasım 2014, 14:16
YORUM EKLE
YORUMLAR
xışo
xışo - 6 yıl Önce

güzel çalışmalar.tebrikler

SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner493