Popüler olan değil, size uygun olan diyet faydalıdır

Son yıllarda faydalarından çok isimleriyle gündeme gelen diyetler olduğuna dikkat çeken Diyetisyen Burcu Özkan Akca, sağlıksız olan bu diyetlere karşı vatandaşların duyarlı olmaları gerektiğini belirterek, “Bu diyetlerin isimlerini bilin, ama bunları mümkün oldukça uygulamaktan kaçının. Kilo kaybetmek ya da formunuzu korumak üzere uygulamaya kalktığınız bu diyetler neticesinden sağlığınızı kaybedebilirsiniz. Unutmayınız ki popüler olan değil, size uygun olan diyetler faydalıdır.’’ değerlendirmesinde bulundu.

Popüler olan değil, size uygun olan diyet faydalıdır
banner301
ÇERKEZKÖY BAKIŞ - Popüler diyetlere karşı bilgilendirmede bulunan Özel Çerkezköy Hastanesi Diyetisyeni Burcu Özkan Akca, doğru bilinen bir takım yanlışları da gerçekliğe kavuşturarak, vatandaşlara çeşitli konularda uyardı.
MONTİGNAC DİYETİ NEDİR?
Popüler diyetler arasında sadece karbonhidrat ve protein içeren besinlerin ayrı alınması anlamına gelen montignac adlı bir diyetin bulunduğunu belirten Akca, “ Montignac prensiplerine göre, öncelikle gıdalar sınıflandırılıyor. Yani enerji veren proteinler, karbonhidratlar ve yağlar ile enerjik olmayan lifler, su,  vitamin,  mineral ve oligo  elementler birlikte alınmıyor. Bu tür beslenme mide, bağırsak sistemini   bozuyor   ve   ülsere yol açabiliyor. Ayrıca sinir sisteminde tahribat yapıyor.’’ Dedi.
MİDE YANMASI OLANLAR DİKKAT!
Salata, meyve, haşlanmış patates gibi besinlerle gerçekleştirilen diyette ise vücuta çok az miktarda kalori ve besin öğesi alındığını aktaran Akca, besin öğesi atlanması neden olan bu diyetlerden mide yanması, ağrısı ve kazınması olan kişilerin uzak durmaları gerektiği uyarısında bulundu.
“KAN GRUBU DİYETLERİ DÜZENSİZ BESLENMEYE İTİYOR’’
“Kan grubu diyetleri kişileri besinlerden uzaklaştırarak yetersiz ve dengesiz beslenmeye yöneltiyor.’’ Diyerek konuşmasını sürdüren Akca, “Mesela bu diyet tipinde X kan grubu mensuplarının kesinlikle süt ürünleri almaması gerektiği söyleniyor. Ancak, kişinin ilk tanıdığı gıdanın anne sütü olduğunu ve süt ürünlerinin çok yararlı besin değerleri düşünüldüğünde bunun zararlı bir öğüt olduğunu unutmamak gerek. Aynı zamanda bu diyet yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının yerleşmesine neden olabilmektedir.’’ Şeklinde konuştu.
“DOĞRU DÜZGÜN TEK YEMEĞİNİZ SOĞAN!’’
Diyetisyen Akca soğan çorbası diyeti hakkında da çeşitli bilgilendirmelerde bulunarak, “ Yağın kesinlikle yasak olduğu bu 3 günlük diyette, anlaşılacağı gibi doğru düzgün tek yemeğiniz soğan çorbası. Bir de beyaz peynir. Çay, meyve (üzüm ve muz hariç) ile pirinç lapasına çok kısıtlı olarak izin var. Vücutta doku (kas) kaybı yaratması nedeniyle bazal metabolizma hızını yavaşlatıyor ve tekrar kilo almayı kolaylaştırıyor.’’ Dedi.
banner287
“KALP VE DİYABET RİSKİ TAŞIYOR’’
Popüler olan bir diyetlerden birinin de birinin İsveç Diyeti olduğunu aktaran Akca, “ Bu diyet vitamin ve mineral açısından son derece yetersiz, vitaminleri açısından fakir, kolesterol yönünden zengin olduğu için de kalp hastalığı ve diyabet açısından da ciddi risk taşıyor. Bu diyette vücut kendini az yemeye adapte ettiği için bazal metabolizma hızı yavaşlıyor. Ayrıca,  B grubu vitaminlerinin yetersizliğine de neden olur.’’ İfadelerini kullandı.
“PRENSES DİYETİ YETERSİZ’’
Akca working girl diyetiyle 2 haftada üç buçuk kilo vermenin hedeflendiğini kaydederek, ağırlık olarak karbonhidratın bulunduğu bu programın kan şekeri ve insülin salınımında dengesizliğe yol açtığını ifade etti. Prenses Diana diyetine de değinen Akca, bu diyetin İngiltere kaynaklı olduğu bilgisi vererek, “Haftada 5 kilogram verilmesi hedeflenen diyette düşük kalorili yiyecekler bulunuyor, besin açısından çok yetersiz kalıyor.’’ Yorumunda bulundu.
“KARBONHİDRAT EKSİLİĞİ DE RİSKLİ’’
Akca karbonhidrat eksikliklerinin de sağlık açısından riskli olduğuna vurgu yaparak, “ Yağlı maddeler ile proteinin tamamiyle serbest olduğu Dr. Atkins diyetinde şekerli tüm besinler yasak ve diyet kalp hastalığına davetiye çıkarıyor. Karbonhidrat eksikliği vücutta ‘keton' adı  verilen ve yüksek miktarı çok  zararlı olabilen cisimlerin artmasına yol açabilir. Ayrıca, kanda şeker dü-şüklüğü ve eksikliği de kendini gösterir. Aynı zamanda kalp ve böbrek sorunlarının da oluşmasına neden olabilir.’’ Bilgilerini verdi.
TEK VE ÇİĞ BESİN DİYETLERİNE DEĞİNDİ
Tek besin ve çiğ besin diyetlerine de değinen Akca, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “ Tek besin diyetleri sadece bir çeşit besin içerir ve gün boyunca aynı besin tüketilir. Sağlık açısından son derece sakıncalı olan bu diyetler düşük enerjilidir ve uzun süre uygulandığında besin yetersizliklerine neden olurlar. Besinler pişirildiğinde vitamin, besin öğesi kaybı olur ve besinin içerisinde yer alan enzimler etkisiz hale gelir. Tohum, meyve ve sebzelerin dalından koparıldığı gibi tüketilmesi ise çiğ besin diyetinin temelidir. Etten yoksun bu diyet bazı besin yetersizliklerine neden olabilir. Hepsini birlikte değerlendirecek olursak popüler diyetleri tanıyın fakat uygulamayın, bir diyetisyenden yardım alın.’’

Çerkezköy Bakış

Güncelleme Tarihi: 25 Kasım 2014, 13:14
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner493