banner434
Haber Merkezi
Haber Merkezi
06 Aralık 2017 Çarşamba 17:18
Kışın daha az su içiyorsanız hastalıklara dikkat!
banner301
banner287

Çerkezköy Bakış - İrmet Hospital Hastanesi Üroloji Bölümü'nden Op. Dr. Hüseyin Korucu, az su içmenin sağlık üzerindeki olumsuz etkileri hakkında bilgi verdi. Korucu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

HER İNSANIN GÜNLÜK SU İHTİYACI AYNI DEĞİL
İnsan vücudunun yaklaşık yüzde 60'ı sudan oluşmaktadır. Vücuttaki tüm hücre ve organ sistemlerinin düzgün çalışması suya bağlıdır. Su; vücut sıcaklığının düzenlenmesinde, besinlerin hücrelere taşınmasında ve metabolizma sonucunda oluşan artık ürünlerin uzaklaştırılmasında rol almaktadır. Gün boyunca; solunum, terleme, idrar ve bağırsaklar yoluyla su kaybedilir. Su ihtiyacı, çevresel ve fiziksel faktörler tarafından belirlenir ve kişiden kişiye değişir. Bununla birlikte günlük su ihtiyacı konusunda farklı görüşler olsa da her gün yaklaşık 2.5 litre su tüketimi önerilmektedir.

İLERLEYEN YAŞLARDA SUSUZLUK HİSSİ AZALIYOR
Yeterli su içilmediğinde ortaya çıkan ilk belirti, susuzluk hissidir. Yaşlılarda susuzluk hissinin zayıflaması nedeniyle su içme ihtiyacı fark edilmeyebilir. Bu durum vücutta sıvı eksikliğinin ortaya çıkmasına neden olur. Vücut suyunun azaldığı durumlarda dehidratasyon adı verilen tablo oluşmaktadır. Bu durumda görülen belirtiler; baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu, ağız kuruluğu, idrar renginde koyulaşma, daha ileri aşamalarda halüsinasyon ve bilinç bulanıklığıdır.

YÜKSEK ATEŞ VE İSHAL SU İHTİYACINI ARTIRIYOR
Bir günde alınması gereken sıvı miktarı; ne kadar hareketli olunduğuna, bulunan ortamın sıcaklığına ve genel sağlık durumuna bağlıdır. Egzersiz yapıldığında veya terlemeye yol açacak bir aktivite içindeyken su ihtiyacı artar. Kısa süreli orta şiddette bir egzersizde 400-600 ml ekstra suya ihtiyaç duyulmaktadır. Daha uzun süreli ve şiddetli egzersizlerde bu ihtiyaç artar. Sıcak ve nemli ortam da terlemeye yol açarak su ihtiyacını artırır. Bunların dışında; ateş, ishal, kusma gibi sorunlar da su kaybını artırdığından daha fazla su içme ihtiyacı doğurur. Gebelik ve emzirme dönemlerinde de su tüketimi artırılmalıdır. Gebelerin günde 2.5 litre, emziren annelerin ise günde 3 litre sıvı tüketmeleri önerilmektedir.

KRONİK BÖBREK VE KALP HASTALARI AŞIRI SU TÜKETİMİNDEN KAÇINMALI
Vücudun su kaybettiği durumlar haricinde, böbrek taşı hastaları su alımını mutlaka arttırmalıdır. Bu kişiler yeni taşların oluşmasını önlemek ve atılımını kolaylaştırmak için günlük idrar miktarı 2 litrenin altına düşmemelidir. Bu da ancak günde yaklaşık 3 litre su içerek sağlanabilir. Böbrek taşı oluşumuna eğilimli kişilerin de az su içmesi böbrek taşı oluşumunu kolaylaştırmaktadır. Buna karşın kronik böbrek yetmezliği hastalarında aşırı miktarda su tüketmek zararlıdır. Aşırı su tüketimi bu kişilerde hiponatremi denilen ve beyin ödemine yol açabilen tehlikeli bir tabloya neden olabilir. Aynı durum kalp yetmezliği olan hastalarda da geçerlidir.

SAĞLIKLI BÖBREKLER İÇİN YETERLİ MİKTARDA SU İÇİLMELİ
Böbrekler, vücutta su ve elektrolit dengesini sağlayan, kan basıncını düzenleyen ve çeşitli hormonları salgılayan organlardır. Su, böbreklerin çalışması için önemlidir. Vücutta oluşan artık ürünlerin idrar yoluyla uzaklaştırılması için yeterli miktarda su alınmalıdır. Az su içmenin idrar yolu enfeksiyonlarını, böbrek taşı oluşumunu ve elektrolit bozukluklarının gelişimini kolaylaştırdığı unutulmamalıdır.

Çerkezköy Bakış

Son Güncelleme: 06.12.2017 17:31
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir. Yayınlarımıza yorum gönderen takipçilerimizin IP adresleri sisteme kaydedilmekte olup, istenildiğinde yetkili kurum veya kuruluşlara verilecektir.
Avatar
SÜPERSİN.. 2017-12-07 13:25:32

EĞLENCELİ DR. HÜSEYİN BEY..

banner435

banner429

banner306

banner430