‘Gönülsüz oruç tutmak, sinirli yapıyor’

Özel Çerkezköy Hastanesi Psikologu Meltem Keser, gönülsüz oruç tutan kişilerin sinir eğilimlerinin çok fazla olduğunu belirterek, ‘’Oruç gibi bir ibadet farkında olunarak ve gönüllü yapılırsa öfke eşiğini düşürürken, açlık ve diğer gereksinimlere karşı direnme ve başa çıkmayı da o denli kolaylaştırır.’’ değerlendirmesinde bulundu.

‘Gönülsüz oruç tutmak, sinirli yapıyor’
banner301
ÇERKEZKÖY BAKIŞ - Özel Çerkezköy Hastanesi Psikologu Meltem Keser, oruç tutmaya ilişkin bazı bilgiler vererek, vatandaşlara gönüllü oruç tutulması konusunda çağrıda bulundu.
“SİNİRLENME EŞİĞİNİ DÜŞÜREBİLİR’’
Meltem Keser yaz aylarına denk gelen ramazanla birlikte vücutta bir takım fizyolojik ve hormonal değişiklikler olduğunu belirterek, “Vücuttaki bu denge bozuklukları da stres ve sinirlenme eşiğini düşürerek ani öfke patlamalarına, depresyon ve uyku sorunlarına sebep olabilir. Sıcak ve açlığa ek olarak sigara içen kişilerde, oruç tutulan sürede yaşanan nikotin eksikliği de sinirliliğe yol açabilir. Keyif verici bir madde olan nikotin yoksunluğu, bağımlılarda depresyon, terleme ve sinirliliğe sebep olabilir aynı zamanda sürekli bir şeyler atıştırma alışkanlığı olan kişilerin oruçluyken kendilerini daha gergin hissetmeleri olağandır.’’ İfadelerini kullandı.
“AŞIRI SICAK VE TRAFİKTEN UZAK DURUN!’’
“Oruç tutan kişilerin muhakkak aşırı sıcak ve trafikten uzak durması gerekiyor.’’ Diyen Keser, şöyle devam etti: “ Bedensel ya da zihinsel yüksek performans gerektiren işler de iftardan sonraya ertelenmeli, ertelenmesi mümkün değilse bölerek ya da sık molalar vererek çalışılmalıdır. Vücudumuzdaki gerginlikleri gidermek için mutlaka molalar vermeliyiz. Ayrıca oruç tutacak kişiler mutlaka sahura kalkmalı böylelikle gün için de yaşayabileceği açlık duygusunu en aza indirmelidir.’’
banner287
KONTSANTRASYON BOZUKLUĞUNA DİKKAT ÇEKTİ
Keser açlıkla birlikte zaman zaman dikkat ve konsantrasyon sorunu yaşanabileceğine dikkat çekerek, vatandaşlara “Yoğun dikkat gerektiren işlerde istediğimiz sonuçları alamayabiliriz. Bu dönemde birbirimize karşı toleranslarımızı arttırmalı, yaşadığımız sorunlarda karşımızdakileri suçlamak yerine fiziksel olarak da zorlukların farkında olmalıyız.’’ Uyarısında bulundu.
“RAMAZAN AYI OLDUĞUNU HATIRLAYIN’’
Gün içerisinde akşam saatlerine doğru kan şekerinin iyice düştüğünü dile getiren Psikolog Keser, şunları kaydetti: “Ramazan ayı olduğunu ve orucun anlamını hatırlayın. Ramazan’ın hoşgörüyü, paylaşmayı, anlayışı simgeleyen bir ay olduğunu düşünün ve davranışlarınızı buna göre şekillendirin. Gün boyunca vakit buldukça, nefes ve gevşeme egzersizleri yapmaya çalışın. Herhangi bir kimsenin öfkesini kontrol edemeyip sinirlenmesi, işin kolay yoludur.  Ne var ki işin zor yanı doğru insana doğru derecede, doğru zamanda, doğru maksatla ve doğru biçimde öfkelenmektir.’’

Çerkezköy Bakış

Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2014, 13:12
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner493