Kışın kilo almamak için ne yapmalıyız!

Özel Optimed Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Tuğçe Ünlüdağ, kış aylarında içinizi ısıtacak sebze çorbalarına yer verilmesini tavsiye etti. Ünlüdağ, kış ayında kilo alımını engellemek için de önerilerde bulundu.

Kışın kilo almamak için ne yapmalıyız!
banner301
Çerkezköy Bakış - Havaların soğumasıyla birlikte fiziksel aktivemiz azalıyor, vücut hızımız düşüyor ve daha az su içme ihtiyacı duyuyoruz. Havaların kapalı olmasıyla birlikte kendimizi daha yorgun, mutsuz ve depresif hissediyoruz. Hal böyle olunca da daha çok yemek yemeğe ve tatlı tüketimine ihtiyaç duyabiliyoruz.
Kış aylarında kilo alımını engellemek için işte yapılması gerekenleri anlatan Özel Optimed Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Tuğçe Ünlüdağ, “Günde en az 2 litre su tüketmeye özen gösterilmeli. Ara öğünler atlanmamalı.Uzayan açlık süreleri açlığı canavarlaşıp kontrolsüz yemenize sebep olabilir. Susamadan su içmeyi, açlık hissetmeden sağlıklı besinleri doğru miktarlarda yemeyi alışkanlık haline getirmeliyiz.”dedi.

banner287
ÇİĞ SEBZE TÜKETİN

Öğünlerde içinizi de ısıtacak sebze çorbalarına yer verin diyen Ünlüdağ, “Ayrıca çiğ sebze tüketimi ihmal edilmemeli.Ara öğünlerde kış aylarında bolca bulunan elma, greyfurt, mandalina, portakal gibi vitamin depolarından faydalanılmalı. Saf karbonhidratları diyetinizden çıkartın. Vücut direncini arttırmak için kuşburnu, adaçayı, ıhlamur, tarçınlı meyve çaylarına diyetinizde yer verin. Tatlıya ihtiyaç duyduğunuzda süte veya meyveye ilave ederek tüketebilirsiniz.Düşen vücut hızını yükseltmek için pul biber, zerdeçal, karabiber gibi baharatların diyetinize düzenli olarak ilave edin.”dedi.

Çerkezköy Bakış

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner455

banner306

banner454