Ramazan’da doğru beslenmeye dikkat

Çerkezköy Devlet Hastanesi Diyetisyeni Öznur Oskar, Ramazan ayında sağlık ve doğru beslenmenin yollarını anlattı. Oskar, iftar vakitlerinde mideye aniden yemek yüklenmemesi gerektiğini ifade ederek, sahur yapmadan oruç tutanları da uyardı.

Çerkezköy Bakış
Ramazan’da doğru beslenmeye dikkat
banner301

Çerkezköy Bakış - Pek çok vatandaşın merak ettiği ve sorduğu sorulan başında gelen ‘Ramazan ayı içerisinde nasıl beslenmeliyiz? Nelere dikkat etmeliyiz?’ sorusunun yanıtını Çerkezköy Devlet Hastanesi Diyetisyeni Öznur Oskar yanıtladı. Oskar, Ramazan ayının oruç tutan vatandaşlar için beslenme ve yaşam şeklinin değiştiği bir ay olduğunu söyledi. Vatandaşların sıcak aylarda tutulan oruçlarda sağlığa önem vermelerinin gerektiğine vurgu yapan Öznur Oskar, iftar ve sahur menüleri konusunda dikkatli olunmaları gerektiğini kaydetti.

SAHUR OLMAZSA OLMAZ


Diyetisyen Öznur Oskar, “Yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az 2 öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Sahura kalkılması ya da sahurda sadece su içilmesinin zararlı olduğu unutulmamalıdır. Çünkü bu beslenme tarzı yaklaşık 17 saat olan açılığı, ortalamama 20 saate çıkarmaktadır. Bu da açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olmaktadır. Bu durumun aksine eğer sahur öğünü, ağır yemeklerden oluşursa gece metabolizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmadır. Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmekler gibi besinlerden oluşan hafif bir öğün tercih edilebilir.” dedi.

banner287
“HAMUR İŞLERİNDEN UZAK DURULMALI”


Diyetisyen Öznur Oskar, hamur işlerinden uzak durulması tavsiyesinde bulundu. Gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi gerektiğini ifade eden Oskar, “Aşırı yağlı, tuzlu ve hamur işlerinden uzak durulmalı. Bu süreçte dikkat edilmesi gerek bir diğer husus da iftar sofraları için hazırlanan yiyecekler ve bunların tüketim miktarlarıdır. İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunabilmektedir. İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında fazla miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilir ve bu durum hem sağlık açısından risk oluşturabilir hem de ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlayabilir.” ifadelerini kullandı.
 

SIVI TÜKETİMİNE DİKKAT!


Ramazan ayı içerisinde en önemli hususlardan biri de sıvı tüketimi. Sıvı tüketimine dikkat edilmesi gerektiğine dikkat çeken Diyetisyen Öznur Oskar, “Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte yeterince sıvı alınmazsa su ve mineral kaybı sonucu, bayılma, bulantı baş dönmesi gibi sağlık problemleri yaşanabilmektedir. Günde ortalama en az 2 veya 2 buçuk litre (12-14 su bardağı) su içmeye, bununla birlikte Ramazan ayında sıvı ihtiyacını da karşılayacak ayran, taze sıkılmış sebze-meyve suları, sade soda vb. sık sık tüketmeye özen gösterilmeli.” diye konuştu.
 

ORUÇ TUTANLARA BESLENME ÖNERİLERİ


Diyetisyen Öznur Oskar, oruç tutan vatandaşlara son olarak şu önerilerde bulundu. Oskar, “Oruç tutarken yeterli ve dengeli beslenmeye özen gösterilmeli. Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra aralıklarla her seferinde azar azar küçük porsiyonlar şeklinde beslenilmeli, yemekleri hızlı yemek yerine yavaş ve tam çiğneyerek tüketilmeli. Sahur öğünü kesinlikle atlanılmamalı. İftarda aşırı şerbetli, yağlı tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli. Kavrulmuş, kızartılmış ve tütsülenmiş yemeklerden uzak durulmalı. İftardan 1-2 saat sonra yarım saat hafif tempolu yürüyüş yapılarak sindirime yardımcı olunmalıdır.” dedi.

Çerkezköy Bakış

Güncelleme Tarihi: 25 Mayıs 2018, 18:45
YORUM EKLE
YORUMLAR
Mihriban yayla
Mihriban yayla - 6 ay Önce

Dogrusunu söylüyor sayin hocam

Mihriban yayla
Mihriban yayla - 6 ay Önce

InsAllah yapmaya çalışalım çok dogru

SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner493