Stresle nasıl başa çıkarız!

Özel Çorlu Reyap Hastanesi Psikolog Uzmanı Aslı Hilal Çiftçi, stresle nasıl başa çıkılacağı ile ilgili konuştu. Çiftçi, stresin insanların hayatından en büyük tehlikelerden biri olduğunu kaydetti.

Stresle nasıl başa çıkarız!
banner301

Çerkezköy Bakış - Özel Çorlu Reyap Hastanesi Psikolog Uzmanı Aslı Hilal Çiftçi, stresle nasıl başa çıkılacağını anlattı.

banner287
“PSİKOLOJİK VE FİZYOLOJİK”

Uzman Psikolog, stresin insanların yaşamında ciddi bir tehlike olduğunu ifade etti. Çiftçi, “Stres; insanların yaşamında bir tehlike, bir uyarı olarak algılanan olaylara gösterilen psikolojik ve fizyolojik tepkidir. Bireyin hayatında yer alan ve sağlığa zararlı olarak görülen durumlar ve olaylar yüzünden ortaya çıkar.

Bireyler stres deneyimini en çok iş ortamında yaşarlar. Aşırı ses, ışık, ısı, çok fazla ya da az sorumluluk, çok fazla ya da az denetim çalışma ortamındaki stres faktörünün tetikleyicileridir. Stres her zaman olumsuz olarak nitelendirilmeyebilir. İş başarma arzusu yüksek olan bireylerde stres, motive edici özellik taşır ve performanslarını olumlu yönde etkiler” dedi.

“ÜÇ AŞAMADA DERĞERLENDİRİLİR”

Strese karşı verilen tepkilerin üç aşamada değerlendirilebileceğini kaydeden Çiftçi, “Tehlike, direnme ve bitkinlik. Tehlike evresinde en çok görülen belirtiler; kalp atışı ve solunumun artması, kan şekerinin yükselmesi, kas gerginliğinin artması, ağız ve boğazda kuruluk, baş ağrısı, baş dönmesi, bitkinlik, iştahsızlık, aşırı iştah, vücut dengesinde bozulma, el, ayak terlemesi, uykusuzluk, aşırı uyku uykuda diş gıcırdatma, konuşma bulantı, kusma, ishal,

konuşmada güçlük, aşırı duyarlılık, korkulu rüya, mide-bağırsak sorunları.

Vücut bu aşamadan sonra ikinci aşama olan direnmeye geçer. Onarım sürecidir. Birey bu aşamada başarılı olursa stresin yarattığı fiziksel etkiler ortadan kalkar. Başarısız olma durumunda ise; kaygı yükselmesi, karamsarlık, sinirlilik, huzursuzluk, isteksizlik, ilgisizlik gibi belirtiler devam eder. Direnme aşamasında başarılı olamayan birey, bitkinlik olarak adlandırılan son aşamada dönüşü olmayan bozukluklarla karşılaşabilir” ifadelerine yer verdi.

“SPOR YAPIN”

Aslı Hilal Çiftçi, bolca spor yapma tavsiyesinde bulundu. Stresle başa çıkmak için eleştirilere açık olmanın, kişisel özgürlükleri korumanın önemine değindi.

Çiftçi son olarak, “Alkol ve sigarayı azaltın, mümkünse bırakın. Sağlığınızı korumak için spor yapın. Kişisel özgürlüklerinizi koruyun. Eleştirilere açık olun ve sizi geliştirmesine izin verin. Güler yüzlü olun” dedi.

                                                                                             

Çerkezköy Bakış

YORUM EKLE
YORUMLAR
İstanbul..
İstanbul.. - 2 hafta Önce

Hocam para yoksa sitres kaçınılmaz..hep borç..

SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner493