Yılbaşı gecesi beslenme önerileri

Çerkezköy Özel İrmet Hastanesi Diyetisyeni Burcu Akca, yılbaşı gecesi kalori alımının artacağını belirterek, gündüz hafif beslenilmesi gerektiği uyarısında bulundu.

Yılbaşı gecesi beslenme önerileri
banner488
banner301

Çerkezköy Bakış - Koskoca bir yılı geride bırakmaya çok az bir zaman kaldı ve birçok kişi yılbaşı gecesine dair planlar yapmaya başladı. Diyetisyen Burcu Akca, yılbaşı akşamı için beslenme önerilerinde bulundu. Akca, “Yılbaşı gecesi kalori alımınız artacağından, gündüz hafif beslenmeye ve bol su tüketmeye özen göstermeliyiz. Kahvaltıyı süt veya yoğurda 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi ve yarım porsiyon meyve katarak yapabilirsiniz. Ara öğünlerde yeşil çay tercih edebiliriz. Öğle yemeğinde ise 1 tabak sebze yemeği, yoğurt ve yanında 1 dilim tam buğday ekmeği tüketilebilir. Özellikle öğleden sonraki ara öğünü atlamamaya çalışın. Çünkü bu öğün yılbaşı sofrasına daha tok oturmanıza yardımcı olacaktır. Yeşil çayla birlikte 2 adet galeta + 1 dilim light peynir veya 3 adet form bisküvi tercih edebilirsiniz.”dedi.

YILBAŞI SOFRANIZ İÇİN IZGARA ET VEYA TAVUK TERCİH EDİN

Yılbaşı sofrası ile ilgili de bilgi veren Akca şu önerilerde bulundu: Kızartılarak yapılan besinlerin kalorisi daha yüksek olacağından, yemeklerimizi daha çok ızgara veya fırında pişirmeye çalışmalıyız. Çiğ veya haşlanmış sebzelerle yapılmış salatalar, yoğurtlu mezeler tercih edilmeli. Ana yemek olarak yılbaşının vazgeçilmezi hiç kuşkusuz hindidir. Bu sağlıklı bir akşam geçirmeniz için avantajdır. Hindi sevmeyenlerdenseniz kırmızı et yerine beyaz eti tercih etmelisiniz. Ana yemek yanında zeytinyağlılar ve salata tercih edilmeli pilav, makarna gibi karbonhidratı yüksek besinlerden kaçınmalısınız.

ALKOL TÜKETİMİNİZE VE DİĞER İÇECEKLERE DİKKAT EDİN

Yılbaşı akşamının en önemli konularından biri de alkol tüketimidir. Uzun süre masada kalmak yemeklerle birlikte alkolün de fazla tüketilmesine neden oluyor. Alkol alırken alkol oranı yüksek içkiler yerine alkol oranı daha düşük olan şarap, şampanya tercih edebilirsiniz. Kadınlar için 2-3 kadeh erkekler için ise 3-4 kadehte sınırlama faydalı olacaktır. Alkol, meyve suları gibi içecekler şekerinizi birden yükselteceği için daha çok acıkmanıza ve yağ depolanmasına neden olur. Bu nedenle alkol olarak bir- iki kadeh kırmızı şarap, maden suyu veya light meyve sularını tercih edebilirsiniz.

SÜTLÜ TATLILARI TERCİH EDİN

Tatlı seçimi olarak meyve tatlıları veya sütlü tatlılar tercih edin. Örneğin cevizli kabak tatlısı, kaymaksız ayva tatlısı veya 1 kase sütlü tatlı ideal tatlı seçeneklerindendir.

ERTESİ GÜN YEDİKLERİNİZİ KONTROL ALTINA ALIN

Yılbaşı gecesi ve özellikle 1 Ocakta su tüketimine büyük önem göstermelisiniz. Yılbaşı gecesi yemek esnasında içtiğiniz su midenizde yer kaplayak hem daha az yemek yemenize hem de daha az alkol tüketmenize yardımcı olacaktır. Eğer yılbaşında alkol tükettiyseniz sabah kalkar kalkmaz 2 bardak su için ve bunu gün içerisinde 10-12 bardağa tamamlayın. Alkol vücuttan su atılmasına neden olur ve susuz kalan vücut toksin ve yağ depolar bu nedenle 1 Ocak günü çok su içmek gerekir.

Çerkezköy Bakış

YORUM EKLE
YORUMLAR
tarık..
tarık.. - 9 ay Önce

sanki kurban bayramı saçmaladınız...

SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner462

banner306

banner459