Çerkezköy’de 2015 yılını içerisinde 430 kişi Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurdu. Talep veya şikayet incelendikten sonra vatandaşa geri bildirimde bulunuluyor.

Çerkezköy Bakış -
Başbakanlığın bir çeşit halkla ilişkiler uygulaması olan BİMER’e Çerkezköy’den 430 başvuru yapıldı.

BİMER NEDİR?

Başbakanlık İletişim Merkezi kısa adı Bimer olan sistem, bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak Başbakanlık tarafından hayata geçirilen bir halka ilişkiler uygulamasıdır. BİMER bir anlamda da vatandaşın devletle iletişim kurmasını sağlayan bir köprü görevi görmektedir.

NASIL BAŞVURU YAPILIR?

BİMER’e telefon, internet sayfasındaki form veya e-posta ile ulaşabilmek mümkün. Bilgi edinme kanunu kapsamında kamu kurumlarından ve valiliklerden edinilecek bilgiler BİMER aracılığıyla talep edilebiliyor. Kamu kurumları ile ilgili dilek, istek ve şikayetler ile genel olarak herhangi bir suç ile ilgili ihbarlar BİMER üzerinden yapılabiliyor. Kamu kurumlarındaki genel müdür ve üst seviyesindeki kişilerin yanlış uygulama ve davranışları kamu görevlileri etik kuruluna bildirilebilir, şikayet edilebilir.

TELEFONLA BAŞVURU

BİMER uygulaması için Türkiye genelinde ‘Alo 150’ numarası tahsis edildi. Vatandaşlar sabit telefonlardan ve cep telefonlarından 150’yi arayarak BİMER’e ulaşabiliyor. 

İNTERNETTEN BAŞVURU

İnternet başvuruları www.bimer.gov.tr adresinden veya www.basbakanlik.gov.tr adresinde bulunan BİMER linkinden başvuru formu doldurularak yapılabiliyor. Türkiye’de yaşayan yabancılar da sahip oldukları Yabancı Uyruklu Kimlik Numarası ile başvurularını internet üzerinden yapabiliyor.

MEKTUPLA BAŞVURU

Kaymakamlıklar, valilikler, Başbakanlık ile tüm bakanlıklardaki Halkla İlişkiler Bürolarına mektupla/fakla müracaat yapılabiliyor. Vatandaşlar mektup ve faks metinlerinde TC kimlik numarası ve iletişim bilgilerini (açık adres, telefon numaraları) belirterek kısa ve öz bir şekilde taleplerini/isteklerini ilgili adrese iletebiliyor.

ŞAHSEN BAŞVURU

BİMER çerçevesinde başta Başbakanlık olmak üzere Bakanlıklar, Valilikler ve Kaymakamlıklarda ‘Halkla İlişkiler Büroları’ bulunuyor. Vatandaşlar bu bürolara gelerek müracaatta bulunabiliyor. Bu şekilde Başbakanlığa istek, öneri ve şikayetlerini sunmak isteyen vatandaşlar dinlendikten sonra başvuruları BİMER ortamında kayıt altına alınıyor, sonra da ilgili kurum/kuruluşlara iletiliyor. Gerekli görüldüğü takdirde başvuru konusunun ilgili olduğu kurum/kuruluşla telefonla görüşülerek vatandaşın talebinin yerine getirilmesi sağlanıyor. Bu başvuruda vatandaşın kamu ile ilgili soruları cevaplandırılıyor. Yapılan iş ve işlemler hakkında vatandaşa bilgi verilip yol gösteriliyor.

BİMER’E BAŞVURU SONRASI

BİMER’e yapılan başvuru sonrası, başvuru yapılırken hangi yolla iletişim kurulması istemiyorsa kişi ile belirttiği iletişim kanalıyla sonuçlar iletiliyor.
Editör: TE Bilisim