banner265

banner571

Webrazzi Summit başladı

- Sodexo Pazarlama Direktörü Umut Erişen:- "Görünen o ki perakende önümüzdeki dönemde bambaşka bir çehre ile karşımıza çıkacak. Tüketiciyi dijital kanallardan yakalayıp kişiselleşmiş birtakım tekliflerle ele geçirmeye çalışmak kesinlikle ön planda olacak"- "Sektörden öncü kişilerle yapılan bir araştırmaya göre, katılımcılar perakendede ve mağazacılık tarafında en az yüzde 30’luk bir daralma öngörüsünde bulunduklarını paylaştılar. Katılımcıların en az yüzde 70’i 'hijyen ve temassızlık' temasının kalıcı bir trend olacağını vurguluyor. E-ticaretin büyümesi ve dijitale kayışın da kalıcı olacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 90'lara çıkıyor"

Bilim, Teknoloji 21.10.2020, 14:31
Webrazzi Summit başladı
banner301

İSTANBUL (AA) - Sodexo Pazarlama Direktörü Umut Erişen, perakendenin bundan sonraki süreçte bambaşka bir çehreye bürüneceğini belirterek, "Tüketiciyi dijital kanallardan yakalayıp kişiselleşmiş birtakım tekliflerle ele geçirmeye çalışmak kesinlikle ön planda olacak." dedi.

İnternet girişimciliği, yeni teknolojiler ve dijital dönüşüm gibi konuların ele alındığı Webrazzi Summit'e konuk olan Erişen, pandemi döneminde birçok sektörün derin ve kalıcı şekilde etkilenmesine rağmen perakende sektöründe çok daha farklı bir durumun ortaya çıktığını söyledi.

Pandeminin etkilerini inceleyen araştırmalara değinen Erişen, "Sektörden öncü kişilerle yapılan bir araştırmaya göre, katılımcılar perakendede ve mağazacılık tarafında en az yüzde 30’luk bir daralma öngörüsünde bulunduklarını paylaştılar. Katılımcıların en az yüzde 70’i 'hijyen ve temassızlık' temasının kalıcı bir trend olacağını vurguluyor. E-ticaretin büyümesi ve dijitale kayışın da kalıcı olacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 90'lara çıkıyor. Görünen o ki perakende önümüzdeki dönemde bambaşka bir çehre ile karşımıza çıkacak. Tüketiciyi dijital kanallardan yakalayıp kişiselleşmiş birtakım tekliflerle ele geçirmeye çalışmak kesinlikle ön planda olacak." diye konuştu.

Erişen, araştırmalardaki ikinci bir trende dikkati çekerek, "Şirketlerin özellikle pandemi dönemi ile birlikte çalışanların motivasyonlarına ekstra bir önem gösterdiklerini gördük. Uzaktan çalışma ile insanların çalışma süreçlerine bir yabancılaşması söz konusu oldu. İnsanlar şirketlerin daha çok yanlarında hissetmeye ihtiyaç duydular. Korn Ferry’nin araştırmasına göre, uzaktan çalışma sürecine geçişin getirdiği en büyük zorluklar arasında çalışan motivasyonu ve çalışan performans yönetim süreci bulunuyor. İki tane birbirinden tamamen bağımsız tespit yapabiliyoruz pandemi döneminde. Biz Sodexo olarak bu iki dünyayı da çok yakından takip edebiliyoruz. Biz bu iki trendi birbiriyle ilişkili hale getirebilecek durumdayız. İşverenlere ve çalışanlara kusursuz ve kolay kullanılan bir çalışan deneyimi sunacağız, paralelinde kapsayıcı bir üye ağı sunmuş olacağız." ifadelerini kullandı.


- "Çalışanları sahiplenecek yeni projeleri hayata geçiriyoruz"


Amaçlarının çalışanları sahiplenebilmek olduğunu vurgulayan Umut Erişen, sözlerini şöyle tamamladı:

"Amacımız, çalışanların günlük hayatlarında gerek mesleki gerek meslek dışı birçok hizmeti hayata geçirebilmek. Bu doğrultuda da her gün yeni projeleri hayata geçiriyoruz. Bunlardan bir tanesi teşvik ve ödüllendirme anlamında yakın vadede atacağımız bir adım. Bu anlamda bir platform geliştiriyoruz. Bu platformda firma yetkilisinin tek yapması gereken hangi çalışana ne kadar bütçe ayırması gerektiğini bize söylemesi. Biz gerek beyaz gerek mavi yaka çalışanlar için hiçbir şekilde bir lojistik problemi yaratmadan, bir fiziksel kart veya çek ile uğraştırmadan Sodexo mobil uygulaması içerisine bu bakiyeleri yükleyeceğiz. Bunlar anında ulaşılabilir ve harcanabilir olacak. Kullanıcılar Sodexo’nun hediye platformuna geldikleri zaman seçtikleri perakende üyesinin gerçek zamanlı dijital çekini almış olacaklar. Yani söz konusu bakiye anında bir dijital çeke dönüşmüş olacak. Bu hem online olarak hem de mağazada harcanabilecek."


- "Veri artık geçmiş değil, gelecek”


Programda konuşan Philip Moris/Sabancı Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren, geleneksel bir şirketten veri merkezli bir şirkete dönüşüm hikayelerini anlattı. Değişime liderlik eden firmaların, girişimcilerin ve ülkelerin yarınki dünyada başrol oynayacaklarını vurgulayan Diren, son 10 yılda dünyanın çok hızlı bir değişim içinde olduğuna dikkati çekerek tedarik zincirinden insan kaynaklarına, finanstan iletişime kadar her alanda iş yapış şekillerinin değiştiğini, dijitalleştiğini söyledi. Diren, "Veri artık geçmiş değil, gelecek. Bu bakış açısıyla geleneksel tedarik zincirimizde Türkiye’nin en büyük dijital dönüşümünü gerçekleştirdik ve 125 bin esnafı dijital platforma taşıdık. Dijital altyapımız sayesinde kazandığımız hız ve etkinliği, yapay zeka, görüntü tanıma gibi teknolojilerle besleyerek veri kalitemizde optimum başarıyı elde ediyoruz." diye konuştu.

Diren konuşmasında ayrıca dijital altyapılarını birçok start-up’la birlikte çalışarak geliştirdiklerini belirterek, "4 yıldır kendimize bir start-up ekosistemi yarattık ve büyütmeye de devam edeceğiz. PMI’ın çatı organizasyonu olan PM Equity Partner’ın (PMEP) desteğiyle birlikte çalışabileceğimiz yeni start-upları ekosistemimize kazandırmaya devam edeceğiz." açıklamasında bulundu.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 29 Ekim 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 10 24
2. Hatayspor 10 20
3. Beşiktaş 10 20
4. Alanyaspor 10 20
5. Fenerbahçe 10 19
6. Karagümrük 10 18
7. Konyaspor 10 17
8. Galatasaray 10 17
9. Altay 10 15
10. Adana Demirspor 10 13
11. Başakşehir 10 12
12. Gaziantep FK 10 12
13. Öznur Kablo Yeni Malatya 10 12
14. Sivasspor 10 11
15. Kayserispor 10 11
16. Giresunspor 10 9
17. Antalyaspor 10 9
18. Göztepe 10 8
19. Kasımpaşa 10 6
20. Rizespor 10 4
Takımlar O P
1. Ümraniye 10 24
2. Ankaragücü 10 24
3. Eyüpspor 10 20
4. Erzurumspor 10 19
5. Bandırmaspor 10 18
6. Kocaelispor 9 16
7. Tuzlaspor 9 14
8. Gençlerbirliği 9 14
9. Samsunspor 9 12
10. Boluspor 9 11
11. Bursaspor 9 11
12. Menemenspor 10 11
13. İstanbulspor 9 10
14. Denizlispor 9 10
15. Altınordu 10 10
16. Adanaspor 10 9
17. Manisa FK 10 9
18. Ankara Keçiörengücü 9 7
19. Balıkesirspor 9 6
Takımlar O P
1. Chelsea 9 22
2. Liverpool 9 21
3. Man City 9 20
4. West Ham 9 17
5. Brighton 9 15
6. Tottenham 9 15
7. M. United 9 14
8. Everton 9 14
9. Leicester City 9 14
10. Arsenal 9 14
11. Wolverhampton 9 13
12. Brentford 9 12
13. Aston Villa 9 10
14. Watford 9 10
15. Crystal Palace 9 9
16. Southampton 9 8
17. Leeds United 9 7
18. Burnley 9 4
19. Newcastle 9 4
20. Norwich City 9 2
Takımlar O P
1. Real Madrid 10 21
2. Sevilla 10 21
3. Real Betis 11 21
4. Real Sociedad 10 21
5. Rayo Vallecano 11 19
6. Osasuna 11 19
7. Atletico Madrid 9 18
8. Athletic Bilbao 10 17
9. Barcelona 10 15
10. Espanyol 11 14
11. Valencia 11 13
12. Mallorca 11 13
13. Villarreal 10 12
14. Celta de Vigo 10 10
15. Elche 11 10
16. Deportivo Alaves 10 9
17. Cádiz 11 8
18. Granada 9 7
19. Levante 10 5
20. Getafe 10 2