banner265

banner571

Webrazzi Summit başladı

- Sodexo Pazarlama Direktörü Umut Erişen:- "Görünen o ki perakende önümüzdeki dönemde bambaşka bir çehre ile karşımıza çıkacak. Tüketiciyi dijital kanallardan yakalayıp kişiselleşmiş birtakım tekliflerle ele geçirmeye çalışmak kesinlikle ön planda olacak"- "Sektörden öncü kişilerle yapılan bir araştırmaya göre, katılımcılar perakendede ve mağazacılık tarafında en az yüzde 30’luk bir daralma öngörüsünde bulunduklarını paylaştılar. Katılımcıların en az yüzde 70’i 'hijyen ve temassızlık' temasının kalıcı bir trend olacağını vurguluyor. E-ticaretin büyümesi ve dijitale kayışın da kalıcı olacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 90'lara çıkıyor"

Bilim, Teknoloji 21.10.2020, 14:31
Webrazzi Summit başladı
banner301

İSTANBUL (AA) - Sodexo Pazarlama Direktörü Umut Erişen, perakendenin bundan sonraki süreçte bambaşka bir çehreye bürüneceğini belirterek, "Tüketiciyi dijital kanallardan yakalayıp kişiselleşmiş birtakım tekliflerle ele geçirmeye çalışmak kesinlikle ön planda olacak." dedi.

İnternet girişimciliği, yeni teknolojiler ve dijital dönüşüm gibi konuların ele alındığı Webrazzi Summit'e konuk olan Erişen, pandemi döneminde birçok sektörün derin ve kalıcı şekilde etkilenmesine rağmen perakende sektöründe çok daha farklı bir durumun ortaya çıktığını söyledi.

Pandeminin etkilerini inceleyen araştırmalara değinen Erişen, "Sektörden öncü kişilerle yapılan bir araştırmaya göre, katılımcılar perakendede ve mağazacılık tarafında en az yüzde 30’luk bir daralma öngörüsünde bulunduklarını paylaştılar. Katılımcıların en az yüzde 70’i 'hijyen ve temassızlık' temasının kalıcı bir trend olacağını vurguluyor. E-ticaretin büyümesi ve dijitale kayışın da kalıcı olacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 90'lara çıkıyor. Görünen o ki perakende önümüzdeki dönemde bambaşka bir çehre ile karşımıza çıkacak. Tüketiciyi dijital kanallardan yakalayıp kişiselleşmiş birtakım tekliflerle ele geçirmeye çalışmak kesinlikle ön planda olacak." diye konuştu.

Erişen, araştırmalardaki ikinci bir trende dikkati çekerek, "Şirketlerin özellikle pandemi dönemi ile birlikte çalışanların motivasyonlarına ekstra bir önem gösterdiklerini gördük. Uzaktan çalışma ile insanların çalışma süreçlerine bir yabancılaşması söz konusu oldu. İnsanlar şirketlerin daha çok yanlarında hissetmeye ihtiyaç duydular. Korn Ferry’nin araştırmasına göre, uzaktan çalışma sürecine geçişin getirdiği en büyük zorluklar arasında çalışan motivasyonu ve çalışan performans yönetim süreci bulunuyor. İki tane birbirinden tamamen bağımsız tespit yapabiliyoruz pandemi döneminde. Biz Sodexo olarak bu iki dünyayı da çok yakından takip edebiliyoruz. Biz bu iki trendi birbiriyle ilişkili hale getirebilecek durumdayız. İşverenlere ve çalışanlara kusursuz ve kolay kullanılan bir çalışan deneyimi sunacağız, paralelinde kapsayıcı bir üye ağı sunmuş olacağız." ifadelerini kullandı.


- "Çalışanları sahiplenecek yeni projeleri hayata geçiriyoruz"


Amaçlarının çalışanları sahiplenebilmek olduğunu vurgulayan Umut Erişen, sözlerini şöyle tamamladı:

"Amacımız, çalışanların günlük hayatlarında gerek mesleki gerek meslek dışı birçok hizmeti hayata geçirebilmek. Bu doğrultuda da her gün yeni projeleri hayata geçiriyoruz. Bunlardan bir tanesi teşvik ve ödüllendirme anlamında yakın vadede atacağımız bir adım. Bu anlamda bir platform geliştiriyoruz. Bu platformda firma yetkilisinin tek yapması gereken hangi çalışana ne kadar bütçe ayırması gerektiğini bize söylemesi. Biz gerek beyaz gerek mavi yaka çalışanlar için hiçbir şekilde bir lojistik problemi yaratmadan, bir fiziksel kart veya çek ile uğraştırmadan Sodexo mobil uygulaması içerisine bu bakiyeleri yükleyeceğiz. Bunlar anında ulaşılabilir ve harcanabilir olacak. Kullanıcılar Sodexo’nun hediye platformuna geldikleri zaman seçtikleri perakende üyesinin gerçek zamanlı dijital çekini almış olacaklar. Yani söz konusu bakiye anında bir dijital çeke dönüşmüş olacak. Bu hem online olarak hem de mağazada harcanabilecek."


- "Veri artık geçmiş değil, gelecek”


Programda konuşan Philip Moris/Sabancı Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren, geleneksel bir şirketten veri merkezli bir şirkete dönüşüm hikayelerini anlattı. Değişime liderlik eden firmaların, girişimcilerin ve ülkelerin yarınki dünyada başrol oynayacaklarını vurgulayan Diren, son 10 yılda dünyanın çok hızlı bir değişim içinde olduğuna dikkati çekerek tedarik zincirinden insan kaynaklarına, finanstan iletişime kadar her alanda iş yapış şekillerinin değiştiğini, dijitalleştiğini söyledi. Diren, "Veri artık geçmiş değil, gelecek. Bu bakış açısıyla geleneksel tedarik zincirimizde Türkiye’nin en büyük dijital dönüşümünü gerçekleştirdik ve 125 bin esnafı dijital platforma taşıdık. Dijital altyapımız sayesinde kazandığımız hız ve etkinliği, yapay zeka, görüntü tanıma gibi teknolojilerle besleyerek veri kalitemizde optimum başarıyı elde ediyoruz." diye konuştu.

Diren konuşmasında ayrıca dijital altyapılarını birçok start-up’la birlikte çalışarak geliştirdiklerini belirterek, "4 yıldır kendimize bir start-up ekosistemi yarattık ve büyütmeye de devam edeceğiz. PMI’ın çatı organizasyonu olan PM Equity Partner’ın (PMEP) desteğiyle birlikte çalışabileceğimiz yeni start-upları ekosistemimize kazandırmaya devam edeceğiz." açıklamasında bulundu.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 25 Mayıs 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31