banner265

banner694

Erdem: Pazar analizi, başarının anahtarı

Eğitmen Ümit Erdem tarafından Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası üyelerine Pazar ve Rekabet Analizi eğitimi verildi. Başarının anahtarlarından birinin de Pazar ve Rekabet Analizi yapmak olduğunu ifade eden Eğitmen Erdem, “Firmalar için Pazar ve Rekabet Analizinin olmazla olmazlar arasında yer almak zorunda.” dedi.

Erdem: Pazar analizi, başarının anahtarı
banner301

Çerkezköy Bakış - Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası, üyelerden gelen istek üzerine Pazar ve Rekabet Analizi eğitimini gerçekleştirdi.
Oda Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitimde Eğitmen Ümit Erdem, Pazar Analizi ve Değerlendirme, Müşteri Performans Analizi ve Değerlendirme, Ürün Performans Analizi ve Değerlendirme, Rakip Analizi ve Değerlendirme, Rekabet Analizinde Rakipler Nasıl Belirlenir?, Rakiplerin Belirlenmesi, Rekabet Matrisi, Teknik Özellikler-Fayda-Değer Önerisi Tablosu, Rekabet Bilgisi Karşılaştırma Tablosu, Teknik Özellikler Tablosu ve Faydalar Tablosu gibi birçok konuda bilgilerini aktardı.

“BAŞARI İÇİN BU ÇOK GEREKLİDİR”

Pazar analizinin önemine değinen Eğitmen Erdem, “Pazar analizi zaman alan bir süreç olabilir, ancak başarı için bu çok gereklidir. Pazar analizi, bir sektördeki bir pazarın kapsamlı bir değerlendirmesidir. Bu analizle, pazarınızın hacim ve değerini, potansiyel müşteri segmentlerini, satın alma modellerini, rekabet ve diğer önemli faktörler gibi dinamiklerini inceleyeceğiz. Potansiyel müşterilerinizi ve pazar koşullarınızı gerçekten iyi anlarsanız, uygun bir ürün veya hizmet geliştirme şansınızı görebilirisiniz. Ayrıca, pazar analizi sizi rakiplerinizden tam olarak neyin farklı kıldığı konusunda net bilgi sahibi olmanızı sağlar ve bu da kalabalık pazarda öne çıkma şansınızı kolaylıkla arttırabilir. Kısacası ister yeni girişim başlatıyor olun, ister yeni bir ürün tanıtın veya küçük işletmenizi büyütün işin en başında pazar analizini mutlaka yapın.” dedi.

“STRATEJİK HAMLELERİN ÖNÜNÜ AÇAR

Pazar analizinin ardından rekabet analizi ile ilgili bilgiler veren ve katılımcılara konunun ayrıntılarını anlatan Erdem, “Rekabet analizi,  stratejik araştırma biçimi olarak tanımlanabilir. Ticari açıdan rekabet hâlinde olduğunuz diğer şirketlerin faaliyetlerini, stratejilerini ve bunlara bağlı olarak güçlü ve zayıf yönlerini belirleme amacı taşır. Elde ettiğiniz veriler, kendi güçlü ve zayıf yönlerinizi daha kolay saptamanızı sağlar. Böylelikle alacağınız kararlar ve yapacağınız stratejik hamlelerin, daha isabetli olmasının önünü açar. Günümüzde her geçen daha da fazla önem kazanan e-ticaret faaliyetleri açısından da rekabet analizi büyük önem taşır. Zira internetten yapılan satış sayılarındaki gözle görünür artış, birçok şirketin bu alana yönelmesine neden olmakta ve bu da kaçınılmaz olarak rekabet düzeyini artırmaktadır. Dolayısıyla e-ticarette rakip analizi yapmak, bu alanda çalışmayı düşünen ya da hâlihazırda çalışan her işletme için mutlaka atılması gereken bir adım hâline gelmiştir.” ifadelerini kullandı.

REKABET ANALİZİ VE RAKİP ANALİZİ ARASINDAKİ FARK NEDİR?

İki konu arasındaki farkları da anlatan Erdem, “Bu noktada rakip ve rekabet analizi kavramlarının birbirlerinden az da olsa farklı içeriklere sahip olduğunu belirtmekte fayda var. Rakip analizi temelde, sadece sizinle aynı pazarda bulunan firmaların durumlarını belirlemeye yönelik bir çalışmadır. Rekabet analizi ise buna ek olarak sizin, bu firmalarla rekabete girme gücünüzü de ölçmeyi hedefler. Yani rekabet analizinin rakip analizini de içine alan, daha kapsamlı ve daha net bir yol haritası belirleme olanağı veren bir çalışma şekli olduğunu söylenebilir. Hatta rakip analizi, pek kimi kaynaklarda rekabet analizinin bir alt türü olarak değerlendirilir.” dedi.
Birçok başlık altında üyeleri bilgilendiren Erdem, sunumun sonunda katılımcılardan gelen soruları da yanıtladı.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 07 Temmuz 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31