banner265

banner571

Türkiye’nin kağıt pazarında söz sahibi bir firma ‘Lila’

Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, şirket sahiplerinden Celal Öğücü ile birlikte basın toplantısı düzenledi.

Çerkezköy 05.05.2016, 18:40 05.05.2016, 18:42 Bakış Haber Merkezi
Türkiye’nin kağıt pazarında söz sahibi bir firma ‘Lila’
banner301
Dünya standartlarında temizlik kağıtları üretme vizyonuyla 2008 yılından bu yana faaliyetlerini sürdüren Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü düzenlediği basın toplantısında, yeni tesis yatırımı ile hedeflerini daha da büyüttüklerini ifade etti. Öğücü, 50 milyon TL yatırımın hayata geçmesiyle yüzde 200 kapasite artışı hedefleriyle şirketin 2016 ciro beklentisi ise 200 milyon dolar olduğunu kaydederek Türkiye’nin kağıt pazarında yüzde 12’lik Pazar paylarının olduğunu vurguladı.

Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, şirket sahiplerinden Celal Öğücü ile birlikte basın toplantısı düzenledi.

“PAZARA HAKİMİZ”


Düzenlenen kahvaltılı toplantıda ilk önce tanıtım filmi yayınlandı. Tanıtım filminin ardından şirketin yeni yatırımları ve hedefleri ile ilgili bilgi veren Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü “1,5 milyar TL büyüklüğünde olan Türkiye temizlik kağıtları pazarında Lila Kağıt olarak yüzde 12 paya sahibiz.  Çorlu’da yer alan 140 bin metrekarelik üretim tesisimizle Türkiye, Doğu Avrupa, Ortadoğu, Kafkaslar ve Afrika’nın en büyük kağıt üretim tesisi konumundayız. 50 milyon TL yatırım ile yeni tesisimizin de devreye girmesi ile tesisimiz 100 bin metrekareden 140 bin metrekareye ulaştı. Geldiğimiz noktada yüzde 200 kapasite artışı ve 200 milyon dolar ciro hedefimiz var. Bu da 10 milyon koli ürün ve 150 bin tonu aşkın yarı ürün bobin ihracatı anlamına geliyor. 2023 yılında Türkiye’nin en büyük 100 sanayi kuruluşu arasında yer almayı arzu ediyoruz” dedi. Öğücü bu yıl içinde otomasyonu yüksek bir depo yatırımına da başlayacaklarını belirterek şunları söyledi: “Hedefimiz 2 milyon koli kapasiteli, farklı kategorileri içinde barındıran ve son teknoloji altyapıya sahip bir depo inşa etmek.”

TÜRKİYE’DE TEMİZLİK KAĞIDI KULLANIMI


Tüm yatırımların aynı zamanda çalışan sayısına da etki edeceğini belirten Öğücü otomasyonu yüksek bir sanayi şirketi olmaları gerekçesiyle özellikle üniversitelerin mühendislik bölümlerinden yapacakları alımları belirterek yaklaşık 100 kişilik istihdam yaratacaklarını paylaştı. Türkiye’de temizlik kağıdı kullanım oranlarının ABD ve Avrupa’ya göre oldukça düşük olduğunu vurgulayan Öğücü “Temizlik kağıdı kullanım miktarını kişi başına düşen gelir ve eğitim seviyesi etkiliyor. ABD’de 20 kg olan kullanım miktarı, Avrupa’da 15 kg, Türkiye’de ise 5 kg’a kadar iniyor” dedi. Gelişmiş pazarlara kıyasla ülkemizde tüketimin düşük olmasının en önemli nedenleri olarak temizlik kağıdı kullanımının henüz yeterince yaygınlaşmamış olmasıyla birlikte pazarda sınırlı kategori ve çeşitlilikte ürünlerin yer almayışını gösteren Öğücü pazarın sağlıklı büyüyebilmesi için ürün çeşitliliğinin artırılması, tüketiciye yeni özelliklere sahip ürünlerin sunulması gerektiğini belirtti.

HEDEF 700 BİN AĞAÇ


‘Sofia Ormanları Yok Etmez’ projesi ile ilgili bilgi veren Alp Öğücü şunları söyledi: “2014 yılında Lila Kağıt olarak endüstriyel ağaç tarımı konusunda harekete geçmeye karar verdiğimizde ENAT’a hissedar olmak yerine hibede bulunarak destek vermeyi tercih ettik. Türkiye odun hammaddesinin ithali için her yıl 3,5 milyar dolar ödüyor. Bu konuda dışa bağımlı durumdayız. Bu ihtiyacımızı kendi ülkemizde karşılamak içinse endüstriyel ağaç tarımını desteklememiz gerekiyor. Geçtiğimiz yıl başlayan projenin ilk hasatını ENAT 10-20 yıl sonra alacak. Her yıl fidan dikim sayısını artırarak sürdürmeyi planladığımız farklı projelerle; 2023 yılına kadar 600 futbol sahası büyüklüğünde bir alanda 700 bin ağaç dikimi gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Ancak konunun devlet politikası olarak görülmesi ve büyük selüloz tesislerinin kurulmasının gerekliliği de bulunuyor. Buna yönelik atılacak adımlar olması halinde Lila Kağıt olarak memnuniyetle yer almak isteriz.”
“DESTEK OLDUK”
Öğücü ayrıca “Maylo reklam kampanyasına istinaden eğitimin, çocuklarımızın geleceğinin en büyük güvencesi olduğuna inandığımız için Maylo markası ile Kağıt sektöründeki ilk sosyal sorumluluk projesini gerçekleştirdik, bu amaçla 2010 yılı Kasım ayından beri Maylo ürünlerinin satışından elde edilen gelirin bir kısmını Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı’na aktararak, bugüne kadar 10.000’den fazla çocuğunun eğitimine katkıda bulunduk.  Maylo markamızla, devam eden satışlarımızla her geçen gün daha fazla çocuğun eğitimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Yeni reklam kampanyamızda Seyfi Dursunoğlu ile çalıştık. Kendisi, Maylo reklamlarına Huysuz Virjin karakteriyle renk kattı, birlikte çalıştığımız için çok mutluyuz” dedi.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
banner683
Namaz Vakti 30 Haziran 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31