Çerkezköy Bakış - Tepe Ortaokulu’ndaki İngilizce Eğitim Sınıflarının öğrenci velilerinin bağış miktarına göre oluşturulduğu şeklindeki iddialara İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan, düzenlediği basın toplantısıyla cevap verdi. Ortaokullarda Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının oluru, öğrenci velilerinin isteğe bağlı olarak Dil Ağırlıklı Sınıf açılabildiğini belirten Erdoğan “Şubeler, öğrencilerin 4.sınıf ağırlıklı yıl sonu notu ortalamaları ile yabancı dil sınavı puanı göz önünde bulundurularak oluşturuldu. 5 sınıfın da başarı durumları birbirlerine yakındır” dedi.

BASIN TOPLANTISI DÜZENLEDİ

Makamında saat 13.30’da basın toplantısı düzenleyen Hüseyin Erdoğan, konuşmasına yerel basında çıkan iddiaları hatırlatarak başladı.

“İSTEĞE BAĞLI OLUŞTURULUYOR”

Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın oluruyla isteğe bağlı olarak ortaokullarda 18 saate kadar yabancı dil dersi öğretimi yapılabileceğini söyleyen Erdoğan “Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 28.05.2013 tarih ve 22 sayılı çizelge eki açıklamalarının 6.Maddesi doğrultusunda beşinci sınıfta Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri (20 ders saati) ile en az 4 ders saatlik seçmeli dersi tamamlamak kaydıyla, imkan ve şartları uygun olan okullarda isteğe bağlı olarak 18 ders saatine kadar yabancı dil dersi öğretimi yapılabilir. Bu uygulamayı yapan okullarda öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak Talim ve Terbiye Kurulunca kabul edilmiş ve zümre öğretmenler kurulunca hazırlanan öğretim programları uygulanabilir” bilgisini verdi.

5 ADET DİL SINIFI OLUŞTURULDU

Erdoğan, Tepe Ortaokulu’nun fiziki imkanları göz önünde bulundurularak, İngilizce Zümre Öğretmenler Kurulu tarafından okulda 5 adet dil ağırlıklı sınıf açılması kararı alındığını söyledi.



176 ÖĞRENCİ ÖĞRENİM GÖRÜYOR

Dil ağırlıklı İngilizce sınıflarıyla ilgili açıklamaların yaz tatilinde okulun internet sayfasından yayımlandığını kaydeden Erdoğan “İngilizce sınavı, 19 Eylül 2016 tarihinde internet sitesinde de yayımlanan kılavuza göre yapılmıştır. Sınav sonuçları da aynı gün okulun internet sayfasında yayımlanarak, duyurulmuştur. Sınava raporlu ya da okula sınavdan sonra kayıt yaptırdığından dolayı giremeyen öğrencilere yönelik 27 Eylül 2016 tarihinde mazeret sınavı yapılmıştır. Sınav sonuçlarına göre toplam 176 öğrenci dil ağırlıklı 5.sınıfta öğrenim görecek şekilde planlanmıştır” dedi.

“AYRIM YAPILMASI SÖZ KONUSU DEĞİL”

Şubelerin oluşturulmasında başarılı öğrenciler-başarısız öğrenciler şekilde bir ayrım yapılmasının söz konusu olmadığını anlatan Erdoğan şöyle devam etti: “Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müdürlüğü’nün 3 Ocak 2011 tarihli yazısında belirtildiği üzere şubelerin oluşturulmasında başarı durumlarına göre özel sınıf oluşturulmaması Anayasamız ve insan hakları açısından dikkat edilmesi gereken önemli bir husustur. Yazıda da belirtildiği gibi başarı ölçekli sınıf oluşturulması özel sınıf uygulamasına girmektedir. Okulumuzda başarılı öğrencilerin bir sınıfa başarısız öğrencilerin bir sınıfa toplanması ile ilgili bir sınıf oluşumu yapılmamıştır. Sınıfların ortalaması bakanlığın takdir belgesi ile ödüllendirdiği not aralığı olan 85-100 arasındadır”

“SAYISAL VERİLER ORTADA”

Öğrencilerin İngilizce Sınavında aldığı notları basın mensuplarıyla paylaşarak konuşmasını sürdüren Erdoğan, “Şube başarı durumlarının birbirine yakın olması için öğrencilerin 4.sınıf ağırlıklı yıl sonu not ortalamaları ile yabancı dil puanı dikkate alınmıştır. Bu şekilde oluşturulan yabancı dil ağırlıklı 5 sınıfın da başarı durumları birbirine yakındır. Her hangi bir haksızlık yapılmadı. Özel sınıf oluşturulması mümkün değil. Öğrencilerin İngilizce sınavından aldığı notları herkes inceleyebilir. Sayısal veriler ortadadır.” dedi.

“NOT ORTALAMALARI BİRBİRİNE ÇOK YAKIN”

Erdoğan, şubeler arası öğrencilerin ağırlıklı ders notlarının 92-95 arasında yer aldığını anlatarak “Öğrencilerin hem 4.sınıf ağırlıklı yıl sonu notu ile ingilizce sınavında almış oldukları not ortalamalarını görebiliyoruz. Şubeler bu şekilde oluşturuldu. Sistem sadece bu yıl uygulanacak. İlkokulu aynı sınıfta tamamlamış öğrencilerin yine aynı sınıfta bulunma istediği, şubeler arasında yığılmaya neden olabilir. Öğretmenlerimizin çocuklarımızın eğitim-öğretimi için en iyisini yapıyor” dedi.
Editör: TE Bilisim