banner265

banner571

Başakşehir Okulları teknoloji derslerine büyük önem veriyor

Başakşehir Okulları, eğitimde önemli bir yeri olan Robotik Kodlama, Maker ve Stem Atölyesi eğitimlerine ağırlık veriyor. Öğrenciler, atölyelerde eğlenerek öğrenirken, gelişen teknolojinin beraberinde getirdiği yeniliklere tanıklık ediyor, ortaya da müthiş çalışmalar çıkartıyor. Atölyelerdeki yapılan çalışmaları, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni Buse Yüzbaşı ile STEM öğretmeni Merve Bilgin aktardı.

GENEL 21.10.2020, 15:48 Bakış Haber Merkezi
Başakşehir Okulları teknoloji derslerine büyük önem veriyor
banner301

Çerkezköy Bakış - Başakşehir Okulları, eğitimdeki başarı grafiğini en yüksek seviyeye çıkartmak için ana derslerin yanı sıra, teknoloji derslerine de büyük önem veriyor.

Okul öğrencileri, okullarındaki eğitim sürecini anlatmak için öğretmenlerle yaptığı röportajlarına devam ediyor. Daha önce Müzik Öğretmeni Gizem Tuna, Görsel Sanatlar Öğretmeni Hatice Köse ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Ahmet Çakıcı ile yapılan söyleşiler, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni Buse Yüzbaşı ve STEM öğretmeni Merve Bilgin ile devam etti. Yapılan söyleşide Yüzbaşı ve Bilgin; öğrencilerin sorularıyla atölyelerindeki çalışmalar hakkında bilgiler paylaştı.

ATÖLYELERİMİZ DE GERÇEKLEŞTİRMİŞ OLDUĞUMUZ EĞİTİMİN AMACI NEDİR?

Buse Yüzbaşı: Gelişen teknolojinin beraberinde getirdiği yenilikler ile yaşam tarzımız da değişmeye başladı. Yeni yaşam tarzımızla birlikte sevgi, yardımlaşma, anlaşma, paylaşma gibi ihtiyaçlarımızın karşılanması da zorlaşmaya başlıyor. Bu ihtiyaçlarımızı yaşam tarzımıza en iyi şekilde entegre etmeye çalışıyoruz. Başakşehir Okulları bünyesinde yer alan Robotik Kodlama, Maker ve STEM Atölyemizde 21.yy becerilerini çocuklarımıza ilmek ilmek işlemeyi hedefliyoruz. Böylelikle işbirliği içerisinde hareket etme becerisinde-paylaşmayı, iletişim becerilerinde-anlaşmayı, girişkenlik ve uyum becerinde-sevgiyi işliyor, problem çözme, merak ve hayal gücünü de geliştirmelerinde rehberlik ederek geleceğin vazgeçilmezi nitelikli yeteneklere sahip bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

ROBOTİK KODLAMA, MAKER VE STEM ATÖLYEMİZDE NELER YAPIYORUZ?

Merve Bilgin: Atölyemizde 3D Modelleme, Elektrik-Elektronik, Kodlama, Lego ve Robotik, Atık Malzemelerden Ürün Elde Etme bölümleri üzerinde derslerimiz mevcut. Öğrencilerimiz; 3D Modelleme de, hayal ettikleri bir ürünü program ile tasarlayıp yazıcılarımızdan baskı olarak alabiliyorlar. Çocuklarımız hayallerini kendilerini inşa ediyor diyebiliriz.

Elektrik- Elektronikte; kademelere göre kullanmış olduğumuz setlerimiz mevcut. Çıt çıt devreler, ardunio, makey makey gibi. Bu setlerimizi kullanarak basit elektrik devresinden günümüzde kullanılan ışıklandırmalara, sensörlere kadar öğrencilerimiz öğretmen rehberliğinde atölyemizde bu düzenekleri kurup test ederek, kullanılabilir hale getiriyorlar.  Tabi bunları oluştururken de kodlamayı dahil ediyoruz.

Kodlama da ise; sadece atölyelerimizle kalmayıp anaokul, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde ki müfredatlarımızda da yer vermekteyiz. Çocuklarımız ürettikleri ürünlere, oluşturdukları projelere kodlama ile can veriyorlar.

Atık malzemeler ile ürün elde etme; Biz çocuklardan kafalarında canlandıramayacakları bir şeyi yapmalarını istemiyoruz. Onlara günlük hayattan, çevrelerinden, mahallelerinden, okullarından yani onları ve ailelerini ilgilendiren problemlerden yola çıkmalarını, çözüm üretmelerini istiyoruz. Ürettikleri çözüme göre de oluşturacakları bir materyal tasarlamalarına rehberlik ediyoruz. Bu malzemeleri de maliyeti düşük kolay temin edebilecekleri, tehlikesiz olan araç gereçleri tercih etmelerini sağlıyoruz.

Lego ve Robotik; Çocuklarımıza hayalindekileri kolaylıkla inşa edebileceği ve bunları bir kodlama yardımıyla hayata geçirebilecekleri bir ortam sağlıyoruz. Lego robotikte wedo2.0 setimizi kullanıyoruz. Setimizin içerisinde örneğin; bir depremin nasıl oluştuğunu, bir kurbağanın başkalaşımını, uzaya gönderilen keşif araçlarını tartışıyor ve robotlaştırarak gözlemlerini paylaşmalarını sağlıyoruz.

BU ALANLARIN AKADEMİK OLARAK KATKILARINI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?

Buse Yüzbaşı: Bu soruyu örneklerle açıklamak daha güzel olur diye düşünüyoruz. Örneğin teknoloji ve tasarım dersinde çocuklarımız ‘’Enerji tasarruflu ev’’ projesi kapsamında maketler yaptılar. Bu maketlerinde de güneş panellerini kullanarak ışıklandırmalar yapmak istediler. İşte tam burada atölyelerine gelip devrelerini kurdular, lehimlerini de kullanarak daha sağlam bir düzenek oluşturdular. Diğer bir örnek ise; Türkçe dersinde yazım kuralları konusunda en çok karıştırılan kelimeler ile ilgili olarak makey makey ve kodlamayı kullanarak bir oyun tasarladılar. Üzerindeki kelimeleri haftalık olarak değiştiriyorlar ve teneffüslerde kelime oyununu oynuyor hem eğleniyor hem öğreniyorlar. Ve bunların dışında öğrencilerimiz kapı alarm sistemi, akıllı çöp kutusu, özel gün ekran paneli gibi birçok projeyi de gerçekleştirdiler. Tabi bu örnekler sadece sizlerin gözünde canlandırılmasını sağlamak için bahsettiklerimizden bazılarıdır. Sosyal bilgiler, beden eğitimi, müzik, fen bilimleri, matematik, drama gibi birçok derste iş birliği ile atölyemizi aktif olarak kullanıyor, çocuklarımızın ‘’keşfet- inşa et- paylaş’’ bilinci ile öğrendiklerini birçok alanda deneyimlemelerini sağlıyoruz.

UZAKTAN EĞİTİMDE BU SÜRECİ NASIL YÜRÜTÜYORSUNUZ?

Merve Bilgin: Mart ayında başladığımız ve şuanda da devam ettiğimiz bir süreç bu. Bu süreç yüz yüze eğitimde ki performansı veya elimizdeki her materyali kullanma şansı maalesef tanımıyor. Her kazanımımızı ayrı ayrı ele alıyor ve her ihtimali değerlendirerek karar vermemiz gerekiyor. Bu çerçevede atölyemizde çocuklarımız keşfeder- araştırır, inşa eder- uygular, sunar. Uygulama aşamasında kullanılabilecek, uygulanabilecek veya kendi etkinliğini yapabilecek kazanımlara öncelik vererek müfredatımızı hazırlıyoruz. Derslerimizi uzaktan eğitim programımız aracılığı ile uygulamalı olarak işlemeye devam etmekteyiz.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 29 Haziran 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31