banner265

banner571

Başakşehir Okulları teknoloji derslerine büyük önem veriyor

Başakşehir Okulları, eğitimde önemli bir yeri olan Robotik Kodlama, Maker ve Stem Atölyesi eğitimlerine ağırlık veriyor. Öğrenciler, atölyelerde eğlenerek öğrenirken, gelişen teknolojinin beraberinde getirdiği yeniliklere tanıklık ediyor, ortaya da müthiş çalışmalar çıkartıyor. Atölyelerdeki yapılan çalışmaları, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni Buse Yüzbaşı ile STEM öğretmeni Merve Bilgin aktardı.

GENEL 21.10.2020, 15:48 Bakış Haber Merkezi
Başakşehir Okulları teknoloji derslerine büyük önem veriyor
banner301

Çerkezköy Bakış - Başakşehir Okulları, eğitimdeki başarı grafiğini en yüksek seviyeye çıkartmak için ana derslerin yanı sıra, teknoloji derslerine de büyük önem veriyor.

Okul öğrencileri, okullarındaki eğitim sürecini anlatmak için öğretmenlerle yaptığı röportajlarına devam ediyor. Daha önce Müzik Öğretmeni Gizem Tuna, Görsel Sanatlar Öğretmeni Hatice Köse ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Ahmet Çakıcı ile yapılan söyleşiler, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni Buse Yüzbaşı ve STEM öğretmeni Merve Bilgin ile devam etti. Yapılan söyleşide Yüzbaşı ve Bilgin; öğrencilerin sorularıyla atölyelerindeki çalışmalar hakkında bilgiler paylaştı.

ATÖLYELERİMİZ DE GERÇEKLEŞTİRMİŞ OLDUĞUMUZ EĞİTİMİN AMACI NEDİR?

Buse Yüzbaşı: Gelişen teknolojinin beraberinde getirdiği yenilikler ile yaşam tarzımız da değişmeye başladı. Yeni yaşam tarzımızla birlikte sevgi, yardımlaşma, anlaşma, paylaşma gibi ihtiyaçlarımızın karşılanması da zorlaşmaya başlıyor. Bu ihtiyaçlarımızı yaşam tarzımıza en iyi şekilde entegre etmeye çalışıyoruz. Başakşehir Okulları bünyesinde yer alan Robotik Kodlama, Maker ve STEM Atölyemizde 21.yy becerilerini çocuklarımıza ilmek ilmek işlemeyi hedefliyoruz. Böylelikle işbirliği içerisinde hareket etme becerisinde-paylaşmayı, iletişim becerilerinde-anlaşmayı, girişkenlik ve uyum becerinde-sevgiyi işliyor, problem çözme, merak ve hayal gücünü de geliştirmelerinde rehberlik ederek geleceğin vazgeçilmezi nitelikli yeteneklere sahip bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

ROBOTİK KODLAMA, MAKER VE STEM ATÖLYEMİZDE NELER YAPIYORUZ?

Merve Bilgin: Atölyemizde 3D Modelleme, Elektrik-Elektronik, Kodlama, Lego ve Robotik, Atık Malzemelerden Ürün Elde Etme bölümleri üzerinde derslerimiz mevcut. Öğrencilerimiz; 3D Modelleme de, hayal ettikleri bir ürünü program ile tasarlayıp yazıcılarımızdan baskı olarak alabiliyorlar. Çocuklarımız hayallerini kendilerini inşa ediyor diyebiliriz.

Elektrik- Elektronikte; kademelere göre kullanmış olduğumuz setlerimiz mevcut. Çıt çıt devreler, ardunio, makey makey gibi. Bu setlerimizi kullanarak basit elektrik devresinden günümüzde kullanılan ışıklandırmalara, sensörlere kadar öğrencilerimiz öğretmen rehberliğinde atölyemizde bu düzenekleri kurup test ederek, kullanılabilir hale getiriyorlar.  Tabi bunları oluştururken de kodlamayı dahil ediyoruz.

Kodlama da ise; sadece atölyelerimizle kalmayıp anaokul, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde ki müfredatlarımızda da yer vermekteyiz. Çocuklarımız ürettikleri ürünlere, oluşturdukları projelere kodlama ile can veriyorlar.

Atık malzemeler ile ürün elde etme; Biz çocuklardan kafalarında canlandıramayacakları bir şeyi yapmalarını istemiyoruz. Onlara günlük hayattan, çevrelerinden, mahallelerinden, okullarından yani onları ve ailelerini ilgilendiren problemlerden yola çıkmalarını, çözüm üretmelerini istiyoruz. Ürettikleri çözüme göre de oluşturacakları bir materyal tasarlamalarına rehberlik ediyoruz. Bu malzemeleri de maliyeti düşük kolay temin edebilecekleri, tehlikesiz olan araç gereçleri tercih etmelerini sağlıyoruz.

Lego ve Robotik; Çocuklarımıza hayalindekileri kolaylıkla inşa edebileceği ve bunları bir kodlama yardımıyla hayata geçirebilecekleri bir ortam sağlıyoruz. Lego robotikte wedo2.0 setimizi kullanıyoruz. Setimizin içerisinde örneğin; bir depremin nasıl oluştuğunu, bir kurbağanın başkalaşımını, uzaya gönderilen keşif araçlarını tartışıyor ve robotlaştırarak gözlemlerini paylaşmalarını sağlıyoruz.

BU ALANLARIN AKADEMİK OLARAK KATKILARINI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?

Buse Yüzbaşı: Bu soruyu örneklerle açıklamak daha güzel olur diye düşünüyoruz. Örneğin teknoloji ve tasarım dersinde çocuklarımız ‘’Enerji tasarruflu ev’’ projesi kapsamında maketler yaptılar. Bu maketlerinde de güneş panellerini kullanarak ışıklandırmalar yapmak istediler. İşte tam burada atölyelerine gelip devrelerini kurdular, lehimlerini de kullanarak daha sağlam bir düzenek oluşturdular. Diğer bir örnek ise; Türkçe dersinde yazım kuralları konusunda en çok karıştırılan kelimeler ile ilgili olarak makey makey ve kodlamayı kullanarak bir oyun tasarladılar. Üzerindeki kelimeleri haftalık olarak değiştiriyorlar ve teneffüslerde kelime oyununu oynuyor hem eğleniyor hem öğreniyorlar. Ve bunların dışında öğrencilerimiz kapı alarm sistemi, akıllı çöp kutusu, özel gün ekran paneli gibi birçok projeyi de gerçekleştirdiler. Tabi bu örnekler sadece sizlerin gözünde canlandırılmasını sağlamak için bahsettiklerimizden bazılarıdır. Sosyal bilgiler, beden eğitimi, müzik, fen bilimleri, matematik, drama gibi birçok derste iş birliği ile atölyemizi aktif olarak kullanıyor, çocuklarımızın ‘’keşfet- inşa et- paylaş’’ bilinci ile öğrendiklerini birçok alanda deneyimlemelerini sağlıyoruz.

UZAKTAN EĞİTİMDE BU SÜRECİ NASIL YÜRÜTÜYORSUNUZ?

Merve Bilgin: Mart ayında başladığımız ve şuanda da devam ettiğimiz bir süreç bu. Bu süreç yüz yüze eğitimde ki performansı veya elimizdeki her materyali kullanma şansı maalesef tanımıyor. Her kazanımımızı ayrı ayrı ele alıyor ve her ihtimali değerlendirerek karar vermemiz gerekiyor. Bu çerçevede atölyemizde çocuklarımız keşfeder- araştırır, inşa eder- uygular, sunar. Uygulama aşamasında kullanılabilecek, uygulanabilecek veya kendi etkinliğini yapabilecek kazanımlara öncelik vererek müfredatımızı hazırlıyoruz. Derslerimizi uzaktan eğitim programımız aracılığı ile uygulamalı olarak işlemeye devam etmekteyiz.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 19 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 50
2. Konyaspor 21 42
3. Beşiktaş 22 35
4. Hatayspor 21 35
5. Başakşehir 20 34
6. Adana Demirspor 22 34
7. Fenerbahçe 21 33
8. Alanyaspor 21 32
9. Gaziantep FK 21 31
10. Sivasspor 21 30
11. Karagümrük 22 30
12. Kayserispor 21 28
13. Galatasaray 21 27
14. Giresunspor 21 25
15. Antalyaspor 21 23
16. Göztepe 21 21
17. Kasımpaşa 21 21
18. Altay 21 18
19. Rizespor 21 18
20. Ö.K Yeni Malatya 21 15
Takımlar O P
1. Ümraniye 20 42
2. Ankaragücü 20 42
3. Erzurumspor 20 38
4. Eyüpspor 20 36
5. Bandırmaspor 20 33
6. İstanbulspor 20 33
7. Adanaspor 20 32
8. Samsunspor 19 30
9. Tuzlaspor 20 27
10. Gençlerbirliği 20 26
11. Manisa Futbol Kulübü 20 25
12. Boluspor 19 24
13. Kocaelispor 20 24
14. Keçiörengücü 20 23
15. Menemen Belediyespor 20 23
16. Altınordu 20 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 20 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 22 56
2. Liverpool 21 45
3. Chelsea 23 44
4. West Ham United 22 37
5. Arsenal 20 35
6. Tottenham 18 33
7. M. United 20 32
8. Wolverhampton Wanderers 20 31
9. Brighton 21 29
10. Leicester City 18 25
11. Crystal Palace 21 24
12. Southampton 21 24
13. Aston Villa 20 23
14. Brentford 21 23
15. Leeds United 20 22
16. Everton 19 19
17. Watford 19 14
18. Norwich City 21 13
19. Newcastle 20 12
20. Burnley 17 11
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 49
2. Sevilla 20 44
3. Real Betis 21 37
4. Atletico Madrid 20 33
5. Real Sociedad 20 33
6. Barcelona 20 32
7. Rayo Vallecano 20 31
8. Villarreal 21 29
9. Athletic Bilbao 21 28
10. Valencia 20 28
11. Espanyol 21 27
12. Osasuna 20 25
13. Granada 20 24
14. Celta Vigo 20 23
15. Elche 21 22
16. Mallorca 20 20
17. Getafe 20 18
18. Deportivo Alaves 21 17
19. Cadiz 21 15
20. Levante 20 11