banner265

ÇOK AŞ.'den "1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'ne yönelik haberlere" ilişkin açıklama

-ÇOK AŞ :-"Medya kanalı ile kamuoyunda sürekli gündeme getirilen ve garanti ödemelerinden müteahhit şirketlerin fahiş karlar elde edeceği iddiası gerçeği yansıtmamaktadır "

GENEL 23.09.2020, 18:16
ÇOK AŞ.'den

İSTANBUL (AA) - Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme AŞ. (ÇOK A.Ş), 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesine ilişkin olarak medya kanalı ile kamuoyunda sürekli gündeme getirilen ve garanti ödemelerinden müteahhit şirketlerin fahiş karlar elde edeceği iddiasının gerçeği yansıtmadığını duyurdu.

ÇOK AŞ.açıklamasında, "Son günlerde medyada projemiz ile ilgili yer alan yanıltıcı bilgiler sebebiyle kamuoyunu doğru bilgilendirmek adına açıklama yapma gereği ortaya çıkmıştır. Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı asma köprüsünü içerecek olan 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi ile ilgili bazı bilgileri tarafınızla paylaşmak isteriz. " ifadelerine yer verildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve Türkiye’den Limak ve Yapı Merkezi, Güney Kore’den Daelim ve SK E&C şirketlerinin kurduğu ortaklık tarafından yürütülen projenin hali hazırda 5 bin 500 kişiye istihdam sağlayan dünyanın sayılı projeleri arasında gösterildiği belirtilen açıklamada, 10 farklı ülkeden toplam 25 banka ve finans kuruluşundan sağlanan 2 milyar 265 milyon avroluk kredi finansmanı ile Avrupa’nın en büyük kamu yatırımları arasında ilk sıralarda yer alan 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesinin dünyanın saygın kurumlarından 11 Global Finans Ödülü kazanarak bir ilki gerçekleştirdiği aktarıldı.

Açıklamada, Türkiye için stratejik önem arz eden projenin zamanında finanse edilebilmesi, kaynak çeşitliliği ve uluslararası kredi kuruluşlarının ilgisi ile kısa sürede önemli bir başarıya imza atıldığı vurgulandı.


-"Projenin finansmanı için kullanılan kredinin yüzde 70'lik kısmı yabancı banka ve finans kuruluşlarından temin edildi"


Projenin finansmanı için kullanılan kredinin yüzde 70'lik kısmının yabancı banka ve finans kuruluşlarından temin edildiği bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Uluslararası proje finansman standartlarında yapılandırılan kredi paketi, Export Credit Agency (ECA) ve İslami finansman yöntemlerini de içeren sekiz farklı kredi diliminden oluşmakta ve çok çeşitli uluslararası kaynaklar tarafından finanse edilmesi nedeniyle ülkemize yabancı kaynakların temini açısından büyük önem arz etmektedir. 1915Çanakkale Köprüsü finansman modeliyle olduğu kadar, güvenlik önlemleri, çevre duyarlılığı ve ülkemize sağlayacağı değerler ile de örnek gösterilmektedir. Uluslararası danışmanlık kurumlarınca yapılan çalışmalara göre projenin bölge ekonomisine ve sosyal olanaklarına yaklaşık 14 milyar avro katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Yapım ve işletme olmak üzere toplam sözleşme süresi 16 yıl 2 ay 12 gün (5 yıl 6 ayı yapım, 10 yıl 8 ay 12 günü işletim süresi) olan 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin 18 Mart 2022’de tamamlanması hedeflenmektedir. "

Medya kanalı ile kamuoyunda sürekli gündeme getirilen ve garanti ödemelerinden müteahhit şirketlerin fahiş karlar elde edeceği iddiasının gerçeği yansıtmadığı kaydedilen açıklamada, kamuoyuna yansıtılan proje maliyeti bedelinin 2017 yılı döviz kuru üzerinden hesaplandığı maliyetin döviz cinsinden gerçek değeri 2,5 milyar avro olduğu belirtildi.

Açıklamada, bu rakama finansman maliyetlerinın dahil olmadığı, bununla beraber toplam yatırım maliyetinin 3 milyar avronun üzerinde olacağı bildirildi.

Medyada sözü geçen hesaplarda proje işletim ve bakım maliyetlerinin de göz ardı edildiği dikkate alındığında, iddia konusunun gerçeği yansıtmadığı kaydedilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"Proje, Türkiye’nin ulusal kalkınma hamlesinin belgesi niteliğindeki Vizyon 2023 Master Planı’nda öngörülen yurt sathında karayollarının iyileştirilmesi hedefinde önemli bir rol oynamaktadır. 1915Çanakkale Köprüsü ile İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak, Trakya ve Batı Anadolu’daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörleri ivme kazanacak, ulusal ve uluslararası turizm canlanacak, taşımacılıkta süreler ve maliyetler düşecek, dış ticaretin etkinliği artacaktır. İnşaat ve işletme aşamalarında binlerce kişiye sağlayacağı istihdam ve çeşitli sektörlere katacağı canlılıkla, Türkiye ekonomisine önemli katkı verecektir. 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi ile ilgili merak ettiğiniz hususları her daim sizlerle paylaşmaktan memnuniyet duyarız."

Yorumlar (1)
Erdal Akkaş 9 ay önce
Günlük geçen araç garantisi nedir
Namaz Vakti 13 Haziran 2021
İmsak 03:31
Güneş 05:30
Öğle 13:15
İkindi 17:15
Akşam 20:50
Yatsı 22:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30
18°
kapalı