banner265

banner579

banner571

ÇOK AŞ.'den "1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'ne yönelik haberlere" ilişkin açıklama

-ÇOK AŞ :-"Medya kanalı ile kamuoyunda sürekli gündeme getirilen ve garanti ödemelerinden müteahhit şirketlerin fahiş karlar elde edeceği iddiası gerçeği yansıtmamaktadır "

GENEL 23.09.2020, 18:16
ÇOK AŞ.'den

İSTANBUL (AA) - Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme AŞ. (ÇOK A.Ş), 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesine ilişkin olarak medya kanalı ile kamuoyunda sürekli gündeme getirilen ve garanti ödemelerinden müteahhit şirketlerin fahiş karlar elde edeceği iddiasının gerçeği yansıtmadığını duyurdu.

ÇOK AŞ.açıklamasında, "Son günlerde medyada projemiz ile ilgili yer alan yanıltıcı bilgiler sebebiyle kamuoyunu doğru bilgilendirmek adına açıklama yapma gereği ortaya çıkmıştır. Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı asma köprüsünü içerecek olan 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi ile ilgili bazı bilgileri tarafınızla paylaşmak isteriz. " ifadelerine yer verildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve Türkiye’den Limak ve Yapı Merkezi, Güney Kore’den Daelim ve SK E&C şirketlerinin kurduğu ortaklık tarafından yürütülen projenin hali hazırda 5 bin 500 kişiye istihdam sağlayan dünyanın sayılı projeleri arasında gösterildiği belirtilen açıklamada, 10 farklı ülkeden toplam 25 banka ve finans kuruluşundan sağlanan 2 milyar 265 milyon avroluk kredi finansmanı ile Avrupa’nın en büyük kamu yatırımları arasında ilk sıralarda yer alan 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesinin dünyanın saygın kurumlarından 11 Global Finans Ödülü kazanarak bir ilki gerçekleştirdiği aktarıldı.

Açıklamada, Türkiye için stratejik önem arz eden projenin zamanında finanse edilebilmesi, kaynak çeşitliliği ve uluslararası kredi kuruluşlarının ilgisi ile kısa sürede önemli bir başarıya imza atıldığı vurgulandı.


-"Projenin finansmanı için kullanılan kredinin yüzde 70'lik kısmı yabancı banka ve finans kuruluşlarından temin edildi"


Projenin finansmanı için kullanılan kredinin yüzde 70'lik kısmının yabancı banka ve finans kuruluşlarından temin edildiği bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Uluslararası proje finansman standartlarında yapılandırılan kredi paketi, Export Credit Agency (ECA) ve İslami finansman yöntemlerini de içeren sekiz farklı kredi diliminden oluşmakta ve çok çeşitli uluslararası kaynaklar tarafından finanse edilmesi nedeniyle ülkemize yabancı kaynakların temini açısından büyük önem arz etmektedir. 1915Çanakkale Köprüsü finansman modeliyle olduğu kadar, güvenlik önlemleri, çevre duyarlılığı ve ülkemize sağlayacağı değerler ile de örnek gösterilmektedir. Uluslararası danışmanlık kurumlarınca yapılan çalışmalara göre projenin bölge ekonomisine ve sosyal olanaklarına yaklaşık 14 milyar avro katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Yapım ve işletme olmak üzere toplam sözleşme süresi 16 yıl 2 ay 12 gün (5 yıl 6 ayı yapım, 10 yıl 8 ay 12 günü işletim süresi) olan 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin 18 Mart 2022’de tamamlanması hedeflenmektedir. "

Medya kanalı ile kamuoyunda sürekli gündeme getirilen ve garanti ödemelerinden müteahhit şirketlerin fahiş karlar elde edeceği iddiasının gerçeği yansıtmadığı kaydedilen açıklamada, kamuoyuna yansıtılan proje maliyeti bedelinin 2017 yılı döviz kuru üzerinden hesaplandığı maliyetin döviz cinsinden gerçek değeri 2,5 milyar avro olduğu belirtildi.

Açıklamada, bu rakama finansman maliyetlerinın dahil olmadığı, bununla beraber toplam yatırım maliyetinin 3 milyar avronun üzerinde olacağı bildirildi.

Medyada sözü geçen hesaplarda proje işletim ve bakım maliyetlerinin de göz ardı edildiği dikkate alındığında, iddia konusunun gerçeği yansıtmadığı kaydedilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"Proje, Türkiye’nin ulusal kalkınma hamlesinin belgesi niteliğindeki Vizyon 2023 Master Planı’nda öngörülen yurt sathında karayollarının iyileştirilmesi hedefinde önemli bir rol oynamaktadır. 1915Çanakkale Köprüsü ile İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak, Trakya ve Batı Anadolu’daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörleri ivme kazanacak, ulusal ve uluslararası turizm canlanacak, taşımacılıkta süreler ve maliyetler düşecek, dış ticaretin etkinliği artacaktır. İnşaat ve işletme aşamalarında binlerce kişiye sağlayacağı istihdam ve çeşitli sektörlere katacağı canlılıkla, Türkiye ekonomisine önemli katkı verecektir. 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi ile ilgili merak ettiğiniz hususları her daim sizlerle paylaşmaktan memnuniyet duyarız."

Yorumlar (1)
Erdal Akkaş 4 ay önce
Günlük geçen araç garantisi nedir
Namaz Vakti 27 Ocak 2021
İmsak 06:50
Güneş 08:18
Öğle 13:28
İkindi 16:03
Akşam 18:27
Yatsı 19:50
banner574
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 20 44
2. Fenerbahçe 20 42
3. Galatasaray 20 39
4. Gaziantep FK 20 35
5. Alanyaspor 20 34
6. Trabzonspor 20 33
7. Hatayspor 20 32
8. Karagümrük 20 30
9. Malatyaspor 20 27
10. Antalyaspor 20 26
11. Göztepe 20 25
12. Kasımpaşa 20 25
13. Rizespor 20 25
14. Sivasspor 20 24
15. Başakşehir 20 24
16. Konyaspor 20 23
17. Kayserispor 20 19
18. Gençlerbirliği 20 19
19. Ankaragücü 20 18
20. Erzurumspor 20 17
21. Denizlispor 20 14
Takımlar O P
1. Giresunspor 18 38
2. İstanbulspor 18 37
3. Samsunspor 18 36
4. Altay 18 32
5. Adana Demirspor 18 31
6. Ankara Keçiörengücü 18 31
7. Bursaspor 18 30
8. Tuzlaspor 18 30
9. Altınordu 18 28
10. Bandırmaspor 18 27
11. Adanaspor 18 21
12. Ümraniye 18 20
13. Boluspor 18 19
14. Menemen Belediyespor 18 19
15. Akhisar Bld.Spor 18 16
16. Balıkesirspor 18 16
17. Ankaraspor 18 10
18. Eskişehirspor 18 4
Takımlar O P
1. Man City 19 41
2. M. United 19 40
3. Leicester City 19 38
4. West Ham 20 35
5. Liverpool 19 34
6. Tottenham 18 33
7. Everton 17 32
8. Arsenal 20 30
9. Aston Villa 17 29
10. Chelsea 19 29
11. Southampton 19 29
12. Leeds United 19 26
13. Crystal Palace 20 23
14. Wolverhampton 19 22
15. Burnley 18 19
16. Newcastle 20 19
17. Brighton 19 17
18. Fulham 18 12
19. West Bromwich 20 11
20. Sheffield United 19 5
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 18 47
2. Real Madrid 19 40
3. Barcelona 19 37
4. Sevilla 19 36
5. Villarreal 20 34
6. Real Sociedad 20 31
7. Granada 20 28
8. Real Betis 20 27
9. Athletic Bilbao 19 24
10. Celta de Vigo 20 24
11. Cádiz 20 24
12. Levante 19 23
13. Getafe 19 23
14. Valencia 20 20
15. Eibar 20 20
16. Real Valladolid 20 20
17. Osasuna 20 19
18. Deportivo Alaves 20 18
19. Elche 18 17
20. Huesca 20 13
hafif kar yağışlı
banner573
banner575
banner576
banner577