banner265

banner571

Düzenlenen törenle hizmete açıldı

Hayrabolu-Tekirdağ Yolu Kandamış-Ortaca Köyleri Kesimi ve Tekirdağ Çevre Yolu Muratlı Köprülü Kavşak Kolu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katıldığı törenle hizmete açıldı.

GENEL 06.12.2021, 14:30 06.12.2021, 15:35 Bakış Haber Merkezi
Düzenlenen törenle hizmete açıldı
banner301

Çerkezköy Bakış- Hayrabolu-Tekirdağ Yolu Kandamış-Ortaca Köyleri Kesimi ve Tekirdağ Çevre Yolu Muratlı Köprülü Kavşak Kolu Açılış Töreni'ne katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Tekirdağ ve ilçelerinin, tarım ve sanayiye eşsiz katkılar sunarak, Türkiye'nin kalkınması hamlesinde önemli rol oynadıklarını kaydetti.

Karaismailoğlu, ülkeye sanayisiyle, ekonomisiyle, endüstrisiyle değer katan Tekirdağ'ın, İstanbul ile ekonomiyi canlandıran çok önemli bir merkez konumunda olduğunu ifade etti.

Tekirdağ'ın, Trakya'nın Marmara ve Karadeniz'e açılan kapısı olduğunu anlatan Karaismailoğlu, "Asya ve Avrupa arasındaki hem ticaret hem de kültür alışverişlerinin kavşak noktasındadır. Bütün bunlara, yıllara yayılan gelişimi de eklenince Tekirdağ, iktisadi ve kültürel önemini sürekli artıran bir şehir olma özelliğini korumaya devam etmiştir." diye konuştu.

Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Tekirdağ'ın ulaşım ağını güçlendirecek her projenin öneminin farkında olduklarını, bu bilinçle çalışmaları 7 gün 24 saat hizmet esasına göre sürdürdüklerini dile getirdi.

Bugün tamamladıkları Hayrabolu-Tekirdağ Yolu kapsamındaki Kandamış-Ortaca köyleri arasındaki 7 kilometrelik kesim ile Tekirdağ Çevre Yolu üzerindeki Muratlı Köprülü Kavşak Kolu'nu açtıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti: "Hatırlayın, yaklaşık bir yıl önce 28 Kasım 2020 tarihinde Hayrabolu'dan Kandamış'a kadar olan 13 kilometrelik kesimi yine sizlerle birlikte hizmete açtık. Bugün de Kandamış-Ortaca köyleri arasındaki 7 kilometrelik kesimi hizmete açmanın sevinç ve gururunu yaşıyoruz. Hayrabolu-Tekirdağ yolunun tamamlanması ile 2x1 standardında ve 7 metre genişliğindeki mevcut yol standardı 2x2 şeritli BSK kaplamalı bölünmüş yol haline gelecek. Tekirdağ ile ülkemizde tarım ve hayvancılıkta önemli bir yeri olan Hayrabolu'nun ulaşımı, çok daha çağdaş, hızlı ve güvenli olacaktır."

Karaismailoğlu, projenin tamamı bittiğinde, Tekirdağ Limanı ile yöredeki sanayi bölgelerinin Kapıkule'ye ulaşımının kolaylaşacağını, bölgedeki ticaret hacminin artacağını, Tekirdağ'ın sosyoekonomik kazanımlarına yenilerinin ekleneceğini belirtti.

Tüm bunların yanı sıra bölgedeki seyahat süresinin kısalacağını, araçların çevreye bıraktıkları egzoz emisyonlarının azalacağını ve vatandaşlara daha güvenli ulaşım imkanı tesis edileceğini anlatan Karaismailoğlu, ayrıca yol bakım ve işletme giderlerinden edilecek tasarruf, akaryakıt ve amortisman giderlerindeki azalma ile ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi.

Bakan Karaismailoğlu, devlet aklıyla hep bir adım ötesini planlarken nihai hedeflerinin,

milli ekonomik bağımsızlık yaklaşımını destekleyerek bütünsel kalkınmayı hayata geçirmek, halkın yalnızca bugünkü değil, gelecekteki refahını da güvence altına almak olduğunu aktardı.

MALKARA-ÇANAKKALE OTOYOLU, AVRUPA YAKASINI KUZEY EGE'YE BAĞLAYACAK

Tekirdağ'ın büyüme hızına ve artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak dev yatırımları hayata geçirdiklerini anlatan Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "Şu anda 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de içinde olduğu Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu kısa adıyla Malkara-Çanakkale Otoyolu da bunlardan biri. Toplam 101 kilometre uzunluğundaki Malkara Çanakkale Otoyolu, ülkemizin Avrupa yakasını Çanakkale üzerinden Kuzey Ege'ye bağlayacak oldukça önemli bir projedir. Sadece Tekirdağ değil, tüm Marmara Bölgesi ve ülkemiz açısından da büyük önem teşkil ediyor. Malkara-Çanakkale Otoyolu, tamamlanan İstanbul-İzmir Otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile birleştiğinde Marmara Denizi'nin tamamı otoyollar ile çevrilmiş olacak ve Marmara Otoyol Ringi projesi de hayata geçecek. Bu üç otoyolun geçtiği güzergahlar İstanbul, Bursa, İzmir, Kocaeli ve Tekirdağ gibi önemli sanayi ve ticaret merkezlerinin bulunduğu hem yük hem de yolcu taşımacılığında trafik talebinin en yoğun olduğu karayolu koridorlarıdır."

"1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NÜ 18 MART'TAN ÖNCE AÇMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ"

Karaismailoğlu, bu projede büyük aşamalar kaydettiklerini vurgulayarak, şu değerlendirmelerde bulundu: "13 Kasım'da, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle 1915 Çanakkale Köprüsü'nün son tabliyesini yerleştirdik. Otoyol çalışmaları kapsamında; proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Umurbey Kavşağı arasındaki 96,4 kilometrelik kesimde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmalarına devam ediyoruz. Şu ana kadar 2 betonarme yaklaşım viyadüğü, 2 betonarme viyadük, 6 hidrolik köprüsü, 5 alt geçit köprüsü, 40 üst geçit, 40 alt geçit ile 228 menfez, 11 kavşak tamamladık. Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 iş makinesi ile gece gündüz çalışarak projemizin 18 Mart 2022'den önce hizmete girmesi için yapım çalışmalarını başarıyla sürdürüyoruz."

Karaismailoğlu, ulaşım ve altyapı projelerinin yalnızca teknik projeler ve mühendislik çalışmaları olmadığını belirterek, "Ulaşım ve altyapı projeleri, istihdam için, ticaret için, eğitim için, sosyal yaşam için taşıyıcıdır. Ülkemizin, milletimizin layık olduğu biçimde yaşamasının önündeki engellerin kaldırılmasıdır." sözlerini sarf etti.

Bunlardan birinin de geçen hafta, yap-işlet-devret, kamu-özel sektör iş birliği çerçevesinde ihalesi yapılan Antalya Havalimanı'nın kapasite artırımı projesi olduğunu anlatan Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi: "765 milyon avro tutarındaki tesislerin yapım süresi 36 ay, işletme süresi 25 yıl olarak belirlendi. İhale, var olan anlaşmanın sonlanacağı Ocak 2027'den Aralık 2051'e kadar olan dönemi kapsamaktaydı. Açık artırmayla 19 tur süren ihalede, en yüksek teklifi KDV dahil 8 milyar 555 milyon avro ile TAV Havalimanları AŞ-Fraport AG iş ortaklığı verdi. 25 yıllık kira bedelinin yüzde 25'i, 90 gün içinde peşin ödenmek üzere KDV dahil 2 milyar 138 milyon avro'dur. 'Sıfır garanti' taahhüdü ile Türk-Alman-Fransız ortaklığındaki yatırımcı tarafından 36 ayda tamamlanacak projemizle devletimiz ve milletimiz, yap işlet devret modeliyle hayata geçecek bir başka esere daha sahip olacak. Ekonomik büyümesi, güçlü ulaşım ağı ile bölgenin en önemli oyuncularından biri olan ülkemiz, yeni yatırımların ve iş birliklerinin de merkezi olmaya devam edecek. Antalya Havalimanı ihalesinin sonucu bunun en önemli örneklerinden biri. Yatırımcıları tehdit edenlere Antalya Havalimanı ders olsun."

"MİLLETTEN ALDIĞIMIZI MİLLETE VERDİK"

Bakan Adil Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Devletini milletinden kopartmak için uğraşanların, yıllar sonra helalleşmeyi aklına getirenlerin, milleti bölmek için uğraşanların, Türkiye'yi her fırsatta şikayet edenlerin, 'belediyeleri kalkındıracağız' deyip seçilip, hizmet etmeyi unutanların devri, Türkiye'de bitmiştir. Artık, güçlü devlet, güçlü millet, güçlü Türkiye devri başlamıştır. Devletin kurumlarını basıp, memurunu tehdit edenler, milletin düzenini bozmak isteyenler 2023'te cevabını alacaklar. Biz ise asıl işimiz olan, halka en iyi hizmeti sunmaya devam edeceğiz. Bugüne dek milletin efendi, siyasi iktidarın hizmetkar olduğunu aklımızdan hiç çıkarmadık. 'İnsanı yaşat ki devlet yaşasın' düsturunu bir an olsun unutmadık. Milletten aldığımızı millete verdik. Toplumun kalkınmasını sağlayacak, refahı yükseltecek, ülkemizi dünyada lider konuma taşıyacak projelerden hiç vazgeçmedik. Hepsini bir bir tamamladık. Bundan sonra da bizi yolumuzdan boş sözlerle alıkoyamazlar. Biz bu milletin ve gelecek nesillerin hak ettiği hizmet için çalışıyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılı için koyduğumuz hedeflere ulaşmak için de her türlü gayret ve kararlılığı göstermeye devam edeceğiz."

Karaismailoğlu, Tekirdağ'ın, ülkenin bu hedeflere ulaşmasında kilit rol oynayan önemli illerinden biri olduğunu vurguladı.

"Birlikte çalışacağız, daha çok çalışacağız. Üreteceğiz, daha çok üreteceğiz. Güçleneceğiz, çok güçleneceğiz. Büyüyeceğiz, daha çok büyüyeceğiz" diyen Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle tamamladı: "Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, yolları, havalimanlarını, limanları, tüm haberleşme, altyapı ve ulaşım projelerini, milli ekonomi ve milli bağımsızlığımızı tam anlamıyla tesis etmek için birer vesile kabul ediyoruz. Yaptığımız her yolla, büyük-küçük her projeyle bu amaca bir adım daha yaklaşıyoruz. Biz bu ülkeye, bu millete sevdalıyız. Bizi sevdamızdan da yolumuzdan da hiç kimse döndüremez. Çalışmalarımıza katkı ve destek sunan tüm çalışma arkadaşlarımıza ve dostlarımıza şükranlarımı sunuyorum. Hayrabolu-Tekirdağ yolu inşa çalışmalarını başarıyla yürüten, projeyi bu aşamaya getiren en üst kademesinden en alt kademesine kadar tüm yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyor, açılan ilk kesimin Kandamış-Ortaca Köyleri Kesimi ile Tekirdağ Çevre Yolu Muratlı Köprülü Kavşak Kolu'nun başta Tekirdağ olmak üzere tüm ülkemiz adına hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum."

Konuşmanın ardından Karaismailoğlu, yapımı tamamlanan yolların açılış kurdelesini kesti ve işçilerle sohbet etti.

Törene Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, AK Parti Tekirdağ Milletvekili Mustafa Yel ve Karayolları Genel Müdürü Abdülkadir Uraloğlu da katıldı.

Kaynak: Anadolu Ajansı
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 26 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 23 54
2. Konyaspor 22 45
3. Alanyaspor 23 38
4. Adana Demirspor 23 37
5. Fenerbahçe 23 37
6. Beşiktaş 23 36
7. Hatayspor 23 36
8. Başakşehir 22 34
9. Gaziantep FK 22 32
10. Sivasspor 23 31
11. Kayserispor 23 31
12. Karagümrük 23 30
13. Kasımpaşa 23 27
14. Göztepe 23 27
15. Galatasaray 23 27
16. Giresunspor 23 26
17. Antalyaspor 23 24
18. Rizespor 23 22
19. Altay 23 18
20. Ö.K Yeni Malatya 22 16
Takımlar O P
1. Ümraniye 21 45
2. Ankaragücü 21 45
3. Erzurumspor 21 38
4. Bandırmaspor 21 36
5. İstanbulspor 21 36
6. Eyüpspor 20 36
7. Samsunspor 20 33
8. Adanaspor 21 32
9. Manisa Futbol Kulübü 21 28
10. Tuzlaspor 20 27
11. Keçiörengücü 21 26
12. Gençlerbirliği 21 26
13. Boluspor 19 24
14. Kocaelispor 21 24
15. Menemen Belediyespor 21 23
16. Altınordu 21 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 21 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 23 57
2. Liverpool 22 48
3. Chelsea 24 47
4. M. United 22 38
5. West Ham United 23 37
6. Arsenal 21 36
7. Tottenham 20 36
8. Wolverhampton Wanderers 21 34
9. Brighton 22 30
10. Leicester City 20 26
11. Aston Villa 21 26
12. Southampton 22 25
13. Crystal Palace 22 24
14. Brentford 23 23
15. Leeds United 21 22
16. Everton 20 19
17. Norwich City 22 16
18. Newcastle 21 15
19. Watford 20 14
20. Burnley 18 12
Takımlar O P
1. Real Madrid 22 50
2. Sevilla 22 46
3. Real Betis 22 40
4. Atletico Madrid 21 36
5. Barcelona 21 35
6. Real Sociedad 21 34
7. Villarreal 22 32
8. Rayo Vallecano 21 31
9. Athletic Bilbao 22 31
10. Valencia 22 29
11. Osasuna 22 28
12. Celta Vigo 22 27
13. Espanyol 22 27
14. Granada 22 24
15. Elche 22 23
16. Getafe 22 22
17. Mallorca 21 20
18. Cadiz 22 18
19. Deportivo Alaves 22 17
20. Levante 21 11