banner265

Yılda 3 bin yabancı hasta geliyor

Sağlık Turizminde önemli başarılara imza atan ve Dünya’nın birçok ülkesinden Çerkezköy’e tedavi olmaya gelen turist getiren Çerkezköy İrmet Hastanesi, katıldığı forumlarda da adından söz ettiriyor. Hastanenin Uluslararası Hasta Koordinatörü Başak Türker, “Kurum Gözüyle Sağlık Turizmi” forumuna katıldı ve kurumlarının sağlık turizmindeki durumunu anlattı. Türker, “Şu anda yıllık 3 bin civarında yabancı hastayı ağırlamaktayız.” ifadelerini kullandı. 

GENEL 22.03.2021, 14:12 22.03.2021, 15:40 Bakış Haber Merkezi
Yılda 3 bin yabancı hasta geliyor

Çerkezköy Bakış- Medikal Akademi tarafından 3 oturumlu “Sağlık Turizmi Forumu” düzenlendi. “Kurum Gözüyle Sağlık Turizmi” adlı çevrimiçi olarak düzenlenen ve YouTube’den canlı yayınlanan forum Dr. Feza Şen moderatörlüğünde gerçekleşti. Foruma Çerkezköy İrmet Hastanesi Uluslararası Hasta Koordinatörü Başak Türker ile Medipol Eğitim ve Sağlık Kurumu’ndan Uygar Üstün ve Özel OFM Antalya Hastanesi’nden Dr. Cem Mutlu katıldı.“OBEZ İNSANLARIN TEK BİLDİĞİ ŞEHİR OLACAK ÇERKEZKÖY”

Dr. Feza Şen, forumda İrmet Hastanesi’nin başarısından bahsederek, “Dünyada belli bir zaman içinde kısa zamanda obez insanların tek bildiği şehir olacak Çerkezköy. Bir başarı hikayesi olacak. Çerkezköy’de bir ilçede ve bildiğim kadarıyla ayda 200’e yakan obezite cerrahisi yapan bir kurumsunuz.” ifadelerine yer verdi ve forum konuşması için sözü Çerkezköy İrmet Hastanesi Uluslararası Hasta Koordinatörü Başak Türker’e devretti.

“YILLIK 2 BİN CİVARINDA OBEZİTE AMELİYATI YAPIYORUZ”

Kurumları hakkında bilgi vererek konuşmasına başlayan Türker, “Biz 8 yıl kadar önce başladık aslında bu işe. İç dinamikler, SGK fiyatlamaları, iç pazardaki daralma vs bizi sağlık turizmine araştırmaya itti. Bunu yaparken swot analiz yaptık. Yani güçlü ve zayıf olduğumuz yönlere baktık. Pazardaki fırsatlara ve tehditlere baktık. Bu işi çok başarılı yapan diğer ülkelere gittik. Hastaneleri gidip gördük ve neler yaptıklarına baktık. Yani çok yakından olmasa bile fikir alacak kadar, neyi nasıl yürütüyorlar, nasıl başarıyorlar, hastalara yaklaşımları nasıl gördük. Ve ondan sonra kendi sistemimizi oluşturmaya başladık. Şu anda yıllık 3 bin civarında yabancı hastayı ağırlamaktayız.  Yıllık 2 bin civarında obezite ameliyatı yapıyoruz.

Bununla ilgili tam kesin bir sıralama yok ama dünyadaki bu işi en çok yapan hastanelerden biri olduğumuzu düşünüyoruz. Bu işi yaparken çok iyi kurgulayarak yapmak lazım. Çok dağınık yapmamak lazım. Biz önce obezite mi yapalım onu mu yapalım bunu mu yapalım birçok konuya dağılmayı düşündük. Ama daha sonra tek bir konuya odaklanarak gitmenin daha mantıklı olduğuna karar verdik. Bütün eforumuzu ona sarf ettik. Bu bir kalite zinciri aslında. Bu işi yaparken bunu iyi kurgulamak gerekir. Şoförden tutun hemşireye, hemşireden doktora, doktordan ameliyathane alt yapısına, hatta temizlikçi o kadar önemli ki her şeyi çok mükemmel yapabilirsiniz ama temizlikçi orada öyle bir şey yapar ki tüm yaptığınız her şey bir kenara atılır ve çok iyi bir imaj kalmaz hastanın kafasında.

O yüzden eğitime çok önem verdik. Dil problemini aşmaya çalıştık. Bence Türkiye’deki en büyük sorunlardan bir dil problemi. Evet tercümanlar var. Tercümanları bulup koyuyorsunuz ama yine de 24 saat yanında olmuyor tercüman. Burada hemşireleri eğitmek önemli, doktorların İngilizce bilmesi önemli. Trakya Kalkınma Ajansı ile bazı projeler yaptık. Hemşirelerimiz artık İngilizce konuşuyor. Tercümana çok daha az ihtiyacımız var şu anda. Tabii onlar olmazsa olmaz ama çok iyi bir seviyede İngilizce anlaşabiliyorlar. Ve bu hastalara çok güven veren bir şey. Hastaya güven vermek çok önemli. Kendilerini yabancı bir ülkede değil, mümkün olduğunca ülkelerinde hissettirmeye çalışmak oldukça etkili oluyor.” dedi.

“ONLARIN KÜLTÜRÜNE ÖZEL YEMEKLER YAPILIP SERVİS YAPILIYOR”

Türker, konuşmasını şöyle sürdürdü: Trakya Kalkınma Ajansı gerçekten çok ilgililer ve çok sık bir araya geliyoruz. Beyin fırtınası toplantıları yapıyoruz. Orada bu fikir gelişti hemşirelerin İngilizce öğrenmesi ile ilgili. Böyle bir proje geliştirdik. Bu şekilde hasta memnuniyetini çok arttırdık. Tercümanların da biraz işi azalmış oldu.  Onun dışında alt yapı iyileştirmeleri çok önemli. Bu sadece bir tek doktorun iyi olması değil, ya da sadece tercümanın çok iyi İngilizce konuşması değil. Ama hemşirenin de İngilizce konuşması, ameliyathanenin de alt yapısının iyileştirilmesi hatta bilgi işlem sisteminizin bile buna büyük katkısı var. Hastaların 2 sene sonra sistemden girip kendi raporlarını okumaları, bunları İngilizce alabiliyor olmaları, kan testi sonuçlarını görebiliyor olmaları bunların bile çok büyük etkisi var hasta memnuniyetinde. Tabii ki dijital medyayı biz de kullanıyoruz. Özellikle kovid döneminde bunu çok önemli olduğunu gördük.

Daha önce bu kadar kullanmıyorduk. Dijital medyayı kullanıyoruz. Diğer satış tekniklerini de kullanıyoruz. Ama en önemli hasta kaynağı zaten memnun bir hastanın sizi tavsiye etmesi yani organik büyüme. Açıkçası en büyük büyümemizi bu şekilde sağlıyoruz. Çok küçük şeyler büyük fark yaratabiliyor. Mesela refakatçileri kabul ediyoruz. Refakatçinin yemeğinin bile onların kültürüne özel yapılması lazım. Bu bile onları kendi evlerinde hissettirebilecek bir şey. Onlar için mesela ayrı bir aşçımız, şefimiz var.

Onların kültürüne özel yemekler yapılıp servis yapılıyor. Tabii bizimde bazı desteklere ihtiyacımız var. Bunlar neler olabilir? Pandemi dönemindeki uçuş kısıtlamalarından dolayı biraz pazarımızın başka ülkeye kaymaya başladığını gördük. Çok gelmek istedikleri halde gelemiyorlar ve mecburen başka ülkelere lehine tercih yapmak zorunda oldular. Burada daha hızlı hareket etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü bazı pazarları kaybedebiliriz. Ya da etkinliğimiz azalabilir. Mesela aşı kartı uygulaması veya daha önce kovid geçirmiş kanında antikor olan hastaların bazı ayrıcalıklara tabii olması gibi bir takım uygulamalar yapılabilir. Kadro ve yatak sorunu bir yük bir sıkıntı. Pazarlama var, etkinliğimiz var çok gelmek isteyen var ama yatak sıkıntımız var.

Yani bütün bir seneye yayıyoruz hastaları ve çok hızlı sirküle etmemiz gerekiyor. Bunları otele çıkarmak yerine mümkün olduğunca hastanede tutmak aslında çok daha sağlıklı. Ama bazen bunu yapmak zorunda kalıyoruz. Defalarca başvuruda bulunduk. Halbuki sağlık turizmi yapan mesela yabancı hastalar için ayrı bir yatak kadrosu oluşturulabilir. Böyle bir takım ayrıcalıklar verilebilir. Tabii bunun yanında kadro artışı da gerekiyor. Hekim sayımız yetişmiyor.

Biz şu anda Çin aşısını kullanıyoruz ülkemizde. Ve bu Avrupa Birliği tarafından şu anda tanınmıyor. Bunun gelecekteki yansımaları ne olacak? Bunu da bir düşünmek gerekiyor. Acaba Türkiye’yi bir kırmızı listeye alabilirler mi bununla ilgili? Bu da sağlık turizmini önemli ölçüde etkileyebilir. Özellikle önümüzde hareketli geçmesini beklediğimiz bir yaz var. Sadece sağlık turizmini değil sağlık turizminden çok daha fazla olan diğer yaz turizmini de çok etkileyebilir bu. Ve bu birçok sektöre yayılabilir. Bence bu ciddi düşünülmesi gereken ve hızlı hareket edilmesi gereken bir konu.
 

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 15 Nisan 2021
İmsak 04:53
Güneş 06:24
Öğle 13:15
İkindi 16:58
Akşam 19:56
Yatsı 21:21
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 32 70
2. Fenerbahçe 33 66
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Alanyaspor 33 52
6. Gaziantep FK 32 50
7. Hatayspor 32 49
8. Karagümrük 33 49
9. Sivasspor 32 47
10. Göztepe 33 46
11. Antalyaspor 33 42
12. Konyaspor 32 40
13. Ankaragücü 32 36
14. Rizespor 32 36
15. Kasımpaşa 33 36
16. Malatyaspor 32 34
17. Başakşehir 32 33
18. Kayserispor 32 33
19. Gençlerbirliği 32 31
20. Erzurumspor 33 28
21. Denizlispor 32 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 30 63
2. Adana Demirspor 30 58
3. Samsunspor 30 58
4. İstanbulspor 30 54
5. Altay 29 53
6. Altınordu 30 52
7. Ankara Keçiörengücü 30 49
8. Tuzlaspor 30 44
9. Ümraniye 29 41
10. Bursaspor 29 40
11. Bandırmaspor 29 39
12. Boluspor 29 35
13. Adanaspor 30 34
14. Balıkesirspor 30 32
15. Menemenspor 30 31
16. Akhisar Bld.Spor 30 25
17. Ankaraspor 29 22
18. Eskişehirspor 30 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 31 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 31 49
8. Everton 30 48
9. Arsenal 31 45
10. Leeds United 31 45
11. Aston Villa 30 44
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 31 36
15. Brighton 31 33
16. Burnley 31 33
17. Newcastle 31 32
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 31 24
20. Sheffield United 31 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 30 67
2. Real Madrid 30 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 30 61
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 30 47
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 30 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
13°
parçalı bulutlu