‘YAPMAMIZ GEREKİYORDU’

Göreve başladığında, ilk önceliği eğitime verdiğini belirten Kubilay “15 Ağustos 2013 tarihinde Çerkezköy ilçemizde göreve başladım. Göreve başladığımda ilk tespitim ilçede yüzde 10’ları geçen nüfus artışının olduğu ve ülkemizin her bölgesinden göç aldığıydı. Bu nüfus artışından dolayı özellikle eğitim alanında önemli çalışmalar yapmamız gerektiğine karar verdik ve geleceğimizi inşa edecek olan gençlerimizin iyi fiziki şartlarda eğitim alması için, büyük bir hamle yaptık. İlçemiz Ambardere mevkiinde 135 dönümlük bir hazine arazisini eğitim kampüsü yapmak için gerekli çalışmaları başlattık. Bununla ilgili yaklaşık 6 aylık bir süre içerisinde işlemleri tamamladık ve burayı eğitim kampüsü alanı olarak ilan ettik. Türkiye’nin en büyük orta öğretim eğitim kampüsünü hazırladık. Burada özellikle marka okullarımızın olmasına çok dikkat ettik. Eğitim alanında ilçemizin marka kent olması için çalıştık. Bu amaçla ilk olarak Fen Lisesi projemiz hayata geçti. Arkasından sosyal bilimler lisesi yapılması için girişimlerimiz oldu. O lisenin de önümüzdeki günlerde temeli atılacak. Eğitim kampüsü içerisinde sadece liseler olmayacak. Pansiyonlar ve spor alanlarının da bulunacağı kampüsün örnek olacağını düşünüyorum.” Şeklinde konuştu.

KUBİLAY: HALK EĞİTİMDE İVME KAZANDIK

Çerkezköy’ün Türkiye’deki en büyük Organize Sanayi Bölgelerinden birine sahip olduğunu ve bu kapsamda nitelikli elemana çok ihtiyaç duyulduğundan dolayı Halk Eğitim Kampanyası başlattıklarını da kaydeden Kubilay, “Çerkezköy ilçemiz Türkiye’nin en büyük Organize Sanayilerinden birine sahip. Yüzlerce fabrika ve on binlerce çalışanımız var. Özellikle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman temini için 31 Ocak 2014 tarihinde bir halk eğitim kampanyası başlattık. Halk eğitim kampanyamızın esas amaçları vatandaşlarımıza bilgi beceri kazandırmak, onların gelir düzeyini yükseltmek ve nitelikli eleman istihdamına yardımcı olmak. Bu amaçla 1500’e yakın kurs açtık,35 bin kursiyere ulaştık. Hedefimiz ise yıl sonuna kadar 50 bin kursiyer rakamına ulaşmak. Halk eğitim kampanyamız devletle vatandaş arasında bir köprü görevi gördü. İlçemizde birlik ve beraberlik duygularının yerleşmesine yardımcı oldu. Vatandaşlarımızın sosyal hayatına canlılık getirdi. Vatandaşlarımızın gelir düzeyinin artmasına vesile oldu.” dedi.

“TÜRKİYE’DE OLMAYAN 70 MODÜL KAZANDIRDIK”

Türkiye’de olmayan 70 tekstil modülünü Halk Eğitim kampanyası aracılığıyla kursiyerlere kazandırdıklarını da vurgulayan Metin Kubilay, “Eğitimden daha önemli meselemiz yok. Okul öncesinden başlayarak bir eğitim seferberliği ilan ettik. Okul öncesi okullaşma oranımız yüzde 50’lerde iken bugün itibariyle yüzde 90’lara ulaştı. Çerkezköy Meslek Yüksekokulumuzu bir kampüse taşıdık. Yaklaşık 1400 tane öğrencimiz Veliköy’deki kampüste eğitim görmekte. Bu vesile ile Veliköy mahallemiz de canlılık kazandı. Meslek yüksekokulunun boşaltmış olduğu eski binayı ise projelendirerek ilçemizde hiç bulunmayan rehberlik araştırma merkezini açtık, fiziki şartları uygun olmayan Halk Kütüphanesi’ni buraya taşıdık. Halk Kütüphanesi’nin yeni yerine taşınması ile vatandaşların buraya olan ilgisi arttı. Yine Meslek Yüksek Okulu eski binasının bir kısmını da Halk Eğitim Merkezi’ne tahsis ettik. Halk eğitim kurslarımızın her yerde aktif olarak yapılması konusunda çalışıyoruz.” ifadelerine yer verdi.

“BELGE VERMEYE DEVAM EDİYORUZ”

Kubilay, Kaymakamlık olarak her yönüyle gelişen Çerkezköy’de gıda yönünden örnek işyerlerinin artmasını istediklerini de belirterek “Gıda güvenliğinin önemli bir insan hakkı olduğunu düşünüyorum ve bu sebeple oluşturduğumuz bir komisyon ile gıda üreten işyerlerine habersiz olarak bir denetim yapıyoruz ve yapılan değerlendirmeler neticesinde standartlara sahip olanlara kaymakamlık tarafından örnek işyeri belgesi veriyoruz. Bunların süresi 1 yıl. Son yıllarda bu belgeyi almak için işyerlerimiz kendilerini geliştirmeye eksiklerini gidermeye başladılar.” dedi.

“SORUMLULUK YÜKÜ OMUZLARIMIZDA”

İlçedeki gençlerin geleceklerine yönelik yapılacak Gençlik Merkezi için büyük çaba gösterdiklerini ifade eden Çerkezköy Kaymakamı Metin Kubilay, “Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızı en iyi şekilde yetiştirmek bizim en büyük sorumluluğumuz. Her nefes alıp verişimizde bu sorumluluğu omzumuzda hissediyoruz. Bu amaçla okul öncesinden başlayarak üniversiteye kadar bir bütün olarak halk eğitim merkezi ile beraber eğitim seferberliğimizi takip ediyoruz. Çalışmalarımızın sonuçlarını almaya başladık. Son yıllarda yapılan sınavlarda başarılı sonuçlar almaya başladık. İlçemizde hızla artan nüfusun sonuçları olarak gençlerimize ve vatandaşlarımıza yönelik çeşitli çalışmalar yürütüyoruz. Gençlik merkezinin oluşması için çabalıyoruz. Bir futbol sahası ile beraber gençlik merkezini ilçemize kazandıracağız.” şeklinde konuştu.

“PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ KURDUK”

İlçe milli eğitim müdürlüğünün koordinesinde Çerkezköy Kaymakamlığı Proje Koordinasyon Birimi kurduklarını ve bu birimde bir çok projeyi hayata geçirdiklerini de vurgulayan Kubilay, “Bu birim ile çok sayıda Avrupa Birliği ve Trakya Kalkınma Ajansı projelerinden istifade ettik. Özellikle eğitim alanında kaynak sağladık. Proje koordinasyon birimi vasıtasıyla ilçemizde ilk defa ilçe tanıtım kitabı olan ‘Köyden Sanayi Kentine Yolculuk Hikayesi Çerkezköy’ adlı kitabı yayımladık. İlçemizde ilk olması bakımından önemli. Bu kitap vasıtasıyla Çerkezköy’ümüzün dününü ve bugününü görme fırsatı elde ettik. Gelecek kuşaklara bırakılacak önemli bir miras olan bu kitapta ilçemizle ilgili birçok ilkleri görme fırsatı buluyoruz. ‘Çerkezköylülük’ bilincinin oluşmasında önemli bir kaynak olacağına inanıyorum. İlçemizde yatırım yapmak isteyenler için de önemli bir kaynak olduğunu düşünüyorum. Bu kitapta ülkemiz sanayi gelişiminin Çerkezköy üzerinden öyküsü yer alıyor. Bu projede emeği geçen proje koordinasyon birimimize, Çerkezköy basınına ve katkısı olanlara teşekkür ediyorum. Çerkezköy tanıtım kitabımız ilk olması sebebiyle önemli. Bu kitapta yer alan resimlere uzun bir çabayla ulaşıldı. Bu kitap gelecek kuşaklara önemli bir miras olacak. Siyah beyaz resimlere baktığımızda Çerkezköy’ün birçok ilkini bu kitapta gördüğümüzde duygulanıyoruz. Çerkezköylülük bilincinin oluşmasında büyük katkıda bulunacak. Çerkezköy’ün öyküsü aslında ülkemizin sanayi gelişiminin ve göç öyküsünün özeti.” ifadelerine yer verdi.

“SAĞLIKTA DA MARKA KENT OLMALIYIZ”

Kaymakam Kubilay, sağlık sektöründe de Çerkezköy’ün bölgeye verdiği hizmetlerle beraber daha da çok genişleyerek marka kent olma yolunda Sağlık sektörü ile de adından söz ettirmesi gerektiğini ifade etti. Kubilay, “İlçemizin eğitimde olduğu gibi sağlık alanında da marka kent olmasını istiyoruz. İlçemizin büyükşehirlere, Balkan ülkelerine olan yakınlığı ve Trakya’nın merkezi konumunda bulunması, ulaşım olanaklarının sahip olması sayesinde önemli bir sağlık merkezi olacağına inanıyorum. İlçemiz yeni devlet hastanesine kavuştu. Özel hastaneler kendilerini yenilediler. Ağız ve Diş sağlığı merkezimiz 7/24 hizmet veriyor. Çevre ilçelerden insanlar hastanelerimizde tedavi oluyor.” dedi.

“AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ PLANLAMALARI YAPILIYOR”

Kubilay, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi için yeni hizmet binasının planlamasının yapıldığını da belirterek, “Yeni hizmet binası İlçemize değil çevre ilçelere ve köylere hizmet ediyor. Bu sebeple yeni bir ağız ve diş sağlığı merkezi için girişimlerde bulunduk. Konum itibariyle Kapaklı İlçesini de düşünerek Tugay Kavşağındaki alanın uygun olacağını düşünerek tekliflerimizi yaptık. Yakın zamanda ihalesinin gerçekleşeceğini düşünüyorum.” dedi.

“GİRİŞİMCİLİK ALANINDA GELİŞİYORUZ”

Metin Kubilay, Çerkezköy’ün aynı zamanda girişimci bir kent olduğuna da vurgu yaparak, “Sanayisi ve nüfusuyla hızla gelişen İlçemizin girişimci kenti olması yolunda halk eğitim kursları ile bunu teşvik ediyoruz. Üretim merkezi olan ilçemizin mevcut potansiyelini girişimcilik alanında da değerlendirmek için çaba sarf ediyoruz. Bu amaçla girişimcilik kursları düzenliyoruz.
İlçemizin geçmiş yıllarda sel felaketinden olumsuz etkilenmesi sebebiyle çözüm arayışlarına başladık. DSİ ve Çerkezköy Belediyesi tarafından dere ıslah çalışmaları yapıldı. Kızılpınar ve Veliköy bölgemizdeki derelerin de ıslahı için de gerekli kurumlar ile irtibat halindeyiz. Büyüyen ilçemizin ihtiyacı doğrultusunda ulaşım alanında Veliköy bölgemizden otobana bağlantı yolu yapılması için girişimlere başladık. Bu sayede Çerkezköy trafiğini rahatlatacağız ve bölgede bulunan organize sanayi bölgeleri arasındaki ulaşım kolaylaşacak.” ifadelerini kullandı.

TREN SEFERLERİNDE YENİLİK

İlçemizde mevcut ulaşım şartlarını daha iyi hale getirmek için çabaladıklarını da kaydeden Metin Kubilay, “Tren seferlerinin başlaması için yoğun bir gayret gösterdik. Seferlerimiz 25 Temmuz 2016 tarihi itibariyle başladı. Geçtiğimiz pazartesi günü İstanbul-Çerkezköy, Çerkezköy-İstanbul arası 2. seferlerimiz de başladı.” dedi.

“SGM İÇİN GİRİŞİMLER BAŞLADI”

Yeni bir Sosyal Güvenlik Merkezi için girişimlerde bulunduklarını ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına tekliflerde bulunduklarının müjdesini de veren Kaymakam Metin Kubilay, “Süreç devam ediyor. İlçemizde Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı Sosyal Hizmet Merkezi kurmak için girişimlerde bulunduk, kısa sürede sonuçlanacağına inanıyorum.” ifadelerini kullandı.

“TÜRKİYE’DE BİR İLK”

Kubilay, “Ülkemizde 15 Temmuz 2016 tarihinde Fetullahçı Terör Örgütü tarafından yapılan kanlı darbe teşebbüsünden sonra Sayın Cumhurbaşkanımızın çağrılarıyla milli irade ve demokrasi nöbetleri yapıldı.” diyerek Proje koordinasyon biriminin bir çalışması kapsamında ‘Çerkezköy Milli İrade ve Demokrasi Nöbeti’nde’ kitabını yayınladıklarını da ifade etti. Kubilay, “Bu vesile ile asker üniforması giymiş darbe teşebbüsünde bulunan bu teröristleri kınıyorum. İlçemizde gerçekleştirilen bu milli irade ve demokrasi nöbetlerinin gelecek nesillere aktarılması için bir kitap çalışması yaptık. Ülkemizde ilk defa olması sebebiyle bu çalışma önemli. Bu çalışmada emeği geçen proje koordinasyon birimimize ve basın mensuplarına teşekkür ediyorum. Hain darbe teşebbüsünde şehit olanlara rahmet, gazilerimize de şifa diliyorum. Bizlere destek veren valimize, milletvekillerimize, kamu kurum ve kuruluşlara ve basına teşekkür ediyorum. İlçemizde tutulan milli irade ve demokrasi nöbetlerinin öyküsünün bulunduğu kitap vatanımıza, bayrağımıza, Sayın Cumhurbaşkanımıza, milli iradeye, demokrasiye sahip çıkan Çerkezköy halkının somut bir ifadesidir. Bu eserin ülkemizde ilk olması sebebiyle önemli bir kaynak olduğunu düşünüyorum. 15 Temmuzun gelecek nesillere anlatılması açısından önemli bir eser olduğunu
düşünüyorum.” ifadelerine yer verdi.