Çerkezköy Bakış - Hacı Fahri Zümbül Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde öğrenciler işledikleri ders konularını yaşayarak öğreniyor.

Okulda görevli Biyoloji Öğretmeni Züleyha Kılınç, derste işledikleri hücre konusunu öğrencilerin daha iyi anlayabilmesi için kolları sıvadı. Kılınç, okulda bulunan kuluçka makinesinden yardım alarak anlattığı derste yumurta hücresinin nasıl geliştiğini öğrencilere anlattı. Zamanla okula alınan yeni model kuluçka makinesiyle, tavuk yumurtasından, bıldırcın yumurtasına, paçalı tavuk yumurtasından mavi yumurtaya kadar çeşitli civcivler çıkartılırken, civcivler okul bahçesine kurulan kümeste bakılıyor. Proje sadece lise öğrencilerinin değil, okul bünyesindeki uygulama anasınıfında bulunan 3-4-5 yaş grubu çocukların da dikkatini çekiyor.



“ÇOK SEVİNDİLER”

Proje sürecini anlatan Biyoloji Öğretmeni Züleyha Kılınç, “Bu proje aslında öğrencilerimizden çıktı. Hücre konusu ile ilgili bir konumuz vardı biyoloji dersinde. Öğrenciler hücrenin yapısı ile ilgili sorular sormaya başladı. Ben de kafalarında şekillensin diye dedim ki görüp görebileceğiniz en büyük hücre yumurta hücresi. Öğrencilerden bir tanesi ‘yumurta getirsek bunun nasıl geliştiğini gözlemleyebilir miyiz’ dedi. Ben de tabii dedim. Okulumuzda eski model bir kuluçka makinemiz vardı. Sağ olsun müdür bey bu konuda bize çok yardımcı oldu. Yeni bir kuluçka makinemiz geldi. Onda denedik ve oldu. İlk önce 3 tane civciv çıktı. Sonra devamı geldi. Bıldırcın yumurtaları ile devam ettik. Şu anda tekrardan normal tavuk yumurtalarımız, mavi yumurtalardan çıkan civcivlerimiz, paçalı tavuk veya hint tavuğu olarak da bilinen farklı türlerin civcivleri çıktı. İyi de oldu. Aynı zamdan okulumuzda bulunan uygulama anasınıfında 3-4-5 yaş gruplarımız var. Onda yaptığımız etkinlikler oldu. Çocukların da çok dikkatini çekti açıkçası. Hatta bir grubu bugün aldık. Yumurtadan tam çıkarken o ana denk geldi civciv gagasıyla yumurtayı deliyordu. Çok sevindiler. Nasıl olduğunu çok merak ediyorlardı çünkü. Aynı zamanda çocuk gelişimi bölümümüz de var bizim. Bölümle de irtibata geçerek çocukların civcivleri gördüğünde ne hissettikleri ile ilgili de bir çalışmamız olmuştu. Hem onların gelişimlerin nasıl devam ettiğini hem de çocukların yumurtayı gördüğünde, yani civcivin yumurtadan çıktığı anı gördüğünde nasıl tepki verdiklerini, nasıl sorular sorduklarını gözlemlemek açısından da bir işbirliği yapmıştık. Güzel de oldu açıkçası” ifadelerini kullandı.



“ÖĞRENCİLERİMİZ TÜM GELİŞİM SÜREÇLERİNİ İNCELEME FIRSATI BULDU”

Hacı Fahri Zümbül Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Tuğrul Selimoğlu ise yaptığı açıklamada,  “Bizim proje süreci Biyoloji öğretmenimizin ders içerisinde göstereceği bir modülde tavuğun gelişmesi ile ilgili bir konu vardı. Bunu yaşayarak nasıl anlatabiliriz düşüncesi ortaya çıktı. Biz de bir kuluçka makinesi aldık. Bizim bahçemizde mevcut olan tavuklardan aldığımız yumurtalarımız vardı. Kuluçka süresince bütün öğrencilerimiz tüm gelişim süreçlerini inceleme fırsatı buldu. Kuluçka süresi tamamlandı. Bıldırcınlarımız da vardı. Onların da kuluçka dönemini izlediler. Bu proje hem biyoloji dersi için bir katkı sağladı. Hem de okulumuzda bulunan uygulama anaokulunda eğitim gören 3-4-5 yaş çocuklar için de güzel bir etkinlik oldu.” şeklinde konuştu.

Editör: TE Bilisim