BAHAR YORGUNLUĞUNA KARŞI BESLENME ÖNERİLERİ

Diyetisyen Aslı Özkan, bahar yorgunluğuna karşı beslenme önerisinde bulundu.

BAHAR YORGUNLUĞUNA KARŞI BESLENME ÖNERİLERİ

Çerkezköy Bakış - Doğanın uyanış mevsimidir bahar… Kış aylarının soğuk günlerinden sonra havalarında ısınmaya başlamasıyla çoğu kişide halsizlik, yorgunluk, eklem ağrıları, uyku isteği, hafıza kaybı, mutsuzluk, stres gözlenebiliyor. Stres ve yorgunluk ile birlikte tansiyon yükselmesi, kan şekerinin düzensiz salgılanması, tiroid ve insulin hormonlarında da düzensizlik görülebiliyor. Bahar yorgunluğunu atlatabilmek yaşam tarzı değişiklikleri ile birlikte beslenme alışkanlıklarının da düzenlenmesi gerekiyor.

Baharda nasıl bir beslenmeliyiz?

Bahar aylarında güne zinde başlayabilmek için kahvaltı yapılmalıdır. Mevsim sebzeleri, salata ya da yemek olarak tüketilmelidir. Ara öğünlerde de yine mevsim meyveleri tercih edilmelidir. Haftada bir kez kırmızı et, en az iki kez balık, iki kez kurubaklagiller, yumurta ve her gün yoğurt, yarım avuç kadar fındık, badem gibi yağlı yemişler tüketmeliyiz.
Salatalara ve yemeklere piştikten sonra çok az zeytinyağı ilave etmek de faydalı olacaktır. Ekmek ve tahıl grubu ihtiyacımızı ise kepekli, tam tahıllı, tam buğday, çavdar gibi daha çok lif ve besin değeri içeren ürünlerden tercih etmeliyiz.

Mevsiminde sebze ve meyve tüketimi önemli!

banner287
Sebze ve meyveler bağışıklık sisteminin güçlendirilmesini sağlayan, artan vitamin ve mineral ihtiyacının karşılanması açısından önemli bir besin grubudur. Bahar aylarında A, B ve E vitaminlerine ve potasyum, magnezyum minerallerine olan ihtiyacı artar. A vitaminini en çok balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu ve rokada bulunmaktadır. C vitamini içeren besinler ise maydanoz, biber, turunçgiller, soğan, kereviz, brokoli, çilek ve kividir. Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta ve kepeği ayrılmamış un ise E vitamini açısından zengindir.

Su Tüketimine Dikkat!

Vücudunuzun yorgunluk hissini azaltmak için, su tüketimini arttırıp dolaşım sisteminizin çalışmasını arttırmalıyız. Su sadece metabolizmayı hızlandırmakla kalmayıp aynı zamanda toksinleri atmamızı da sağlıyor. Bol su tüketimi ile pürüzsüz bir cilde sahip olabiliriz. Çoğu kişinin yanlış bildiği bir durumu da düzeltmeliyim ki…  Çay ve kahve su yerine geçmez aksine vücudunuzda su tutar ve ödemle beraber fazla kilonuz varmış gibi gösterir. Bir bardak çay veya kahve tüketimi yaptığınızda yanına bir bardak su tüketmeliyiz.

Bahar yorgunluğuna karşı önleminizi alın

•    Kahve, çay, kola, kakao ve benzerleri gibi kafeinli içecekler azaltılmalıdır. Kafeinli içecekler yerine, metabolizmayı rahatlatıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici bitki çayları tercih edilebilir.
•    Aşırı tuz, vücutta su birikimi arttırarak yorgunluk hissini artırabileceğinden tüketilmemelidir.
•    Düzenli olarak haftada 3 gün ve yaklaşık 45 dakika süren tempolu yürüyüşler yapmak, bu dönemdeki yorgunluk şikayetlerinin azalmasında faydalı olacaktır.
•    Uyku düzenine dikkat edilmeli, gece geç saatlerde yatılmamalıdır.
•    Yeterli fiziksel aktivitede bulunmak çok önemlidir. Her gün açık havada yürüyüş yapılabilir.

Çerkezköy Bakış

Bakış Haber Merkezi

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner510