banner265

banner579

banner306

banner578

BAHAR YORGUNLUĞUNA KARŞI BESLENME ÖNERİLERİ

Diyetisyen Aslı Özkan, bahar yorgunluğuna karşı beslenme önerisinde bulundu.

Sağlık 22.03.2019, 14:31 Bakış Haber Merkezi
BAHAR YORGUNLUĞUNA KARŞI BESLENME ÖNERİLERİ

Çerkezköy Bakış - Doğanın uyanış mevsimidir bahar… Kış aylarının soğuk günlerinden sonra havalarında ısınmaya başlamasıyla çoğu kişide halsizlik, yorgunluk, eklem ağrıları, uyku isteği, hafıza kaybı, mutsuzluk, stres gözlenebiliyor. Stres ve yorgunluk ile birlikte tansiyon yükselmesi, kan şekerinin düzensiz salgılanması, tiroid ve insulin hormonlarında da düzensizlik görülebiliyor. Bahar yorgunluğunu atlatabilmek yaşam tarzı değişiklikleri ile birlikte beslenme alışkanlıklarının da düzenlenmesi gerekiyor.

Baharda nasıl bir beslenmeliyiz?

Bahar aylarında güne zinde başlayabilmek için kahvaltı yapılmalıdır. Mevsim sebzeleri, salata ya da yemek olarak tüketilmelidir. Ara öğünlerde de yine mevsim meyveleri tercih edilmelidir. Haftada bir kez kırmızı et, en az iki kez balık, iki kez kurubaklagiller, yumurta ve her gün yoğurt, yarım avuç kadar fındık, badem gibi yağlı yemişler tüketmeliyiz.
Salatalara ve yemeklere piştikten sonra çok az zeytinyağı ilave etmek de faydalı olacaktır. Ekmek ve tahıl grubu ihtiyacımızı ise kepekli, tam tahıllı, tam buğday, çavdar gibi daha çok lif ve besin değeri içeren ürünlerden tercih etmeliyiz.

Mevsiminde sebze ve meyve tüketimi önemli!

Sebze ve meyveler bağışıklık sisteminin güçlendirilmesini sağlayan, artan vitamin ve mineral ihtiyacının karşılanması açısından önemli bir besin grubudur. Bahar aylarında A, B ve E vitaminlerine ve potasyum, magnezyum minerallerine olan ihtiyacı artar. A vitaminini en çok balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu ve rokada bulunmaktadır. C vitamini içeren besinler ise maydanoz, biber, turunçgiller, soğan, kereviz, brokoli, çilek ve kividir. Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta ve kepeği ayrılmamış un ise E vitamini açısından zengindir.

Su Tüketimine Dikkat!

Vücudunuzun yorgunluk hissini azaltmak için, su tüketimini arttırıp dolaşım sisteminizin çalışmasını arttırmalıyız. Su sadece metabolizmayı hızlandırmakla kalmayıp aynı zamanda toksinleri atmamızı da sağlıyor. Bol su tüketimi ile pürüzsüz bir cilde sahip olabiliriz. Çoğu kişinin yanlış bildiği bir durumu da düzeltmeliyim ki…  Çay ve kahve su yerine geçmez aksine vücudunuzda su tutar ve ödemle beraber fazla kilonuz varmış gibi gösterir. Bir bardak çay veya kahve tüketimi yaptığınızda yanına bir bardak su tüketmeliyiz.

Bahar yorgunluğuna karşı önleminizi alın

•    Kahve, çay, kola, kakao ve benzerleri gibi kafeinli içecekler azaltılmalıdır. Kafeinli içecekler yerine, metabolizmayı rahatlatıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici bitki çayları tercih edilebilir.
•    Aşırı tuz, vücutta su birikimi arttırarak yorgunluk hissini artırabileceğinden tüketilmemelidir.
•    Düzenli olarak haftada 3 gün ve yaklaşık 45 dakika süren tempolu yürüyüşler yapmak, bu dönemdeki yorgunluk şikayetlerinin azalmasında faydalı olacaktır.
•    Uyku düzenine dikkat edilmeli, gece geç saatlerde yatılmamalıdır.
•    Yeterli fiziksel aktivitede bulunmak çok önemlidir. Her gün açık havada yürüyüş yapılabilir.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
banner287
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 12 Aralık 2019
İmsak 06:47
Güneş 08:19
Öğle 13:09
İkindi 15:28
Akşam 17:49
Yatsı 19:15
banner574
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Galatasaray 14 23
7. Alanyaspor 14 22
8. Göztepe 14 20
9. Malatyaspor 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Çaykur Rizespor 14 17
12. Gaziantep FK 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Kasımpaşa 14 12
16. Antalyaspor 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Fatih Karagümrük 14 20
9. Balıkesirspor 14 19
10. Giresunspor 14 19
11. Adana Demirspor 14 18
12. Altay 14 17
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 16 18
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 16 9
20. Espanyol 16 9
11°
parçalı bulutlu
banner573
banner575
banner576
banner577