banner265

banner571

Boyun ağrılarını azaltacak 6 öneri

Boyun ağrıları günlük yaşamın en sık karşılaşılan sorunların başında geliyor. Hayatınızı kötü yönde etkileyen boyun ağrılarından korunmanın yolları.

Sağlık 30.07.2018, 10:22
Boyun ağrılarını azaltacak 6 öneri
© Çerkezköy Bakış
banner301

Çerkezköy Bakış - Bilgisayar kullanımının iş hayatında vazgeçilmez bir öğe olması boyun ağrılarının da artmasına neden oluyor. Ağır işlerde çalışanlar, masa başı yoğun bilgisayar kullanımı gerektiren ofis işlerini yapanlar, öğretmenler ve şoförlerin meslekleri nedeniyle boyun ağrılarına yatkın olduklarını söyleyen Anadolu Sağlık Merkezi Beyin ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Doç. Dr. Selçuk Göçmen, boyun ağrılarını azaltmak için tavsiyelerde bulundu.


Boyun ağrılarını azaltmak için 6 tavsiye
Çalışırken boynun doğal pozisyonunun bozulmamasına dikkat edilmeli. Bilgisayar kullanırken ekranın göz hizasında, baş- boyun dik ve gövdeyle aynı hizada olmalı. Monitör ile göz arası mesafe ise yaklaşık 50-65 cm olmalı.
Klima, rüzgâr gibi boynunuza doğrudan hava akımlarını engelleyin. Özellikle soğuk havalarda boynu koruyucu kıyafetler tercih edilmeli. Terledikten sonra yine boyun mutlaka korunmalı.
Uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen gösterilmeli. Yarım saatte bir pozisyon değiştirip, saat başı 5-10 dakika mola verilebilir. Bu sürede boyun ve ofis egzersizleri yapılmalı.
Sık telefon görüşmesi yapılıyorsa, kulaklık biçimindeki telefon ahizeleri tercih edilmeli.
Kullanılan yastık, boyun boşluğunu desteklemeli. Çok yüksek veya alçak yastık kullanmamaya dikkat edilmeli. Özel ortopedik boyun yastığı kullanmak kişinin seçimine kalmış bir şey ve eğer fayda gördüğüne inanılıyorsa kullanılabilir. Yolculuklarda boynu destekleyen özel yastıklar kullanmaya da özen gösterilmeli.
Boyun bölgesine yönelik verilmiş egzersizler her gün yapılmaya dikkat edilmeli.



ÇOCUĞUNUZA KİTAP OKUMAYI NASIL SEVDİRİRSİNİZ
Çocuğunuz kitap okusun istiyorsunuz, ancak bunu nasıl yapacağınızı bilmiyor musunuz? İşte birkaç ipucu.

Ağaç gerçekten de yaş iken eğiliyor. Kitap okuma alışkanlığı kazanımının ne kadar önemli olduğu tartışılmaz. Evet, etrafta algısını dağıtacak pek şey varken bu zor olacak ve başarmak için özellikle ailelere ve öğretmenlere çok görev düşüyor. Peki neler yapabiliriz? İşte birkaç tavsiye:

ÇOCUĞUNUZUN İLGİ ALANLARINA ÖNEM VERİN

Çocuğunuz nelerden hoşlanıyor bir gözlemleyin. Sonrası şekillenecektir. Birlikte aktivite yaparak bir bakmışsınız çocuğunuz kitaplara dokunmak, sayfalarını karıştırmak için can atıyor. Boyama kitapları, çizgi romanlar derken çocuğunuzun elinde hikayeler, romanlar göreceksiniz, biraz sabır. Sadece neleri seviyorsa ona yönelsin gerisi gelecektir.

ÇOCUĞUNUZUN RAHAT EDECEĞİ BİR ORTAM YARATIN

Çocuklar özellikle bir şeyler öğrenmeye çalışırken rahat bir ortam ararlar. Anın akışına kapılmaları için bu çok önemlidir. Kitap okuma etkinliği sırasında tüm dikkat edici unsurları ortadan kaldırın ve ona rahat bir alan sunun. Okuma alanını seven çocuk, zamanla kitaplar ile alanları arasında bir ilişki kuracak ve alışkanlık kazanacaklardır.

DAHA ÇOK SEÇENEK SUNUN

Çocuğunuzun ev ve okul şeklinde iki hayatı var ve bu iki yer için ayrı ayrı seçenekler hazırlamalısınız. Çocuğunuz sadece hikaye kitapları okumak zorunda değil. Yaşına uygun olduğu sürece dergiler, gazeteler de tercih edilmeli.

HER HAFTA MUTLAKA KİTAPÇI GEZMELERİNE ÇIKIN

Çocuklar keşfetmeye bayılırlar. Bu sebepten kitaplarla dolu bir ortamda zaman geçirmek onlara iyi gelecektir. Her hafta bir kitapçı gezebilir, yeni çıkanları, klasikleri takip edebilir, kendi seçimlerini yapmaları konusunda onları yüreklendirebilirsiniz.
Ayrıca sadece kitapçılar değil, kütüphaneler, çevrenizde kitap okumayı çok seven bir arkadaşınızın evine yapacağınız ziyaret de aynı etkiyi yaratacaktır.

SİZ OKURKEN HAYALİNDEKİLERİ ÇİZMESİNİ İSTEYİN

Bu adım daha çok öğretmenler için. Kuşkusuz ki öğretmenler çocuklar için çok özel. Günde 20 dakikanızı onlara kitap okumak için ayırabilir, siz okurken onlardan hayalinde canlananları çizmesini isteyebilirsiniz. Böylece daha ilgi çekici bir ortam oluşacaktır. Aynısını ebeveynler evde de uygulayabilir.

GRUP OKUMALARINI GÖZ ARDI ETMEYİN

Bu yine öğretmenler için enfes bir adım gibi dursa da, aslında ebeveynler için de harika olabilir. Çocuklar genellikle yalnız bir şeyler yapmaktan hoşlanmazlar. Kitap okumayı bir grup etkinliği haline getirebilirsiniz.
Evde özellikle anne ve baba olarak sizin onunla birlikte kitap okuyor olmanız oldukça ilgisini çekecektir.

ONLARA OKUDUKLARIYLA İLGİLİ SORULAR SORUN

Çocuk birkaç kitap okuyabilir. Ancak bunun sürekliliğinin olması ve özellikle severek devam etmesi için mutlaka interaktif hale getirin. Birlikte oyunlar oynayın. Örneğin önce siz sesli okuma yapın ve sonra ona sorular sorun. Sonra da yer değiştirin. Göreceksiniz, aldığı keyifle bunu hep yapmak isteyeceksiniz.



KABAK DETOKSU


Kabak, zayıflamayı kolaylaştırdığından dolayı kilo vermek isteyenler için tercih edilen besinlerin başında gelir.
Kabak kalorisi düşük bol liflidir. Potasyum, fosfor, kalsiyum, magnezyum, sodyum, demir gibi madensel elementler içerir. Kabak bedeni temizler, sinirleri yatıştırır. Besin değerinin kaybolmaması için kabağı buğuda pişirmek önerilir. Kabak çiğ olarak rendelenip salatalara da katılabilir. Oldukça düşük kalorili ve hafif kabak detoksu için, 2 adet orta boy kabağı rendeleyin. Yağsız tavada hafif pişirin. Soğutulduktan sonra 2 yemek kaşığı yoğurt ile karıştırın. İçerisine 2 adet ceviz, arzuya göre dereotu, nane, kırmızıbiber, karabiber, kekik ekleyin. Kabak detoksu öğle ve akşam yemeği olarak tüketilebilir. Bu detoks ile sabah kahvaltısında 2 yumurta ve 1 dilim peynir ile protein; ara öğünlerde toplam 2 adet meyve seçimi ile lif alınmalıdır.
Kabak detoksu 3 gün uygulanmalı; hamile, emziren anne ya da kronik hastalığı olanlar uzmanlara danışmalıdır. Kabak detoksu, daha fit ve arınmış bir vücut isteyen kişiler tarafından doğru bir şekilde 3 gün uygulandığında 2-3 kilo vermeyi sağlayabilmektedir.
 

KABAĞIN FAYDALARI


İdrar söktürür ve idrar tutukluğunu giderir. Böbrek ve mesane iltihaplarını temizler. Prostattan doğan şikayetleri giderir. Mide ve bağırsaklara yumuşaklık verir, kabızlığı giderir. Basuru olanlar için faydalıdır. Bağırsak kurtlarının düşmesine yardımcı olur. Lapası dıştan tatbik edilecek olursa boğaz ağrılarını keser.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 29 Haziran 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31