banner265

banner571

Dikkatsizlik ve ihmal ciddi sorunlara yol açabilir

Özel İrmet Hospital Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op.Dr.Ahmet Şadi Kılınç, Spor Sakatlıkları ile ilgili açıklama yaptı.

Sağlık 25.03.2016, 17:02 25.03.2016, 17:04 Bakış Haber Merkezi
Dikkatsizlik ve ihmal ciddi sorunlara yol açabilir
banner301
Spor sakatlıkları ile ilgili bilgi veren Özel İrmet Hospital Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op.Dr.Ahmet Şadi Kılınç, dikkatsizlik ve ihmalin ciddi sorunlara yol açabileceğini kaydetti.

Özel İrmet Hospital Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op.Dr.Ahmet Şadi Kılınç, Spor Sakatlıkları ile ilgili açıklama yaptı.

“EGZERSİZ YAPAN İNSAN SAYISI ARTIYOR”


Giderek daha fazla insanın düzenli bir şekilde fiziki egzersizler yaptığını kaydeden Kılınç “Egzersizlerin sağlımız açısından öneminin çok iyi anlaşıldığı bir çağı yaşıyoruz. Ancak gerekli önlemler alınmazsa fiziki etkinlikler daima bir risk taşır. Birçok kişi farklı nedenlerle egzersizler sırasında vücutlarına zarar verirler. Fiziki yetenekleri doğru saptayamamak, yanlış yada eksik ekipman kullanmak, yapılan sporun temel kurallarını iyi bilmemek veya kendilerinin yada başkalarının basit bir ihmal yada dikkatsizliği bile ciddi sorunlara yol açabilir” dedi.

SPOR YAPARKEN KAS VE EKLEMLER KULLANILIR


Spor yaparken bütün kaslar ve eklemlerin kullanıldığını ifade eden Kılınç “Eklemler kemiklerin birleşim yerleridir. Eklemler hareketli, yarı hareketli yada sabittir. Bağlarla tutturulmuş ve sinovya sıvısıyla kayganlaştırılmıştır. Kaslar kasılma yetenekleri sayesinde vücudu hareket ettirir. Kasları kemiklere bağlayan dokuya tendon nedir. Sportif sakatlıkların büyük kısmı tendon, kas ve eklemlerde olur. Yaralanma meydana geldiği anda öncelikle buz uygulaması yapılmalı. Bölgeyi istirahate alıp atel veya alçı ile sabitlemek gerekiyor.  İlk yapılacak şey bölgeye baskı uygulayıp şişi indirmek. İlk anda buz uygulaması yapmak ve hemen bir hastaneye başvurmak gerekiyor. Eğer söz konusu olan büyük bir kırıksa sabitlemek lazım. Zaten eğer hasta o bölgeyi oynatamıyor ve büyük bir ağrı çekiyorsa kırık var anlamına geliyor” dedi.

YUMUŞAK DÜZEYDE EGZERSİZ YAPIN


Spor sakatlanmalarını ‘Adale sorunları, diz sakatlanmaları, eklem burkulması, gerilme ve kopmalar, kramp, su toplaması’ olarak sıralayan Dr. Kılınç, burkulmanın en çok ayak ve el bileği eklemlerinde görüldüğünü kaydetti. Burkulan bölgenin soğutulması, bandaja alınması ve 1-2 saat kadar yükseğe kaldırılması gibi basit önlemlerin şişmeyi engellediğini kaydeden Kılınç “Soğutulan bölgede damarlar büzülünce kan akımı dört kat azalır. Soğutma uygulaması 5-6 dakikadan uzun sürmemelidir. Her uygulama arasında 7-8 dakika beklenmeli ve uygulamanın toplam süresi 24 saati aşmamalıdır. Aksi takdirde bölge soğuktan olumsuz etkilenir” dedi. Diz sakatlanmalarını önlemek için öncelikle yapılması gerekenin spor ya da egzersiz yaparken dizlere odaklanmamak ve hafifçe bükmek olduğunu ifade eden Kılınç “Egzersizi mümkün olduğu kadar yumuşak bir yüzeyde yapın. Eğer egzersiz esnasında zıplıyorsanız, ilk pozisyonunuza dönerken dizlerinizi hafifçe bükün. Ayağınıza tam oturan, yumuşak tabanlı ve esnek
ayakkabılar giyin” dedi.

“BURKULAN EKLEM HEMEN TEDAVİ EDİLMELİDİR”


Eklem burkulması ile ilgili de bilgi veren Kılınç “Burkulan eklem önce şiddetli bir şekilde ağrımaya başlar. Burkulmadan birkaç saat sonra ise eklem çevresinde şişlik ve kızarıklık oluşur. Burkulan eklem hemen tedavi edilmelidir” dedi. Gerilme ve kopmalar hakkında da konuşan Kılınç “Sprain; bağın, strain ise tendon ve kasın zedelenmesidir. Hafif, orta ve şiddetli derecede zedelenme meydana gelebilir. Hafif vakalarda bölgede hassasiyet ve şişlik görülür. Böyle durumlarda soğuk uygulaması yapılır ve bölge bandajlanır. Orta derecede zedelenmelerde yırtık ve bağ gevşekliği söz konusudur. Buz, bandaj ve istirahat uygulanmalıdır. Şiddetli derecede olanlarda uzmana başvurulur, gerekirse cerrahi müdahale yapılır” dedi.

“KASLAR NORMALE DÖNECEKTİR”


Krampın kasların ani ve ağrılı bir şekilde gerilmesi anlamına geldiğini ifade eden Kılınç “Kramp en sık baldır kaslarında meydana gelir. Sıkı çorap lastikleri veya dar ayakkabılar da krampa yol açabilir. Kramp giren bölgeyi rahat bir konuma getirerek gevşetici masajlar yapın. Birkaç dakika içinde kaslar normale dönecektir. Su toplaması genellikle ayağa uygun olmayan çorap ya da ayakkabı giyildiği zaman ortaya çıkar. Bu nedenle spor yapmadan önce ayağınız için uygun bir ayakkabı ve çorap seçmeye özen gösterin. Su toplanması enfeksiyona neden olabileceği için, mutlaka müdahale edilip o bölge kurutulmalıdır” dedi.

ÖNERİLEN HAFTADA 3 KEZ YAPMAK


Dünyanın her yerinde sportif aktivitelerin haftada 3 kez olmak üzere 30-40 dakika yapılmasının önerildiğini ifade eden Kılınç “Uzmanlar özellikle ağırlık, yüzme, koşma, futbol gibi spor aktivitelerinden önce mutlaka 10 dakika ısınmayı öneriyor. Yürüyüş için de en ideal yöntem; 10 dakika ısınma, 20 dakika tempolu yürüme, 10 dakika soğuma şeklinde olmalı.  10 dakika ısınma sırasında vücut ısınıyor, eklem bağlarında esneklik artıyor, kas gücünü kontrol edebilirsiniz. En uygun olan, sporu bir gün arayla yapmak. Çünkü kaslarımızı zorladığımızda ertesi gün dinlendirmezsek kas büyümez, güçlenmez, denge sorunu oluşur ve bu da sakatlanmalara yol açar. Halı saha maçı yapanlar da haftada bir gün yapmalılar. Ancak iyi kondisyonlu olanlar haftada iki kez yapabilir. Spor bir gün arayla yapılırsa vücut dinlenir, toparlanır. Kaslar da gevşemiş ve dinlenmiş olduğundan bir sonraki yüklenmeye hazır olur” dedi.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
banner683
Namaz Vakti 05 Temmuz 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31