KALBİNİ KORU DİLEDİĞİNİ YE

Diyetisyen Aslı Özkan, “Günümüzde değişen yaşam koşulları ile birlikte artan hareketsizlik, doymuş yağ ve rafine şeker tüketiminin artması yanlış beslenme alışkanlıklarının başında geliyor. Durum böyle olunca kalp-damar hastalıklarındaki artış da günden güne artıyor.”dedi.

KALBİNİ KORU DİLEDİĞİNİ YE

Sağlıklı bedene giden yol sağlıklı besinlerden geçer diyen Özkan, sağlıklı beslenme için şu önerilerde bulundu: 

KALP DOSTU BESİNLER

Kalbe sağlık veren besinlerin en başında balık gelir. Balık; içerdiği omega-3 sayesinde, kanın pıhtılaşmasını azaltarak ritim bozukluğu ve kalp krizini önler. Sonrasında ise hindi ve tavuk ardından da kırmızı et gelir. Bu üçünün tüketimi dengeli beslenme açısından önemlidir. Etin dışında başka bir protein kaynağı olan kuru baklagillerin kolesterolü düşürücü özelliği, sağlıklı beslenme açısından büyük önemi taşır. Semizotu ve enginar da kalp için yararlı olan sebzelerdendir.  Kuruyemişlerden; badem, fındık ve cevizde iyi huylu kolesterolü yükselten yağlar bulunur. Ancak kalorisi yüksek olduğu için kuruyemişlerin sınırlı ve içeriğinde bulunan yararlı yağlardan faydalanabilmemiz için çiğ olarak tüketilmesi gerekir. Doymamış yağ asitleri, potasyum, posa, E vitamini ve omega-3 içeren keten tohumu, kalp hastalıklarına karşı koruyucu etki gösterir. Her gün 1 çorba kaşığı keten tohumunu yoğurt, çorba gibi besinlerin içerisine katarak tüketilebilirsiniz.

banner287
KALBİ YORAN ALIŞKANLIKLAR

Sağlıklı beslenmemiz dışında aynı zamanda, gün içerisinde ki alışkanlıklarımıza ne kadar dikkat edersek bir o kadar sağlıklı ve huzurlu bedene sahip oluruz. Özellikle; sigara kullanımı, hareketsiz yaşam veya şişmanlık sorunu olan hastaların, kalp ve damar hastalıkları dünyada ve ülkemizde ölüm nedenleri arasında ilk sırada yer alıyor. Sigara ve alkol tüketimi: Sigara, kalp ve damar hastalıkları riskini tek başına artırıyor. Sigara, nargile, puro, pipo gibi tütün ürünleri tüketip de kalp hastalığı ilerlemeyen yok. Sigara ve alkolden uzak durmak kalp ve damar sağlığı açısından kritik önem taşıyor.
Hareketsiz yaşantı: Haftada üç gün düzenli yapacağınız 30 dakikalık tempolu yürüyüş, kalp hastalığı riskinizi azaltıyor. Egzersiz esnasında; kalp kasların oksijen ihtiyacı arttığından kalp hızı yükseliyor, kan basıncı hızla artıyor, daha uzun süreli ve ağır egzersiz yapabiliyorsunuz, zamanla kalp kasları kalınlaşarak güçleniyor her bir atımda daha fazla kan pompalayabilir hale geliyor. Kalp için en uygun egzersizler olan; bisiklet, hafif tempolu koşu veya hızlı yürüyüş ömrünüzün uzamasını sağlıyor. Fazla kilo: Siz, siz olun “kilolarımla barışığım” cümlesini kurmayın. Aldığımız her kilo tansiyon ve nabzımızı artırarak kalbimize zarar veriyor. Kilo alımıyla kalbimiz de büyüyor, ritim bozukluğu ve kalp yetersizliği gelişimine zemin hazırlanıyor. Fazla kilolarınızın % 10 unu kaybettiğinizde bile vücudunuzdaki gelişebilecek hastalıkların oluşumunu engelliyor. Şişmansanız, fazla kilolarınızdan bilinçli bir beslenme ve egzersiz programı ile kurtulun. Diyet yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta ise kilolarınızı yavaş yavaş vermeniz. Çünkü hızlı verilen kilolar, yine hızlı bir şekilde geri alınıyor.

DEĞİŞMEK İÇİN GEÇ DEĞİL

Kalbinize bugüne kadar iyi bakmadıysanız yine de geç kalmış sayılmazsınız. Hem kalbi koruyup hem de istediğinizi yemek mümkün. Ancak bunun için ölçüyü kaçırmamak da önemli. Günlük yaşantımızda yapacağımız bazı değişiklikler kalbimizi yenilememize fırsat tanıyor. Bilimsel çalışmalar; bazı yanlış alışkanlıklara son vererek kalbimizi yüzde 50'nin üzerinde bir oranda yenileyebileceğimizi ortaya çıkarıyor. Doğru bir beslenme ve kötü alışkanlıklardan uzak durarak başta kalbimizi daha sonra hayatımızı yenilemek bizim elimizde.

Çerkezköy Bakış

Bakış Haber Merkezi

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner510