banner265

banner579

banner306

banner578

KİLO VEREMEMENİZİN SEBEBİ DUYGUSAL AÇLIK OLABİLİR Mİ?

Diyetisyen Aslı Özkan, "Yaşamamızın her anının yemek olduğunun, yapılan her sosyal aktivitenin yemek yeme odaklı olmasının farkında mısınız? Gerçekten acıktığınız için mi yemek yiyorsunuz, yoksa herhangi bir şeye sinirlendiğiniz veya strese girdiğiniz için mi? Hiç düşündünüz mü?"

Sağlık 05.04.2019, 13:08 08.04.2019, 16:20 Bakış Haber Merkezi
KİLO VEREMEMENİZİN SEBEBİ DUYGUSAL AÇLIK OLABİLİR Mİ?

Çerkezköy Bakış - Günlük hayatta yaşadığımız stres, öfke, üzüntü, yalnızlık gibi duygular sebebi ile aç olmadığımız halde yemek yemek ya da tatlı tüketmek istiyoruz. Fast food ve pastane ürünleri genelde tok olmamıza rağmen hayır diyemediğimiz besinler. Bunlar vücudun ihtiyacı değil ama duygusal bir ihtiyaç. Yaşam içinde karşılaştığımız olaylar, günlük hayatın getirdiği güçlükler negatif duyguları, negatif duygular da duygusal açlığı tetikliyor.
İşleriniz ters gittiği zaman veya yoğun stresli bir gün yaşadığınızda aniden bastıran yeme isteğiniz artıyorsa, bu gibi durumlarda yüksek kalorili besinleri tercih ediyorsanız, doysanız bile hala yemeye devam ediyorsanız ve bitirdikten sonra pişmanlık duyuyorsanız; Fiziksel açlığınızı değil de duygularınızı doyurmak için yemek yiyorsunuz demektir.

Duygusal Açlık Nedir?

Mide hacminiz dolu olmasına rağmen üzüntü, öfke, stres, can sıkıntısı, yalnızlık gibi sebeplerden dolayı yapay bir açlık hissetme ve aşırı yemek yeme durumudur.
Duygusal yemenin, açlıktan ziyade başka nedenleri vardır. Herhangi fiziksel bir belirti yemek yemeye itmez, onun yerine duygular yemeye doğru yönlendirir.
Duygusal açlık bir anda gelir; fiziksel gerçek açlık duygusu yavaş yavaş hissettirir kendisini. Duygusal açlıkta o anda doyurulması gereken ve tatmin edilmesi gereken bir açlık türüdür. Eğer fiziksel olarak açlıktan bahsediyorsak o an tek bir besin olarak örneğin çikolata, pizza gibi seçici bir besin olarak değil diğer alternatifleri de tercih edebildiğiniz bir durumdur. Duygusal yeme, arkasında suçluluk duygusu bırakabilirken, fiziksel olarak aç olduğunuzda yemek yemek bu duygulara yer vermez.
 Özellikle diyetteyken sevdiğiniz yemeklerden kopmak ve bunları bırakmak duygusal olarak çok zor olabiliyor. Ve duygusal açlığınızı tetikliyor olabilir. Önemli olan bu süreç de tamamıyla hayatınızdan çıkarmaktansa dengeyi kurmaktır. Bunun için, yemek istediğiniz besinlerin porsiyonlarını küçük parçalara ayırabilirsiniz. Çünkü, zihin, herhangi bir besini yaklaşık 4 ısırıktan sonra en yüksek noktasında bu besini hatırlıyor ve yemekten alınan keyfi zihinde saklıyor. Böylece, daha az zararla (kaloriyle), daha fazla fayda (istediğiniz besini yemiş olmak) sağlamış oluyor.

Duygusal Açlıkla Baş etmenin yolları:
Sinirlendiğinizde veya stres anında kendinizi dışarı atın. Mutfaktan ve buzdolabından uzaklaşın.
Yürüyüşe çıkmaya, bir arkadaşınızla buluşmaya, odanızı yeniden düzenlemeye, ya da zihninizi boşaltacağınız ve dikkatinizi dağıtabileceğiniz başka aktivitelere yönelmeye çalışın. Kısa bir süreliğine uyku bile iyi gelebilir.
Sizi daha tok tutacak lif oranı yüksek besinler tercih etmeye çalışın. Örneğin; yulaf, tam buğday ekmek, kepekli makarna vb. Sinirinizi yatıştırmak ve sakinleşmek için melisa veya papatya çayı gibi tercihler yapabilirsiniz.
Tarçın kan şekerinizi dengelediğinden sizi biraz daha sakinleştirecektir. Çayınıza veya suyunuza tarçın atabilirsiniz.
Ilık ballı, tarçınlı sütü de bu durumlarda deneyebilirsiniz. Daha rahat uyumanıza yardımcı olacaktır.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
banner287
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 12 Aralık 2019
İmsak 06:47
Güneş 08:19
Öğle 13:09
İkindi 15:28
Akşam 17:49
Yatsı 19:15
banner574
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Galatasaray 14 23
7. Alanyaspor 14 22
8. Göztepe 14 20
9. Malatyaspor 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Çaykur Rizespor 14 17
12. Gaziantep FK 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Kasımpaşa 14 12
16. Antalyaspor 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Fatih Karagümrük 14 20
9. Balıkesirspor 14 19
10. Giresunspor 14 19
11. Adana Demirspor 14 18
12. Altay 14 17
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 16 18
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 16 9
20. Espanyol 16 9
11°
parçalı bulutlu
banner573
banner575
banner576
banner577