banner265

banner571

Kurban Bayramında beslenme önerileri

İrmet Hospital Hastanesi Diyetisyeni Burcu Akca, Kurban Bayramında beslenme için önerilerde bulundu.

Sağlık 16.07.2021, 18:39 Bakış Haber Merkezi
Kurban Bayramında beslenme önerileri
banner301

Çerkezköy Bakış - Kurban Bayramında çok fazla et tüketiminden dolayı vücuda fazla protein ve doymuş yağ alımı olacağını söyleyen Diyetisyen Burcu Akca, “Ayrıca bunlara pişirme aşamasında da eklediğimiz yağlar yine yağ alımını daha fazla arttıracaktır. Buda vücudumuzda çeşitli hastalıklara sebep olabilir.” dedi.

ETLER MUTLAKA 12-24 SAAT DİNLENDİRİN

Etlerin mutlaka 12-24 saat dinlendirilmesi gerektiğini hatırlatan Akca, “Bayramın ilk günü kesilen et ertesi gün öğle ve akşam yemeğinde yenmesi daha sağlıklı olacaktır. Etin pişirilme işlemi sırasında ek yağların kullanımından kaçınılmalı ve etin kendi yağında pişirilmesi yeterli olacaktır. Bunun yanı sıra eti haşlama veya ızgara şeklinde pişirme yöntemleri de kullanılabilir. Mangal üzerinde et pişirilecek ise, et ile. Etin mangal kömürüne yangın olduğu durumlarda etin yüzeyi yanar ve yanmış olan yüzeyin yenilmesi durumda vücutta kanser oluşturan hücre sayısını arttıracaktır. Kurban bayramınızı daha sağlık geçirmeniz için sizlere bazı tüyolar vermek istiyorum. Öncelikle güne mutlaka kahvaltı ile başlanmalıdır. Kahvaltı öncesinde oda sıcaklığında olan 1-2 bardak su içmek sindirim sisteminiz için çok yararlı olacaktır.” tavsiyelerinde bulundu.

KURBAN BAYRAMIN İLK GÜNÜ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Akcu, “Kurban Bayramında yoğun bir şekilde et tüketimi olacağından dolayı bayram süreci boyunca kahvaltınızda yumurta bulundurmaya bilirsiniz. Çünkü gün içerisinde çok fazla kolesterol ve doymuş yağ alımına sebep olacaktır. Yağsız peynir, çiğ sebze, zeytin, ceviz ve 1-2 dilim tam buğday ekmeğinden oluşan bir kahvaltı edilmelidir. Kahvaltıdan 2-3 saat sonrasında antioksidan ve lif içeriğinden dolayı ara öğün olarak mevsim meyveleri tercih edilebilir. Her bir porsiyon meyve miktarı br avucun içine dolduracak kadar olmalıdır. Öğle yemeklerinde zeytinyağlı hafif bir sebze yemeği yanında yağsız bir yoğurt ve 1-2 dilim tam buğday ekmeğine yer verebiliriz. Akşam yemeğinde ise kurban etinizi tüketecekseniz eğer, tabağınızda dörtte birine denk gelecek şekilde tüketmelisiniz. Buda ortalama 1 el ayası kadar (120-160) gram şeklinde olmalıdır. Tabağınızın diğer dörtte ikisine bolca salata koymalısınız ki sindirim problemleri ile karşılaşılmasın tabağın geri kalan bölümüne ise haşlanmış yada fırınlanmış sebze ile tamamlayabilirsiniz. Yanında yine tahıl grubu olarak ise 1-2 dilim tam buğday ekmek bulundurabilirsiniz. Böylece hem lif alımını arttırmış oluruz hemde doyurucu bir öğün haline getirmiş oluruz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer husus da su tüketimi vücudun toksinlerden arınması için mutlaka bol miktarda su içilmelidir. Bayram süresi boyunca asitli içecekler yerine daha çok şekersiz limonata, soğuk bitki çayları veya ayran gibi daha fresh (taze) içecekler tercih edilmelidir.” ifadelerine yer verdi.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 16 Ekim 2021
İmsak 05:44
Güneş 07:08
Öğle 13:02
İkindi 16:12
Akşam 18:47
Yatsı 20:06
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Fenerbahçe 8 19
2. Trabzonspor 8 18
3. Beşiktaş 9 17
4. Hatayspor 8 16
5. Altay 8 15
6. Konyaspor 8 14
7. Karagümrük 8 14
8. Galatasaray 8 14
9. Alanyaspor 8 14
10. Adana Demirspor 8 12
11. Kayserispor 8 11
12. Gaziantep FK 8 11
13. Sivasspor 8 9
14. Başakşehir 9 9
15. Antalyaspor 8 8
16. Kasımpaşa 8 6
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 8 6
18. Göztepe 8 5
19. Giresunspor 8 5
20. Rizespor 8 1
Takımlar O P
1. Ümraniye 8 20
2. Ankaragücü 8 18
3. Eyüpspor 8 16
4. Bandırmaspor 8 15
5. Erzurumspor 8 15
6. Tuzlaspor 7 14
7. Kocaelispor 7 13
8. Samsunspor 7 11
9. Gençlerbirliği 8 11
10. Altınordu 8 10
11. Manisa FK 8 9
12. Boluspor 7 8
13. Menemenspor 8 8
14. İstanbulspor 7 7
15. Denizlispor 8 7
16. Adanaspor 8 6
17. Balıkesirspor 7 6
18. Bursaspor 7 5
19. Ankara Keçiörengücü 7 4
Takımlar O P
1. Chelsea 7 16
2. Liverpool 7 15
3. Man City 7 14
4. M. United 7 14
5. Everton 7 14
6. Brighton 7 14
7. Brentford 7 12
8. Tottenham 7 12
9. West Ham 7 11
10. Aston Villa 7 10
11. Arsenal 7 10
12. Wolverhampton 7 9
13. Leicester City 7 8
14. Crystal Palace 7 7
15. Watford 7 7
16. Leeds United 7 6
17. Southampton 7 4
18. Burnley 7 3
19. Newcastle 7 3
20. Norwich City 7 1
Takımlar O P
17°
kapalı