banner265

banner571

Kurban Bayramında beslenme önerileri

İrmet Hospital Hastanesi Diyetisyeni Burcu Akca, Kurban Bayramında beslenme için önerilerde bulundu.

Sağlık 16.07.2021, 18:39
Kurban Bayramında beslenme önerileri
banner301

Çerkezköy Bakış - Kurban Bayramında çok fazla et tüketiminden dolayı vücuda fazla protein ve doymuş yağ alımı olacağını söyleyen Diyetisyen Burcu Akca, “Ayrıca bunlara pişirme aşamasında da eklediğimiz yağlar yine yağ alımını daha fazla arttıracaktır. Buda vücudumuzda çeşitli hastalıklara sebep olabilir.” dedi.

ETLER MUTLAKA 12-24 SAAT DİNLENDİRİN

Etlerin mutlaka 12-24 saat dinlendirilmesi gerektiğini hatırlatan Akca, “Bayramın ilk günü kesilen et ertesi gün öğle ve akşam yemeğinde yenmesi daha sağlıklı olacaktır. Etin pişirilme işlemi sırasında ek yağların kullanımından kaçınılmalı ve etin kendi yağında pişirilmesi yeterli olacaktır. Bunun yanı sıra eti haşlama veya ızgara şeklinde pişirme yöntemleri de kullanılabilir. Mangal üzerinde et pişirilecek ise, et ile. Etin mangal kömürüne yangın olduğu durumlarda etin yüzeyi yanar ve yanmış olan yüzeyin yenilmesi durumda vücutta kanser oluşturan hücre sayısını arttıracaktır. Kurban bayramınızı daha sağlık geçirmeniz için sizlere bazı tüyolar vermek istiyorum. Öncelikle güne mutlaka kahvaltı ile başlanmalıdır. Kahvaltı öncesinde oda sıcaklığında olan 1-2 bardak su içmek sindirim sisteminiz için çok yararlı olacaktır.” tavsiyelerinde bulundu.

KURBAN BAYRAMIN İLK GÜNÜ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Akcu, “Kurban Bayramında yoğun bir şekilde et tüketimi olacağından dolayı bayram süreci boyunca kahvaltınızda yumurta bulundurmaya bilirsiniz. Çünkü gün içerisinde çok fazla kolesterol ve doymuş yağ alımına sebep olacaktır. Yağsız peynir, çiğ sebze, zeytin, ceviz ve 1-2 dilim tam buğday ekmeğinden oluşan bir kahvaltı edilmelidir. Kahvaltıdan 2-3 saat sonrasında antioksidan ve lif içeriğinden dolayı ara öğün olarak mevsim meyveleri tercih edilebilir. Her bir porsiyon meyve miktarı br avucun içine dolduracak kadar olmalıdır. Öğle yemeklerinde zeytinyağlı hafif bir sebze yemeği yanında yağsız bir yoğurt ve 1-2 dilim tam buğday ekmeğine yer verebiliriz. Akşam yemeğinde ise kurban etinizi tüketecekseniz eğer, tabağınızda dörtte birine denk gelecek şekilde tüketmelisiniz. Buda ortalama 1 el ayası kadar (120-160) gram şeklinde olmalıdır. Tabağınızın diğer dörtte ikisine bolca salata koymalısınız ki sindirim problemleri ile karşılaşılmasın tabağın geri kalan bölümüne ise haşlanmış yada fırınlanmış sebze ile tamamlayabilirsiniz. Yanında yine tahıl grubu olarak ise 1-2 dilim tam buğday ekmek bulundurabilirsiniz. Böylece hem lif alımını arttırmış oluruz hemde doyurucu bir öğün haline getirmiş oluruz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer husus da su tüketimi vücudun toksinlerden arınması için mutlaka bol miktarda su içilmelidir. Bayram süresi boyunca asitli içecekler yerine daha çok şekersiz limonata, soğuk bitki çayları veya ayran gibi daha fresh (taze) içecekler tercih edilmelidir.” ifadelerine yer verdi.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 25 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 23 54
2. Konyaspor 22 45
3. Alanyaspor 23 38
4. Adana Demirspor 23 37
5. Fenerbahçe 23 37
6. Beşiktaş 23 36
7. Hatayspor 23 36
8. Başakşehir 22 34
9. Gaziantep FK 22 32
10. Sivasspor 23 31
11. Kayserispor 23 31
12. Karagümrük 23 30
13. Kasımpaşa 23 27
14. Göztepe 23 27
15. Galatasaray 23 27
16. Giresunspor 23 26
17. Antalyaspor 23 24
18. Rizespor 23 22
19. Altay 23 18
20. Ö.K Yeni Malatya 22 16
Takımlar O P
1. Ümraniye 21 45
2. Ankaragücü 21 45
3. Erzurumspor 21 38
4. Bandırmaspor 21 36
5. İstanbulspor 21 36
6. Eyüpspor 20 36
7. Samsunspor 20 33
8. Adanaspor 21 32
9. Manisa Futbol Kulübü 21 28
10. Tuzlaspor 20 27
11. Keçiörengücü 21 26
12. Gençlerbirliği 21 26
13. Boluspor 19 24
14. Kocaelispor 21 24
15. Menemen Belediyespor 21 23
16. Altınordu 21 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 21 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 23 57
2. Liverpool 22 48
3. Chelsea 24 47
4. M. United 22 38
5. West Ham United 23 37
6. Arsenal 21 36
7. Tottenham 20 36
8. Wolverhampton Wanderers 21 34
9. Brighton 22 30
10. Leicester City 20 26
11. Aston Villa 21 26
12. Southampton 22 25
13. Crystal Palace 22 24
14. Brentford 23 23
15. Leeds United 21 22
16. Everton 20 19
17. Norwich City 22 16
18. Newcastle 21 15
19. Watford 20 14
20. Burnley 18 12
Takımlar O P
1. Real Madrid 22 50
2. Sevilla 22 46
3. Real Betis 22 40
4. Atletico Madrid 21 36
5. Barcelona 21 35
6. Real Sociedad 21 34
7. Villarreal 22 32
8. Rayo Vallecano 21 31
9. Athletic Bilbao 22 31
10. Valencia 22 29
11. Osasuna 22 28
12. Celta Vigo 22 27
13. Espanyol 22 27
14. Granada 22 24
15. Elche 22 23
16. Getafe 22 22
17. Mallorca 21 20
18. Cadiz 22 18
19. Deportivo Alaves 22 17
20. Levante 21 11