banner265

Kurban Bayramında beslenme önerileri

İrmet Hospital Hastanesi Diyetisyeni Burcu Akca, Kurban Bayramında beslenme için önerilerde bulundu.

Sağlık 16.07.2021, 18:39 Bakış Haber Merkezi
Kurban Bayramında beslenme önerileri
banner301

Çerkezköy Bakış - Kurban Bayramında çok fazla et tüketiminden dolayı vücuda fazla protein ve doymuş yağ alımı olacağını söyleyen Diyetisyen Burcu Akca, “Ayrıca bunlara pişirme aşamasında da eklediğimiz yağlar yine yağ alımını daha fazla arttıracaktır. Buda vücudumuzda çeşitli hastalıklara sebep olabilir.” dedi.

ETLER MUTLAKA 12-24 SAAT DİNLENDİRİN

Etlerin mutlaka 12-24 saat dinlendirilmesi gerektiğini hatırlatan Akca, “Bayramın ilk günü kesilen et ertesi gün öğle ve akşam yemeğinde yenmesi daha sağlıklı olacaktır. Etin pişirilme işlemi sırasında ek yağların kullanımından kaçınılmalı ve etin kendi yağında pişirilmesi yeterli olacaktır. Bunun yanı sıra eti haşlama veya ızgara şeklinde pişirme yöntemleri de kullanılabilir. Mangal üzerinde et pişirilecek ise, et ile. Etin mangal kömürüne yangın olduğu durumlarda etin yüzeyi yanar ve yanmış olan yüzeyin yenilmesi durumda vücutta kanser oluşturan hücre sayısını arttıracaktır. Kurban bayramınızı daha sağlık geçirmeniz için sizlere bazı tüyolar vermek istiyorum. Öncelikle güne mutlaka kahvaltı ile başlanmalıdır. Kahvaltı öncesinde oda sıcaklığında olan 1-2 bardak su içmek sindirim sisteminiz için çok yararlı olacaktır.” tavsiyelerinde bulundu.

KURBAN BAYRAMIN İLK GÜNÜ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Akcu, “Kurban Bayramında yoğun bir şekilde et tüketimi olacağından dolayı bayram süreci boyunca kahvaltınızda yumurta bulundurmaya bilirsiniz. Çünkü gün içerisinde çok fazla kolesterol ve doymuş yağ alımına sebep olacaktır. Yağsız peynir, çiğ sebze, zeytin, ceviz ve 1-2 dilim tam buğday ekmeğinden oluşan bir kahvaltı edilmelidir. Kahvaltıdan 2-3 saat sonrasında antioksidan ve lif içeriğinden dolayı ara öğün olarak mevsim meyveleri tercih edilebilir. Her bir porsiyon meyve miktarı br avucun içine dolduracak kadar olmalıdır. Öğle yemeklerinde zeytinyağlı hafif bir sebze yemeği yanında yağsız bir yoğurt ve 1-2 dilim tam buğday ekmeğine yer verebiliriz. Akşam yemeğinde ise kurban etinizi tüketecekseniz eğer, tabağınızda dörtte birine denk gelecek şekilde tüketmelisiniz. Buda ortalama 1 el ayası kadar (120-160) gram şeklinde olmalıdır. Tabağınızın diğer dörtte ikisine bolca salata koymalısınız ki sindirim problemleri ile karşılaşılmasın tabağın geri kalan bölümüne ise haşlanmış yada fırınlanmış sebze ile tamamlayabilirsiniz. Yanında yine tahıl grubu olarak ise 1-2 dilim tam buğday ekmek bulundurabilirsiniz. Böylece hem lif alımını arttırmış oluruz hemde doyurucu bir öğün haline getirmiş oluruz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer husus da su tüketimi vücudun toksinlerden arınması için mutlaka bol miktarda su içilmelidir. Bayram süresi boyunca asitli içecekler yerine daha çok şekersiz limonata, soğuk bitki çayları veya ayran gibi daha fresh (taze) içecekler tercih edilmelidir.” ifadelerine yer verdi.

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 24 Temmuz 2021
İmsak 04:03
Güneş 05:51
Öğle 13:21
İkindi 17:18
Akşam 20:42
Yatsı 22:23
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30
21°
parçalı bulutlu