Ramazan Ayında Yaşadığınız Kabızlığı Önemseyin

Diyetisyen Aslı Özkan, “Ramazan döneminde yaşanan hareketsizlik ve uzun süreli açlığından ardından yapılan yemek seçimleri ve susuzluk mide ve bağırsak sisteminizi etkileyebilir. “dedi.

Ramazan Ayında Yaşadığınız Kabızlığı Önemseyin

Çerkezköy Bakış - Ramazan döneminde yaşanan hareketsizlik ve uzun süreli açlığından ardından yapılan yemek seçimleri ve susuzluk mide ve bağırsak sisteminizi etkileyebilir. Ramazanda yaşanan en yaygın sindirim sorunları; gaz, şişkinlik, bulantı, kabızlık, ishal, mide gazı, yemekten sonra yorgunluk ve karın kramplarıdır. Bu belirtilerin çoğunluğu yetersiz mide suyu, yetersiz yararlı bağırsak florası (bakteri) veya sindirim enzimleri eksikliği ile ilişkili olabilir. Bu nedenle;
Sofralarınızdan lifli besinleri eksik etmeyin... Posa içeriği yüksek olan sebze, meyve, tahıllı ekmekleri ve kurubaklagillerin sahur veya iftarda tüketimini arttırmak doğru birer tercih olacaktır. Ramazan’da posa tüketiminizi arttırmak için Kurubaklagil yemekleri hafta da en az 1-2 kere tüketmeye özen gösterebilirsiniz. Kurubaklagillerin neden olduğu gazı önleyebilmek için, Kurubaklagilleri hazırlarken akşamdan önce suya ıslatın, ancak pişirirken bu ıslatılan su da değil yeni temiz su ile tam pişimini sağlayın. Sahurda ekmeğe alternatif olarak tam buğday ilaveli tahıl gevrekleri yulaf ezmesi gibi seçimleri kullanabilirsiniz. Sahur ve iftar menülerinizde sebzeyi eksik etmemelisiniz. Çorbalarınıza yulaf veya buğday kepeği ilave edin.
İftar sofralarının baş tacı hurmadan vazgeçmeyin…

Kalorisinin yüksek olması rağmen üç adetten fazla tüketmediğiniz sürece hurma çok sağlıklı bir besindir.  Potasyum içeriği oldukça zengin bu besin, ramazanda sinir sisteminin ve kasların düzenli çalışmasını, vücut sıvı-elektrolit dengelenmesinde oldukça değerli olmasını sağlıyor. İçerdiği demir oranı ile de kırmızı hücrelerin yapımını destekliyor ve kansızlığa iyi geliyor. İftar açarken düzenli olarak tüketilen hurmanın bağırsaktaki zararlı bakterilerin üremesini engellediği gözlemlenmiştir. Lif oranı yüksek olması sebebiyle kişiyi tok tutuyor ve kan şekerini düzenliyor. Bu nedenle iftara hurma ile başlamak gün boyu düşmüş olan kan şekerini dengeler. Siz ana yemeğe başlamadan, hurma bağırsakları temizlemeye başlar.
Aşırı egzersizden uzak durun…
Oruçluyken gün içi herhangi bir egzersizi yapmak doğru değildir. İftar sonrası yapılan yürüyüş bağırsak hareketlerini arttırarak kabızlığın oluşmasını önler ve gece rahat uyumanızı sağlar. Ramazan döneminde düzenli yürüyen oruç tutanların egzersize bağlı bağışıklık sistemlerinin güçlendiği, vücut yağında artışın gözlenmediği ve HDL kolesterolde artma gibi yararlı etkilerinin bulunduğu gözlemlenmiştir.

Çerkezköy Bakış

Bakış Haber Merkezi

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner562

banner306

banner510