RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Diyetisyen Aslı Özkan, yaklaşan Ramazan ayı öncesi sağlıklı beslenme konusunda önerilerde bulundu.

RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Çerkezköy Bakış - Diyetisyen Aslı Özkan, şu bilgileri paylaştı: Sıcacık pideler, kalabalık sofralar, çeşit çeşit iftarlıklar ve o çok sevdiğimiz güllaçlar deyince akla ilk gelen, yaklaşan ramazan ayında tutulan oruçlardır.
Ramazan ayının gelmesi ile oruç tutan kişilerin günlük beslenmeleri ve öğün sayıları düşer. İki öğüne düşen beslenmede; ekmek, pilav, tatlı, hamur işleri tüketimi artmaktadır.
Herhangi bir sağlık problemi olan, risk altında olan kişilerin mutlaka doktora oruç tutup- tutmaması gerektiğini danışmalıdır.

PEKİ RAMAZANDA BESLENME NASIL OLMALIDIR?

Öğün sayılarının azalması, öğünler arasındaki saatlerin uzaması ile su ve mineral kayıpları metabolizmada değişiklikler meydana getirmektedir. Yoğun açlığın verdiği etkiyle bir anda çok fazla yemek yemenin zararı olduğu gibi, açlık hissini yatıştırmasında yardımcı olacak olan sahur; kişinin gün içerisinde, kan şekerinin ve tansiyonunun dengelenmesine, açlık hissinin çok yoğun yaşamamasına sebebiyet vermektedir. Bu nedenle; iftar ve sahur öğünlerinde dengeli beslenme önemlidir.

RAMAZANDA DİYET YAPILIR MI? RAMAZAN DA DİYET NASIL OLMALIDIR?

Ramazan ayında uzun süre açlık olacağından tüketeceğimiz öğünde tüm besin gruplarının içermesine özen göstermeliyiz. Et,süt gruplarından bir tanesini tüketirken karbonhidrat grubundan tam tahıllı besin değeri yüksek olan ; tam buğday, çavdar, yulaf .Yağ grubu besinlerden ise değeri  yüksek olan: ceviz, badem,zeytin, zeytinyağı gibi besinler tercih edilmelidir.
Dikkat etmemiz gereken bir diğer önemli nokta; çiğ sebze yiyerek lif alımına ve bağırsak sistemimizin çalışmasına özen göstermeliyiz. Orucumuzu açarken en önemli husus ilk önce hafif daha sonra ağır besinler ile devam etmeliyiz. Örnek verecek olursak; çorba, salata, hurma ile açtığımız orucu 5-10 dakika sonra devamında ana yemeğe geçmeli, yavaş yavaş çiğneyerek tüketmeliyiz. İftar menüleri dengeli ve hafif aynı zamanda kurubaklagil, tavuk, et, balık gibi tercihlerden oluşmalıdır.

ORUÇ TUTALIM VE KİLO ALMAYALIM DİYENLERDENSENİZ BİRKAÇ ÖNERİ:

-Sakın gece yatarken niyet edip uyumayın, mutlaka sahura kalkın.
-İftarda midenizi çok doldurup tüm gün yemeniz gerekenleri tek bir öğüne sığdırmayın.
-Bol su içmeyi unutmayın.
-Tatlı tercihlerinizi sütlü tatlı olarak yapın.

banner287
-Meyve ve sebze tüketiminizi artırın.
-Haftada iki kez sütlü tatlı tüketip diğer günlerde meyve veya kuru meyveyi tatlı olarak kullanın.
-İftardan 1- 2 saat sonra hafif yürüyüş yapmaya çalışın.
-İftariyelikler genelde yüksek yağ içerir, bu sebeple her gün tek bir seçim yapın. Örneğin bir gün tereyağı - bal diğer gün 2-3 dilim sucuk sonraki gün peynir-zeytin gibi.
-Yemeklerin suyunu tüketmemeye çalışın bu şekilde daha az yağ almış olursunuz.
-Yavaş yemeye çalışın ve mutlaka iyi çiğneyin.
-Sıvı ihtiyacını karşılamak için az şekerli komposto veya şeker yerine  bal ilave edilmiş soğuk içecekler  tercih edin.

Çerkezköy Bakış

Bakış Haber Merkezi

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner265

banner479

banner306

banner510