banner265

banner694

Sağlıklı kilo nasıl verilir?

Özel İrmet Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Burcu Akca sağlıklı kilo verme hakkında bilgi verdi. Şişmanlıkta ölçünün kilo değil, vücuttaki yağ ve kas arasındaki uyumun olduğunu vurgulayan Akca dengeli ve yeterli beslenerek sağlıklı kilo verilebileceğini belirtti.

Sağlık 10.08.2018, 12:02
Sağlıklı kilo nasıl verilir?
© çerkezköy bakış
banner301

Çerkezköy Bakış - Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Burcu Akca yaptığı açıklamada “Herkesin kıyafetlerine giremediği, aynaya bakıp kendini kilolu hissettiği ve bu nedenle zayıflamak istediği bir dönem mutlaka olmuştur. Ancak her defasında kilo almanın telaşıyla pazartesi başlanıp hafta ortasına gelmeden vazgeçilmiştir. Kilo vermeye başlamadan önce kilo vermeye hazır olup olmadığınız çok önemlidir. Çünkü diyet yapmaya hazır değilseniz kilo vermeyi yarıda bırakacak ve istediğiniz kiloya inemediğiniz için kendinizi bir kez daha kilolarınıza karşı güçsüz ve yenik hissedeceksiniz.” dedi.

İDEAL KİLO NEDİR?
 

Bireylerin yaş, cinsiyet, boy ve sağlık durumuna göre olması gereken kilo aralığı olduğunu belirten Akca “Bu değer, o kişinin ideal kilosuna ulaşmamızı sağlar. Sağlıklı olan, kişi ağırlığının totalde elde ettiğimiz bu değer aralığında olmasının yanı sıra, vücut analizinde elde ettiğimiz yağ yüzdesine de uyumlu olmasıdır. Dünya Sağlık örgütü, erkekler için bu oranı yüzde 15-18 arası, kadınlarda ise yüzde 20-25 arası belirlemiştir.” dedi.
 

YÜKSEK PROTEİN Mİ, DÜŞÜK KARBONHİDRAT MI?
 

Özel İrmet Hospital Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Burcu Akca  açıklamasını “Kilo vermek için kalori çok düşürüldüğünde vücut kıtlık bilincine girer, kendini korumaya alarak metabolizmayı yavaşlatır. Yine vücudunuz için gerekli olan enerji ihtiyacından daha az kalori alırsanız vücut ihtiyacı olan kaloriyi önce karaciğerinizdeki glikojen deposundan sonrasında ise kaslardaki şekerden sağlar, bu da uzun sürede kas kaybına yol açar. Yüksek protein düşük karbonhidrat içeren düşük kalorili diyetler metabolizmayı hızlandırdığı için hızlı kilo kaybı sağlar fakat tartıda görülen yağ kaybı olmayıp daha çok kas ve su kaybıdır. Aynı şekilde yüksek karbonhidrat ile az protein de yine kas kaybına yol açan diyet türünü oluşturur. Çünkü kaslar protein yapısında oldukları için yeterli proteini sağlanması gerekir.” diye sürdürdü.
 

KAS VE SU MİKTARI İDEAL KİLOYU BELİRLER
 

Kişinin kas kaybettiğinde metabolizmasının daha da yavaş çalışacağını belirten Akca “Kas kaybettiğinizde vücudunuz, sarkma eğiliminde olacaktır. Önemli olan vücut ağılığınızın ne kadarının yağ olduğudur. Vücudunuzdaki kas ve su miktarı ideal kiloyu belirler. Yine, vücuttaki toplam yağ miktarı kadar bu yağın hangi bölgelerde depolandığı da önemlidir. Bel ve karın çevresinde biriken yağlar kalp damar sağlığınız için risk oluşturur, insülin direnci ve diyabete davetiye çıkarır. Vücudun yaşamsal fonksiyonlarını sürdürmesi için alması gereken belli bir kalori değeri, karbonhidrat - protein - yağ dengesi, vitamin ve mineral ihtiyacı vardır ve beslenme programı oluşurken bireysel bir şekilde hazırlanıp tüm besin gruplarını ve gerekli vitamin-mineralleri içermelidir.” diye konuştu.
 

KİLO DEĞİL YAĞ KAYBETMELİSİNİZ
 

Özel İrmet Hospital Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Burcu Akca sağlıklı kilo verme hakkındaki açıklamalarını “
Kaybedilen yağ olmadıktan sonra ağırlığınızı nasıl düştüğü sizin için önemli mi, aslında bu şekilde tartıda eksik çıkmanız sağlığınızı riske attığınızı göstergesidir. Tartınız, kilo kaybettiğinizi göstermesine rağmen halen vücut ölçülerinizde incelme, bedeninizde daralma olmadıysa yanlış yoldasınız demektir. Kontrolsüz bir şekilde kilo vermeye çalıştığınızda vücudunuzdaki kasların erimesine neden olabilirsiniz. O zaman da kemiklerinize ve eklemlerinize binen yükün artar ve eklem problemleri yaşarsınız diz ağrılarınız artabilir ve yaşam kaliteniz buna bağlı olarak düşebilir. Unutmayın ki doğru kilo kaybı vücut yağ dokusundaki azalma ile olur. Bu da yağsız doku kitlesinin yani kas ağırlığının korunması demektir. Bazal metabolik hız vücudumuzdaki yağ ve yağsız doku ile orantılıdır. Kas kütleniz azaldıkça yağ yakma kapasiteniz de azalır. Yağ kaybı ise ancak yeterli ve dengeli bir beslenme programı ile düzenli yapılan sporla sağlanabiliyor.” ifadeleriyle sürdürdü.
 

KAYBEDİLEN KİLONUN NEREDEN GİTTİĞİNİ NASIL SAPTAYABİLİRİZ?
 

“Dünya Sağlık Örgütü’ne göre şişmanlık, vücutta fazla miktarda yağ birikmesi sonucu ortaya çıkan ve mutlaka tedavi edilmesi gereken bir sağlık sorunudur.” diyerek açıklamasını sürdüren Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Burcu Akca “Yani şişmanlıkta ölçüt kilo değil, vücuttaki yağ ve kas arasındaki uyumdur. İşte bu noktadan yola çıkılarak BIA (Bioelectrical Impedance Analysis) tekniği ile ölçüm yapan cihazlar geliştirilmiştir. Pratik kullanımlı bu cihazlar sayesinde kilonuzu, yağ oranınızı, vücut sıvı oranınızı, kaslarınızı, kemiklerinizin ağırlığını, fiziksel aktivite derecenizi, günlük alınması gereken kalori miktarınızı ve metabolizma hızınızı 10 sn - 1 dakikalık bir analiz ile öğrenmeniz mümkün oluyor.
İrmet Hospital Beslenme ve Diyetetik Bölümünde yenilenen Vücut Analizi Cihazı TANITA MC 780 MA ile; yaptığınız analiz sonuçlarında, kilo verirken yağ mı yaktığınızı, sıvı mı yoksa kas mı kaybettiğinizi ve bunları vücudunuzun hangi bölgesinden kaybettiğinizi görebilirsiniz. Kilo verirken vücudunuzun ne türden bir değişikliğe uğradığını, metabolizma hızınızdaki değişikliğin ne olduğunu ve kilo vermenin vücudunuzu nasıl etkilediğini de biyolojik yaşınızı öğrenerek gözleyebilirsiniz.
Özellikle bölgesel egzersiz yapan kişilerin yaptığı egzersizin işe yarayıp, yaramadığı hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar.” diyerek açıklamasını tamamladı.
 

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
banner683
Namaz Vakti 07 Temmuz 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31