Çerkezköy Bakış- Veliköy Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren iş insanları, TEM otoyoluna bağlantı yolu istiyor. Bununla ilgili Veliköy İşadamları Ve Sanayiciler Derneği’nde bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Toplantıya, Veliköy OSB Yönetim Kurulu Üyesi ve Veliköy İşadamları Ve Sanayiciler Derneği Başkanı Nurhan Kaya ile yönetim kurulu üyeleri ile sanayiciler veya görevlendirdikleri yetkililer katıldı.

“BU PROJENİN HERKES TARAFINDAN DESTEKLENMESİ GEREKTİĞİNE İNANIYORUM”

Kaya, yaptığı konuşmada, “Derneğin kuruluşundan ilk günkü amacı sanayi ve ticaretle ilgili ikisini de kapsayacak şekilde problemlerinin çözümüne yönelik projeler üretmektir. VİSAD kurulurken OSB yoktu. O dönemde VİSAD olarak biz sanayicinin sayısal anlamda hem azlığı, hem problemlerine yönelik çözümler üretmekte derneğimizin üye sayısında da zaten çok düşük bir sayıyla bu işe başladık. Ama bu dernek bu süreç içinde özellikle Trakya bölgesinde sanayinin sorunlarının çözümüne yönelik örnek bir iş adamları ve sanayiciler derneği olması dolayısıyla birçok bölge bizden esinlenerek onlar da bu tip dernekler kurdular. Tabii OSB süreci ile birlikte sorunların daha çok organize sanayi bölgesi yönetimince aynı zamanda yüksek bütçeli olması dolayısıyla sorunlarının OSB tarafından çözümüne yönelik çalışmalar ön plana çıktı. Ama bu proje tabii özellikle bizim yaklaşık 5 yıla aşkın bir proje hatta daha fazla da olabilir. Son 5 yıl içinde çok ciddi bir şekilde üzerinde durduğumuz önceleri projenin adını Veliköy Otoban işçisi olarak kurduğumuz sonra bu projenin esasen isminin bu olmadığını sadece Veliköy’ün sanayicisinin sorununa yönelik bir çözüm olmadığını, tam tersine yani bunu gerek Çerkezköy Belediye Başkanı ile gerek Kapaklı yöneticileriyle gerek Velimeşe OSB yöneticileriyle yapmış olduğumuz istişare toplantılarında ben bu sorunun bütün bölgelerin problemlerinin çözümüne yönelik bir proje olduğunu ve bu yüzden de bu projenin herkes tarafından desteklenmesi gerektiğine inanıyorum.

"PROJE İVME KAZANDI"

Kaya, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Önce sanayici açısından baktığımızda ben İstanbul’dan geliyorum. İstanbul’dan Çerkezköy gişelerine kadar ki geçirmiş olduğum süre ile Çerkezköy gişesinden Veliköy’e olan mesafem arasında neredeyse eşitlenecek. Yani bu ilk zamanlar tepeden doğru geldiğimiz için tepe çok yoğun bir ulaşım alanı değildi. Ama belli bir süre sonra o kadar ciddi bir yoğunlaşma oldu ki hatta kameralar vs. konmaya başlandı. Daha yavaş hareket etmemizi sağlayacak problemler doğmaya başladı. Aynı zamanda beraberinde belediye başkanının olan ortak sorunu da gelen kamyonlarımızın da veya araçlarımızın oradaki şehir trafiği içerisinde sebebiyet verebilecek kazalar çok önemli. Diğer yandan yani diyoruz ki Türkiye Cumhuriyeti ülkemiz olarak biz doğal enerji kaynaklarına çok fazla sahip olunan bir ülke yakıt tüketiminin çok da yüksek olduğu gibi. Bu vesileyle gişenin kısaca paydaşlarının çoğaldığını gördük. O yüzden dedik ki bu gerçekten daha çok Çerkezköy’e çıkan ikinci bir otoban olarak değerlendirilmesi, aynı zamanda Türkgücüne kadar ben inanıyorum ki esasında o gişe açıldığı zaman nasıl ki Çerkezköy, Çorlu istikametinde olması dolayısıyla çok önemli bir güzergah şartlarına sahip olduysa bu gişenin açılmasıyla birlikte E-5’e bağlayacak kadar da gelecekte önemli bir yol oluşabileceğine inanıyorum. 7-8 yıllık bu yol hikayesinde her karşılaştığımız problem iki gişe arasında olması gereken mesafenin maalesef sağlanamadığıydı. O da baktığımız zaman çok böyle 200’er 300’er metrelerle kaybedilen bir hadise. 4 km olması gerekirken 3 bin 200 metre geliyor gibi bir takım gerekçelerle bugüne kadar gerçekten bakanlık düzeyinde, valilik bazında, kaymakamlık bazında gerek İstanbul ki ben bir dönem İstanbul Sanayi Odası yönetim kurulu üyeliği de yaptım bütün bakanlara   bu konunun üzerinde durulması gereken bir konu olarak ricalarımız oldu. Sonuçta son dönemdeki özellikle bana göre geçmiş dönemdeki vermiş olduğumuz o kulak dolgunluğu hep reddedildi. Çünkü yani mesafeden dolayı bu 3 bin 200 metrenin gişe açılımına çok fazla olanak sağlamadığını gibi gerekçelerle reddedildi. Ama daha sonra bu sorun yaklaşık 1-2 yıl içinde Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası’nın vermiş olduğu destekten dolayı proje ivme kazandı. Çünkü son 2 ay içinde ulaştırma bakanı ile 3 kez toplandık ve bu proje gittikçe daha önce yine bakan ve meclis başkanımızın özellikle yine bahsettiğim arkadaşlarımın çalışmaları sonrasında karayolları bölge müdürlüğüne bu projenin desteklemesine yönelik bir talimatları ile Mehmet Bey’le birlikte ikimiz Karayolları Bölge Müdürlüğü’nü ziyaret ettik. Ve projede kendilerinin de desteklemesi konusunda ricalarımızı kırmayarak ancak bunun bir projeye dönüşümü halinde ve Karayolları gerek güvenlik, gerekse kamulaştırma vs. standart normlara uygun bir proje ile birlikte olursa çok daha doğru olacağı noktasından yola çıkarak en sonunda biz karayollarında bu konuda deneyimli proje gruplarına bakarak bir tane proje grubuyla dedik ki biz bu işi yapalım. Orada bizim önümüze çıkan tablo tabii biz yapalım derken buradaki özellikle organize sanayi bölgesinin ve esasına vali beyin konsorsiyumun başı olarak Karaağaç, Yalıboyu, Velimeşe, olmak üzere Velimeşe’nin de Türkiye’nin en büyük organize sanayi bölgesi olduğunun özellikle bilinmesini isterim.

"1 AYDIR BUNU BEKLİYORUZ"

Bir ucu Çorlu’da iken bir ucu bizim şu andaki üst geçide kadar geliyor. Böylece o bölgelerin de ancak bütçesi olmayan sivil toplum kuruluşlarının biz yıllardır STK içinde olduğumuz için gördüğümüzden elde ettiğimiz sonuç şu ki bütçesi STK’lar çok fazla iş yapma şansı olmuyor. Özetle bu tip projeler vali beyin başkanlığıyla yürümesi gerektiğine inandık. Fakat orada şöyle bir engelle karşılaştık. Bu projenin maliyetinin çok büyük olduğu bize göre yapılan proje en kısa yoldan hatta projenin en önemli özelliği biz İstanbul Akbatı projesi tek yönlüdür o gişe. Bizim de buradaki gişemizin en azından proje maliyetini aşağıya çekmek amaçlı dedik ki sadece İstanbul yönlü bahsettiğimiz rakamlar da sadece İstanbul yönüne giriş çıkışa ait. Bir 14-15 milyon civarında rakam. Fakat bu organize sanayi bölgesi yönetimi sonuçta kamu, yarı kamu ve ÇTSO tarafından oluşturulan bir yönetim biçimi. Bu proje de 10 yıldır vermiş olduğumuz emek parasına bir yere getirmeye tam da düşündüğümüz anda maalesef bu projenin boyutunun çok büyük olduğu ve bu yüzden de Veliköy OSB olarak da bu işe çok kolay bir şekilde imza atılamayacağını ifade edildiğinden dolayı tam da işte o zamanda bizim aklımıza VİSAD’ın sahip olduğu projenin özellikle 1.2.3. aşaması var. Alan projesi ve uygulama projesinin toplam bedelinin 525 bin civarında bir rakamla bize teklif edildi. Biz de en azından bu ön alan projenin işi gerektiği 3 aşamalı proje 125 bin TL yanılmıyorsam teklifle dedik ki biz bunu VİSAD olarak üstlenelim. Bunun eğer oluşumunun önünde birtakım önce ön onaylar çıktıkça artık proje dönüşemez hale geldi. Bakanlık bize size hiçbir şekilde finansman olamayız diyor. Siz bu projeyi karayolları teknik şartnamelerine uygun olacak ve bu normlara uygun olduğundan da maliyetinin de yine sizin tarafınızdan karşılanacağına dair bunu ancak bu şekilde kabullenebilir. Sonuçta sizin de görüşleriniz çok önemli. Karayolları organize sanayi bölgesinin taahhütname imzalamasını istiyor. Projenin bütün kısımlarından VİSAD değil OSB olarak bizimle ön protokol imzalaması lazım. 1 aydır bunu bekliyoruz yoksa bizim projemiz hazır. Daha önceden proje bakanlığa sunulacaktı.” dedi.

Editör: TE Bilisim