Çerkezköy Tren Garı ziyaretinde konuşan Türk Ulaşım-Sen Genel Başkan Yardımcısı Yaşar Yazıcı, tren seferlerinin kaldırılmasına kimsenin ses çıkarmadığını savunarak “Bu bölgenin illerindeki milletvekilleri, belediyeler ve halk, kamuoyu oluşturup tren seferlerinin kaldırılmasına tepki gösterselerdi tren seferleri kaldırılamazdı. Vatandaş ve yöneticiler, kaymakam ve valilik bu trenin çalışmasını isteseydi bu tren çalışırdı” dedi.

Türk Ulaşım-Sen Genel Başkan yardımcısı Yaşar Yazıcı beraberinde Türk Ulaşım-Sen 3 Nolu Şube Başkanı Öztürk Çınar, 3 Nolu Şube Yönetiminden Tevfik Taştan ile birlikte Çerkezköy Tren Garı’nı ziyaret etti.

TOPLANTI YAPILDI


Ziyarette Çerkezköy Gar Şefi Mustafa Parapan, Türk Ulaşım-Sen Çerkezköy Temsilcileri Nevzat Yıldırım ile Abdurrahman Fırtın, sendika üyeleri ve çalışanlar Gar Toplantı Salonu’nda bir araya geldiler.

“KAMUOYUNU BİLGİLENDİRİYORUZ”


Çalışanların sıkıntılarının dinlenmesinin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Türk Ulaşım-Sen 3 Nolu Şube Başkanı Öztürk Çınar, yöresel trenlerin neden seferlerden kaldırıldığı hakkında bilgi verdi. Çınar “Gönül isterdi ki buraya gelirken hızlı trenle gelelim. Hızlı trenle gelemediğimiz için hem sendikal anlamda hem de kurumsal anlamda bir mahcubiyetimiz var. 81717, 81717, 81722 yöresel trenler seferden kaldırıldığında biz o zaman köy köy, mahalle mahalle, muhtarları, ilçe başkanlarını, siyasi parti temsilcilerini dolaşarak destek istedik. Trenlerin neden kaldırıldığına yönelik meclise bir önerge verildi. Bakan cevabında “o bölgede trenler 30-60 kilometre hızla gidiyor. Biz trenleri kaldırdık, hızlı trenleri sefere koyacağız. Yol yenilemesi yapacağız ve orada vatandaşların biraz sabretmesini istiyoruz’ ifadelerini kullandı. Bizde geldik ve oradaki paylaşımları burada ki arkadaşlarımıza anlatmaya çalışıyoruz” dedi.

“ÜMİTLİ DEĞİLİZ”


2016 yılı Mart ayı olmasına rağmen güzergahta henüz hızlı trenlerin sefere konulmadığını anlatan Çınar “Bir yöresel trenimiz vardı oda seferden kaldırıldı. Bu yörenin insanı çok mülayim ve kaderine razı olan bir insan. Beklentimiz her geçen gün ümitsizliğe gidiyor. Yol çalışması yapılırken, köprü çalışmasının da yapılmasını isterdik ama köprüler bu yaz itibariyle başlıyorlar ve bu yaz itibariyle de trenlerden fazla ümitli değiliz. Bundan sonra neler yapılacağını Trakya’daki arkadaşlarımız ve vatandaşlarla görüşeceğiz. Eğer burada ortak bir akılla hareket edersek, bunu en yetkili kurum olan bakanlığa başkanlığa ve meclise taşımayı düşünüyoruz” açıklamasında bulundu.

“POLİTİK BİR KARAR”


Uzunköprü Belediyesi’nin tren seferlerinin kaldırılmasına karşı imza kampanyası başlatarak basın açıklaması yaptığını anlatan Çınar şunları söyledi: “Uzunköprü Belediyesi ile de görüşerek onlara ne gibi katkı sunabiliriz; onlar bize ne gibi katkı sunar bunu değerlendireceğiz. İstanbul’a vatandaşlarımız özel araçlar yada otobüslerle gidiyor. İnşallah el birliğiyle gerek çalışanlar gerekse vatandaşlarla bu olumsuzluğu gidermeye çalışacağız. Seferlerin kaldırılmasına gerekçe olarak ortalama 27 yolcu taşındığı ve dolayısıyla da gelirin giderin yüzde 6’sını karşıladığını, zarar ettiğini gerekçe gösterdiler. Normalde yüzde ikisi ama onların beyanına göre yüzde altısı diyorlar. Tren ilk sefere konulduğu zaman yöre halkı bunu tam olarak bilmiyordu. Hemzemin geçitte bir kaza oldu. Kaza olunca vatandaş tren seferlerinin olduğunu duydu. Trenin sefere konuluşu ve kaldırılışı politik oldu diye düşünüyorum”

YAZICI “DAHA ÖNCE SÜBVANSE EDİLİYORDU”


Türk Ulaşım-Sen Genel Başkan Yardımcısı Yaşar Yazıcı, tren seferlerindeki asıl amacın kamuoyu yararı olması gerektiğini ifade ederek “Treni koyduran irade sübvanse edip demir yollarını garantilemişti. Normalde bu tren yüzde 2 gelir karşılıyordu ama yüzde 98 zarar da sübvanse ediliyordu. Buna karşı yolcu az olduğu ve yöre halkının trene sahip çıkmaması trenin kalkmasına neden oldu.” 

“KİMSE SES ÇIKMARMADI”


Tren seferleri kaldırıldığında kimsenin buna tepki göstermediğini savunan Yazıcı “Bu bölgenin illerinde milletvekilleri, belediyeler ve halk olsun kamuoyu oluşturup tepki gösterselerdi bu olmazdı. Vatandaş ve yöneticiler, kaymakam ve valilik bu trenin çalışmasını isteseydi bu tren çalışırdı. 3-4 tren daha bu bahaneyle kaldırıldı” dedi.

“ÇALIŞMALAR BİR YIL DAHA SÜRER”


Yazıcı sözlerini şu şekilde tamamladı: “Tren seferleriyle ilgili yakın bir tarih veremiyoruz. Ulaştırma Bakanımız ‘en kısa sürede açılmasını istiyoruz’ diyor ama süreyi onlar da veremiyor. Köprülerin de yenilenmesi gerekiyor ve bu yaz daha yeni ihalesi yapılacak. Türkiye’de teknoloji gelişti. Ankara büyükşehir belediyesi 35 günde bir alt geçit yapıyor. İstendiği taktirde yapılır ama bu bölgede biraz fazla sürdü. İstenilirse altı ay içinde bitirilebilir ama bu şekilde giderse bir yıl gibi bir süre içinde bitirilir diye düşünüyoruz.”
Editör: TE Bilisim