Çerkezköy Bakış - Son zamanlarda yaygınlaşan chip tuning uygulaması ile aracın fabrika çıkışındaki yazılımında değişiklikler yapılarak performansı artırılıp, yakıt tasarrufu sağlanıyor. Otomotiv yazılım kalibrasyonuyla ilgilenen ECUMASTERS Tekirdağ Bayi Yetkilisi Ömer Taykesen, uygulama hakkında bilgi verdi.
Araç yazılımı uygulamalarının fabrika standartları ve yasal sınırlar içinde yapıldığını belirten Taykesen,  “Almanya merkezli bir firmayız. Türkiye çapında şu anda 19 tane şubemiz var. Trakya’daki tek ECUMASTERS bayisi biziz. Artık müşterilerimizin yazılım için İstanbul’a gitmesine gerek kalmadı. Yeni nesil araçların tamamına yakını motorlarını ve çalışma sistemini bir beyin yani elektronik kontrol ünitesi dediğimiz (ECU) kontrol ediyor. Biz burada yazılım yoluyla araçların beygir ve tork artışını gerçekleştiriyoruz. Aracın yazılımını değiştirerek beygir ve tork artışını sağlıyoruz. Bunu yaparken araca herhangi bir zarar vermiyoruz” dedi.  

“BEYGİR GÜCÜNÜ YÜZDE 15 İLA YÜZDE 35-40’A VARAN ORANLARDA ARTTIRIYORUZ”

Araçta bulunan ama fabrikalar tarafından kısıtlanmış olan gücü ortaya çıkarttıklarını ifade eden Taykesen, “Firmalar aynı motoru birden fazla araçta kullanabilmek adına beygir güçlerini sınırlandırıyorlar. Mesela 1.6 araç düşünün aynı motoru bir araçta 90 beygir olarak kullanıyor, başka bir araca 105 beygir koyuyor, diğer bir araca 110 beygir olarak koyuyor. Aynı motoru kullanıyor ama birden farklı model ve markalarda bu motoru kullanabilmek adına bu sınırlandırmayı yapıyor firmalar. Tüm firmalar bunu yapıyor. Bizim burada yaptığımız özellikle belirtmek istiyorum lisanslı bir şekilde buradaki sınırlandırmayı kaldırarak aracı belli değerlerde, çok fazla zorlamadan beygir gücünü yüzde 15 ila yüzde 35-40’a varan oranlarda arttırıyoruz yazılım yoluyla” dedi.  Beygir ve tork artışı dışında partikül filtresi, EGR, adblue gibi parçalarda da sorun çıktığı zaman bunların da yazılım yoluyla çözümünü yaptıklarını ifade eden Taykesen, “Ayrıca hız limiti mesela bazı araçlarda 100’ü geçmiyor. Hız limitini de yine yazılım yoluyla kaldırıyoruz. Ayrıca yeni yazılımla yüzde 20’ye yakın da yakıt tasarrufu sağlanıyor. ” dedi.  

“YAZILIM FİYATLARI 650 İLA 900 TL ARASINDA DEĞİŞİYOR”

Yapılan işlem hakkında da bilgi veren Taykesen,  “Cihazlarımızı laptop aracılığı ile araca bağlıyoruz. Öncelikle araçtaki fabrikasyon yazılımı okuyoruz. Bunu merkezimize gönderiyoruz mail halinde. Merkezde istediğimiz ne ise her araca özel yeni yazılım bana tekrar gönderiliyor. Ben yeniden arabaya bağlanıyorum ve yani yazılımı yüklüyorum. Yazılım fiyatları 650 ila 900 TL arasında değişiyor.” dedi.

“HEPSİNDE AYNI MOTOR VAR”

Taykesen, “Bize en çok sorulanlardan biri de fabrika niye bunun beygirini sınırlamış madem siz artırıyorsunuz oluyor. Fabrikaların pazarlama stratejisi vardır. Bir de bu egzoz emisyon değerlerini tutturmak zorunda fabrikalar. Beygir gücünü belli bir noktaya sabitlemeleri gerekiyor. Bir de Avrupa’da bazı ülkelerde beygir gücüne göre vergi alınıyormuş. Bizde mesela silindir hacmine göre vergi alınıyor. Firma bir tane motor üretiyor ve bu motoru birden fazla modele koyuyor. Sanki farklı arabalarmış gibi satıyor. Aslında hepsinde aynı motor var. Bu da firmanın pazarlama stratejisi” dedi.

“7 GÜN KOŞULSUZ İADE GARANTİSİ VAR”

Yazılım sonrası 7 gün koşulsuz iade garantisi olduğunu ifade eden Taykesen,  “Yani müşteri yazılımı yaptırdı. Beğenmediğinde 7 gün içerisinde orijinal yazılımını tekrar yükleyip parasını iade edebiliyoruz. Bir de 2 sene boyunca yine eski yazılımını istediği zaman gelip arabasına yükleme garantisi var. Onu saklama garantisi de veriyoruz. ECU ile alakalı arızlara karşı yine 2 sene boyunca garanti imkanı var.” dedi.

Editör: TE Bilisim