Çerkezköy Bakış - Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin temeli geçtiğimiz 25 Eylül günü Edirne’deki Tarihi Karaağaç Tren İstasyonu’nda gerçekleşmişti. Projenin 155 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesiminin inşası Avrupa Birliği ve Türkiye’nin ortak finansmanıyla gerçekleştirilmesi kararlaştırılırken, proje ile ilgili eksiklikler ve olası sorunların çözümü için yerel yönetimler ile Ulaştırma Bakanlığı ve Avrupa Birliği yetkilileri arasında toplantılar yapılıyor.

ÇERKEZKÖY İNTERMODAL TERMİNAL PROJESİ İSTİŞARE TOPLANTISI

Bu toplantılardan birine de Çerkezköy ev sahipliği yaptı. Çerkezköy Belediye Meclis Salonunda gerçekleşen Çerkezköy İntermodal Terminal Projesi İstişare Toplantısı’na Belediye Başkanı Vahap Akay’ın yanı sıra Belediye Başkan Yardımcıları Nedim Yılancı ve Kemal Gümüş, AB Türkiye Delegasyonu Taşıma Sektör Yöneticisi Göktuğ Kara ile Proje Teknik Değerlendirme Ekibinden Taşıma Stratejisi Danışmanı Rene Q. Kist ve Strateji Analisti Danışmanı Vesselin Siarov, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü temsilcileri ve TCDD yetkilileri ile Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ve Çerkezköy Belediyesi teknik personeli katıldı.

AKAY İÇERİĞİ PAYLAŞTI

Çerkezköy Belediye Başkanı Vahap Akay, düzenlenen değerlendirme ve proje toplantısının içeriğini basın mensupları ile paylaştı. Başkan Akay, Avrupa’nın yüzde 30’luk lojistik karayolunu demiryoluna aktarmak için en önemli yerlerden biri yük istasyonunun kurulması olduğunu söyledi. Akay, “Haritadaki kırmızı alan yerine ASB’nin yanındaki mavi alan olarak planlandı. Çerkezköy’ün bir büyüme oranı var, buna bağlı yolcu ve şehir içi trafiği var. Bundan da öte gümrükten dolayı taşıma TIR yoğunluğu var. Şimdi bir yük istasyonu Velişmeşe hattına ya da Yanıkağıl bölgesine konumlanacaksa gümrüğü de aynı lokasyona konulursa Çerkezköy bu gümrük yoğunluğundan kurtulmuş olacak.  Bununla ilgili fikirlerimizi paylaştık, onlarda mutlu oldular. Üst yoldan Çerkezköy ve Kapaklı OSB’den bir bağlantı yolu tamamlanırsa, bunlar konuşulur bu yolu gümrük sahası ile buluştururlarsa çok güzel olur. Eski hattı alıp, 4 yıldır Veliköy’den otoban bağlantısını yapma isteğimiz olduğunu belirttik. İnşallah olumlu olur. Gümrük lokasyonunun değişip yük istasyonuna ulaşmak çok önemli.” dedi.

“EN ÖNEMLİ DURAK ÇERKEZKÖY”

Akay, “Avrupa Serbest Bölgesi, ÇOSB, Kapaklı Osb, Ergene ve Yalıboyu OSB o hatta buluşacak ve trafik yükümüz azalacak. Yeni ve dış yollarla yük istasyonuna buluşacak. Çerkezköy’e hızlı tren geliyor diye düşünüyor ama diğer pencereden bakarsan bölgenin en büyük yük terminali burada olacak ve sanayici açısından çok önemli. Limana yakın, otobana yakın, üçüncü havaalanına yakın. Avrupa’nın yüzde 30 karayolunu yükünü alıp demiryoluna alacak ve bu hattın en önemli durağı Çerkezköy olacak.” ifadelerine yer verdi.

“MEDYANIN ORTAK SES OLMASI BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ”

Başkan Vahap Akay,  hızlı trenin Çerkezköy’e gelmesinin çok mühim olduğunu ve bu konuda özellikle Çerkezköy medyasının ortak ses olmasının da gücüne vurgu yaptı. Akay, “15 gün evvel gelen heyet BSH kavşağındaki hemzemin geçit üzerinde 4 metre üzerinden bir köprü ile hızlı tren geçecek dediler. Bizde bunun böyle olmayacağını hem alttan hem üstten tren geçmesi hemzemin geçidindeki araç trafiğini ciddi sıkıştırır dedik. Onlarda bunun üzerine 4 metrelik yüksekliği 8 metre yapalım dediler. O zaman biz nereden geçeceğiz dedim. Yeni bir fikir sunduk ya hemzemin geçit ve hızlı tren hattı ikisi üstten geçsin ya da alttan bu iki hat geçsin araçlar üstten geçsin. Oradaki araç trafiğini düşünmek zorundayız. Hem yük hem de yolcu istasyonu olacak. Çerkezköy’ün 15-20 yılı için müthiş bir yatırım. Bu yatırımların vizyonunu doğru yere koyarsak çok iyi olacak. Çerkezköy’deki kamu kuruluşları ve özellikle medyanın yorumları ve tarifi Çerkezköy’ün geleceğini kökten etkileyecek. Çerkezköy çok kıymetli bir konuma geliyor.” diye konuştu.

ÇERKEZKÖY-ÇORLU ARASINADA OLACAK

Daha önce Kızılpınar ile Veliköy civarına kurulması planlanan yük İstasyonu, burada ciddi bir yoğunluğa sebep olacağından askıya alındı. Gerçekleşen bu toplantının ardından Çerkezköy ile Çorlu arasında kalan ve Avrupa Serbest Bölgesi civarında olması planlandı,

Editör: TE Bilisim