Şirketten yapılan açıklamaya göre, Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal'ın sözcülüğünde gerçekleşen basın toplantısında Masterpass'ın ülke ekonomisine, işletmelere ve tüketicilere sunduğu faydalar, e-ticaret ekosistemine kazandırdığı ilkler, kullanıcıları için sunduğu yeni ve katma değerli hizmetler aktarıldı.

Açıklamada, basın toplantısındaki görüşlerine yer verilen Gürdal, bugüne kadar Masterpass platformunda 40 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirtti.

40 milyon kayıtlı tekil kullanıcı ve 4 binden fazla üye işyerinin Masterpass çözümlerini kullandığını vurgulayan Avşar,"Geldiğimiz noktada Türkiye'de e-ticaret işlemlerinde her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor. 2024 itibarıyla 70 milyon kayıtlı kart sayısına ulaştık. Bugün itibarıyla platformumuz, işletmelerin rekabet avantajını da gözeterek kart saklama konusunda e-ticaretin en fazla tercih edilen dijital ödeme çözümü." değerlendirmesinde bulundu.

Gürdal, Masterpass'a üye işletmelerin Türkiye'deki toplam e-ticaret hacminin yüzde 65'ini oluşturduğunu kaydetti.

Masterpass'in yaygınlaşmasının arkasında güvenilir, hızlı ve pürüzsüz ödeme deneyimini sunmasının yattığını anlatan Gürdal, "Masterpass, tüm ekosistem paydaşlarına eşitlikçi ve şeffaf bir yaklaşım benimsiyor. Ayrıca Mastercard'ın globalde de en önemli temel prensiplerinden biri olan sorumlu data kullanımını önceliklendiriyor. Tüm bu özellikleri sebebiyle Masterpass'ı e-ticaretin dinamosu olarak görüyoruz." ifadelerini kullandı.

- KOBİ'lerin dijital dönüşümüne destek

Gürdal, sağladıkları çözümlerle Türkiye'deki işletmelerin yüzde 98'ni oluşturan KOBİ'lerin dijitalleşmesini de desteklediklerini ifade ederek, bugüne kadar 4 binden fazla KOBİ'nin dijital dönüşümünü gerçekleştirmesine destek verdiklerini anlattı.

3 fuar aynı anda gerçekleştirilecek 3 fuar aynı anda gerçekleştirilecek

E-ticarette bir ürünü sepetine ekleyenlerin yarısından fazlasının o ürünü satın almadan çıktığı görüşünü paylaşan Gürdal, şunları kaydetti:

"Karmaşık ödeme süreçleri, güven endişesi, başarısız işlem gibi önemli etkenler, tüketicinin ödeme adımında işletmeyi terk etmeye karar vermesindeki faktörler olarak öne çıkıyor. Bunlar da işletmelerde hem ciro kaybına hem de pazarlama yatırımlarının etkisinin düşmesine sebep oluyor. Masterpass tüketici ve işletme odaklı mükemmeliyetçi deneyimi sayesinde, üye işyerlerinde sepette terk oranında yüzde 30 iyileşme sağladı. Masterpass, otomatik kart güncelleme, dinamik POS yönetimi ve banka entegrasyonları ile alışveriş sırasındaki onay oranların ortalama yüzde 15-20 seviyesinde artırdı. Tüketiciler, 2023 yılında alışveriş yaptıkları sürede, 550 milyon dakika tasarruf etti. Bu rakam 1025 yıllık bir zaman tasarrufu, bir diğer deyişle 4,5 milyon kişinin kendine ayırabileceği 2 saat anlamına geliyor. 30 milyon sipariş ise 8 bin KOBİ'nin yıllık cirosuna eş bir değer yaratıyor."

Kaynak: aa