Şirketten yapılan açıklamaya göre, Aksa Jeneratör, faaliyetlerinin her aşamasında çevresel sürdürülebilirliği gözeterek, gelecek nesiller için daha yaşanabilir bir dünya inşa etmeye katkıda bulunmayı hedefliyor.

Türkiye’nin lider jeneratör markası Aksa Jeneratör, sürdürülebilirlik temelli üretim anlayışıyla hareket etmeye devam ediyor.

Çevreye bırakılan atıkları azaltmayı amaçlayarak dönüşüm projesi başlatan Aksa Jeneratör, proje kapsamında üretimden çıkan temiz atık süngerler ile bel yastığı üretmeye başlayarak döngüsel ekonomiye katkı sağlıyor.

Bu ileri dönüşüm projesini cinsiyet eşitliği anlayışına ithafen kadın girişimcilerle birlikte yapan Aksa Jeneratör, hem kadın girişimcilere destek oluyor hem de aylık ortalama 2 bin kg süngerin atık olmasına engel olmayı planlıyor.

Aksa Jeneratör atık yönetimini etkin olarak sağlayarak aynı zamanda doğal kaynakların tüketimini azaltacak iyileştirmeler üzerine çalışıyor. Marka bunun yanı sıra enerji kaynaklarının daha az kullanımına yönelik çalışmalar yapmaya devam ediyor.

TEHLİKELİ ATIK MİNİMUMA İNDİRİLİYOR

Aksa Jeneratör bu kapsamda Çerkezköy’deki fabrikasında toz boya uygulaması sırasında boyama hattını daha yalıtımlı, daha az atık çıkaran ve toz boyayı etkin uygulayarak gereksiz toz boya tüketimini azaltan bir hat kurulumu yaparak doğaya ve çevreye verilen zararları azaltıyor.

Açıklamaya göre, marka, ayrıca test süreci sırasında ortaya çıkan egzoz gazını sulu filtrelerden geçirerek, zararlı etkilerini minimize ediyor.

Sürdürülebilirlik odağında çalışmalarını birçok alanda sürdüren Aksa Jeneratör, yakıt kullanımlı taşıyıcı ekipmanlar (forkliftler vs.) yerine elektrikli taşıyıcılar kullanıyor.

Böylelikle bu taşıyıcıların bakım-onarım faaliyetleri sebebiyle çıkan tehlikeli atık miktarlarını da minimuma indiriyor.

Ayrıca fabrikanın çatısına konumlandırılan güneş panelleri ile yaklaşık 700 kilovat pik (kWp) enerji üretimi yapan marka enerji ihtiyacının yüzde 80'nini güneş enerjisinden karşılıyor.

Aksa Jeneratör, bu yıl kurumsal karbon ayak izi hesabı çalışmalarını başlatarak, 2030 yılında karbon nötr bir marka olmayı hedefliyor.

Muhabir: Tuba TURHAN