banner265

banner571

"7. Perakende Teknolojileri Konferansı"nın üçüncü oturumu gerçekleşti

- KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Karaca:- "Perakende şirketlerinin teknoloji iş ortakları ile bağlarının daha da güçlendiği bir döneme giriyoruz ve bu daha kritik olacak"- "Dünyada e-ticarette 4-5 yılda gideceğimiz yolu, 5-6 ayda katettik, Türkiye'de de ciddi bir artış oldu"- "Bu dönemde e-ticaretten alışveriş yapan insanların yüzde 76'sının ileride de en az şu andaki kadar online alışverişe devam edeceği gözüküyor"- MediaMarktSaturn Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım:- "Her ne kadar sanal alışverişle insanlar ihtiyaçlarını giderebiliyorlarsa da mağazalara gelmek, dokunmak, konuşmak kısmı da çok önemliymiş. Kısıtlamalar ortadan kalkınca bu geri dönüşün çok hızlı olduğunu gördük"- Tekzen Ticaret ve Yatırım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin:- "2019'un ilk 6 ayında toplam perakendenin yüzde 8,4'ü e-ticaret iken, bu sene ilk 6 ayda yüzde 14,2'si sanal ticaret oldu"

EKONOMİ 21.10.2020, 17:38
banner301

İSTANBUL (AA) - KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Karaca, "Perakende şirketlerinin teknoloji iş ortakları ile bağlarının daha da güçlendiği bir döneme giriyoruz ve bu daha kritik olacak." dedi.

Kategori Mağazacıları Derneği (KMD) tarafından düzenlenen "7. Perakende Teknolojileri Konferansı"nın üçüncü oturumu "Perakendede Yeni Yapılanma Nasıl Olacak?" ana temasıyla gerçekleştirildi.

KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Karaca, burada yaptığı konuşmada teknolojinin pandemi sürecindeki öneminden bahsetti.

Süreçte, teknoloji ve bilişimin durması halinde hayatın durduğunun görüldüğüne işaret eden Karaca, şunları kaydetti:

"Pandemi sürecinde pek çok sektör, uzun vadede teknoloji alanında alacağı yolu kısa sürede aldı. Bu hıza hem şirketler, hem çalışanlar hem de müşterilerimiz adapte oldu. Temel gereksinim bir anda online ve temassız satışa, iletişim kanallarının dijitale taşınmasına, uzaktan çalışma sisteminin desteklenmesine, mağaza-restoran içi fiziksel deneyimin dijitalleştirilmesi, dinamik fiyatlandırma, stok optimizasyonu gibi alanlara kaydı.

Perakende şirketlerinin teknoloji iş ortakları ile bağlarının daha da güçlendiği bir döneme giriyoruz ve bu daha kritik olacak. Teknoloji platformlarının ve altyapılarının yenilenmesi, yeni çalışma şekillerinin eklenmesi, dijital pazarlama, tedarik zincirinin dijitalleşmesi ve otomatikleşmesi ile siber güvenliğin güçlendirilmesi önümüzdeki dönemde çok ön plana çıkacak."

Karaca, perakende sektörünün merkezinde yer alan müşteri deneyiminin de en uç noktaya çıkmasının, alternatiflerin artığı dünyada, en kritik konulardan biri olmaya devam edeceğini dile getirdi.

Pandemi sürecinde e-ticarette ciddi gelişim olduğunu dile getiren Karaca, "Dünyada e-ticarette 4-5 yılda gideceğimiz yolu, 5-6 ayda katettik. Türkiye'de de ciddi bir artış oldu. Bu dönemde e-ticaretten alışveriş yapan insanların yüzde 76'sının ileride de en az şu andaki kadar online alışverişe devam edeceği gözüküyor." değerlendirmesinde bulundu.

Güvenlik tarafının da çok önemli olduğunu ve öneminin artmaya devam edeceğini vurgulayan Karaca, şu an özellikle e-ticaretin artmasıyla, siber saldırılarda ciddi bir artış yaşandığını, bu oranın Türkiye'de ilk 6 ayda geçen seneye göre yüzde 50 arttığını bildirdi.


- "Pandemi sürecinde satışlarımız ışık hızıyla internete kaydı"


MediaMarktSaturn Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, elektronik perakende sektöründe yaşanan global değişimlere ilişkin bilgi verdi.

Pandemi sürecinin başlangıcına atıfta bulunan Gökyıldırım, kısım kısım başlayan değişim sürecine kendilerinin de aynı şekilde yanıt verdiğini, iş yapış biçimlerinin süreç içinde değiştiğini anlattı.

Gökyıldırım, teknolojinin pandemi sürecinde diğer blok sektörlerle birleştiğini dile getirerek, şunları söyledi:

"Pandemi sürecinde satışlarımız ışık hızıyla internete kaydı. Avrupa'da her ülkede farklılık göstermekle birlikte, en uç örneğimiz Hollanda. Hollanda'da tüketici elektroniği ticaretimizin yüzde 45'i şu an internet üzerinden satılıyor, İsveç'te bu oran yüzde 24. Pandemi sürecinde bu oranların ışık hızıyla arttığını ve bizim de hayatımıza yeni şeyleri ışık hızıyla kattığımızı gördük.

Sürecin güzel tarafları da oldu. Yavaş yavaş süreç normale döndüğünde, fiziki ihtiyacın da çok önemli olduğu ortaya çıktı. Her ne kadar sanal alışverişle insanlar ihtiyaçlarını giderebiliyorlarsa da mağazalara gelmek, dokunmak, konuşmak kısmı da çok önemliymiş. Kısıtlamalar ortadan kalkınca bu geri dönüşün çok hızlı olduğunu gördük."

Gökyıldırım, hızla mağazaya dönen müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının da değiştiğini kaydetti.

Eskiden bir alışveriş yapmak için tüketicilerin mağazayı ortalama 2,5 tur ziyaret ettiğini anımsatan Gökyıldırım, "Artık trafiğimiz neredeyse sadece satın alım yapanlarla sınırlı kaldı gibi oldu. Evde ürünü araştıran müşteriler, tam emin olduktan sonra da gelip alışverişini yaparak ayrılıyor." bilgisini paylaştı.


- "Son 5 seneye bakıldığında dünyada sanal ticarette en hızlı büyüyen ülke Türkiye"


Tekzen Ticaret ve Yatırım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin, global perakendenin 2019 yılı itibarıyla hacminin 15,5 ile 16 trilyon dolar arasında olduğunu belirterek, dünya nüfusunun 2019'da ortalama 7 milyar olduğu düşünüldüğünde, kişi başı 2 bin dolarlık bir müşteri portföyü bulunduğunu söyledi.

Hacmin geçen sene yüzde 22'si olan 3,5 trilyon dolarının sanal ticaret üzerinden yapıldığına işaret eden Gigin, şu bilgileri verdi:

"Sanal ticareti geçen sene 1,92 milyar kişi kullandı ve son 5 seneye bakıldığında dünyada sanal ticarette en hızlı büyüyen ülke Türkiye. Türkiye'de çok sayıda sanal pazar yeri faaliyette. Türkiye'de 2020'nin ilk 6 ayında yüzde 64 büyüyen sanal ticaretin toplam hacmi 92 milyar TL'ye ulaştı. 2019 yılının ilk 6 ayında toplam perakendenin yüzde 8,4'ü e-ticaret iken, bu sene ilk 6 ayda yüzde 14,2'si oldu."

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş, dijitalleşmenin son 5 yılda hızlanarak devam ettiğini dile getirerek, "Online ticaret son 2-3 yılda ciddi şekilde hızlandı. Türkiye, değişikliklere çok hızlı adapte olan bir ülke. Eskiden ileri teknolojileri ordular, devletler kullanırdı, şimdi en ileri teknolojileri çocuklar, gençler kullanıyor. Bu büyük değişimi pandemi daha da hızlandırdı." ifadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
banner683
Namaz Vakti 30 Haziran 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31