banner265

banner571

"7. Perakende Teknolojileri Konferansı"nın üçüncü oturumu gerçekleşti

- KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Karaca:- "Perakende şirketlerinin teknoloji iş ortakları ile bağlarının daha da güçlendiği bir döneme giriyoruz ve bu daha kritik olacak"- "Dünyada e-ticarette 4-5 yılda gideceğimiz yolu, 5-6 ayda katettik, Türkiye'de de ciddi bir artış oldu"- "Bu dönemde e-ticaretten alışveriş yapan insanların yüzde 76'sının ileride de en az şu andaki kadar online alışverişe devam edeceği gözüküyor"- MediaMarktSaturn Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım:- "Her ne kadar sanal alışverişle insanlar ihtiyaçlarını giderebiliyorlarsa da mağazalara gelmek, dokunmak, konuşmak kısmı da çok önemliymiş. Kısıtlamalar ortadan kalkınca bu geri dönüşün çok hızlı olduğunu gördük"- Tekzen Ticaret ve Yatırım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin:- "2019'un ilk 6 ayında toplam perakendenin yüzde 8,4'ü e-ticaret iken, bu sene ilk 6 ayda yüzde 14,2'si sanal ticaret oldu"

EKONOMİ 21.10.2020, 17:38
banner301

İSTANBUL (AA) - KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Karaca, "Perakende şirketlerinin teknoloji iş ortakları ile bağlarının daha da güçlendiği bir döneme giriyoruz ve bu daha kritik olacak." dedi.

Kategori Mağazacıları Derneği (KMD) tarafından düzenlenen "7. Perakende Teknolojileri Konferansı"nın üçüncü oturumu "Perakendede Yeni Yapılanma Nasıl Olacak?" ana temasıyla gerçekleştirildi.

KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Karaca, burada yaptığı konuşmada teknolojinin pandemi sürecindeki öneminden bahsetti.

Süreçte, teknoloji ve bilişimin durması halinde hayatın durduğunun görüldüğüne işaret eden Karaca, şunları kaydetti:

"Pandemi sürecinde pek çok sektör, uzun vadede teknoloji alanında alacağı yolu kısa sürede aldı. Bu hıza hem şirketler, hem çalışanlar hem de müşterilerimiz adapte oldu. Temel gereksinim bir anda online ve temassız satışa, iletişim kanallarının dijitale taşınmasına, uzaktan çalışma sisteminin desteklenmesine, mağaza-restoran içi fiziksel deneyimin dijitalleştirilmesi, dinamik fiyatlandırma, stok optimizasyonu gibi alanlara kaydı.

Perakende şirketlerinin teknoloji iş ortakları ile bağlarının daha da güçlendiği bir döneme giriyoruz ve bu daha kritik olacak. Teknoloji platformlarının ve altyapılarının yenilenmesi, yeni çalışma şekillerinin eklenmesi, dijital pazarlama, tedarik zincirinin dijitalleşmesi ve otomatikleşmesi ile siber güvenliğin güçlendirilmesi önümüzdeki dönemde çok ön plana çıkacak."

Karaca, perakende sektörünün merkezinde yer alan müşteri deneyiminin de en uç noktaya çıkmasının, alternatiflerin artığı dünyada, en kritik konulardan biri olmaya devam edeceğini dile getirdi.

Pandemi sürecinde e-ticarette ciddi gelişim olduğunu dile getiren Karaca, "Dünyada e-ticarette 4-5 yılda gideceğimiz yolu, 5-6 ayda katettik. Türkiye'de de ciddi bir artış oldu. Bu dönemde e-ticaretten alışveriş yapan insanların yüzde 76'sının ileride de en az şu andaki kadar online alışverişe devam edeceği gözüküyor." değerlendirmesinde bulundu.

Güvenlik tarafının da çok önemli olduğunu ve öneminin artmaya devam edeceğini vurgulayan Karaca, şu an özellikle e-ticaretin artmasıyla, siber saldırılarda ciddi bir artış yaşandığını, bu oranın Türkiye'de ilk 6 ayda geçen seneye göre yüzde 50 arttığını bildirdi.


- "Pandemi sürecinde satışlarımız ışık hızıyla internete kaydı"


MediaMarktSaturn Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, elektronik perakende sektöründe yaşanan global değişimlere ilişkin bilgi verdi.

Pandemi sürecinin başlangıcına atıfta bulunan Gökyıldırım, kısım kısım başlayan değişim sürecine kendilerinin de aynı şekilde yanıt verdiğini, iş yapış biçimlerinin süreç içinde değiştiğini anlattı.

Gökyıldırım, teknolojinin pandemi sürecinde diğer blok sektörlerle birleştiğini dile getirerek, şunları söyledi:

"Pandemi sürecinde satışlarımız ışık hızıyla internete kaydı. Avrupa'da her ülkede farklılık göstermekle birlikte, en uç örneğimiz Hollanda. Hollanda'da tüketici elektroniği ticaretimizin yüzde 45'i şu an internet üzerinden satılıyor, İsveç'te bu oran yüzde 24. Pandemi sürecinde bu oranların ışık hızıyla arttığını ve bizim de hayatımıza yeni şeyleri ışık hızıyla kattığımızı gördük.

Sürecin güzel tarafları da oldu. Yavaş yavaş süreç normale döndüğünde, fiziki ihtiyacın da çok önemli olduğu ortaya çıktı. Her ne kadar sanal alışverişle insanlar ihtiyaçlarını giderebiliyorlarsa da mağazalara gelmek, dokunmak, konuşmak kısmı da çok önemliymiş. Kısıtlamalar ortadan kalkınca bu geri dönüşün çok hızlı olduğunu gördük."

Gökyıldırım, hızla mağazaya dönen müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının da değiştiğini kaydetti.

Eskiden bir alışveriş yapmak için tüketicilerin mağazayı ortalama 2,5 tur ziyaret ettiğini anımsatan Gökyıldırım, "Artık trafiğimiz neredeyse sadece satın alım yapanlarla sınırlı kaldı gibi oldu. Evde ürünü araştıran müşteriler, tam emin olduktan sonra da gelip alışverişini yaparak ayrılıyor." bilgisini paylaştı.


- "Son 5 seneye bakıldığında dünyada sanal ticarette en hızlı büyüyen ülke Türkiye"


Tekzen Ticaret ve Yatırım AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin, global perakendenin 2019 yılı itibarıyla hacminin 15,5 ile 16 trilyon dolar arasında olduğunu belirterek, dünya nüfusunun 2019'da ortalama 7 milyar olduğu düşünüldüğünde, kişi başı 2 bin dolarlık bir müşteri portföyü bulunduğunu söyledi.

Hacmin geçen sene yüzde 22'si olan 3,5 trilyon dolarının sanal ticaret üzerinden yapıldığına işaret eden Gigin, şu bilgileri verdi:

"Sanal ticareti geçen sene 1,92 milyar kişi kullandı ve son 5 seneye bakıldığında dünyada sanal ticarette en hızlı büyüyen ülke Türkiye. Türkiye'de çok sayıda sanal pazar yeri faaliyette. Türkiye'de 2020'nin ilk 6 ayında yüzde 64 büyüyen sanal ticaretin toplam hacmi 92 milyar TL'ye ulaştı. 2019 yılının ilk 6 ayında toplam perakendenin yüzde 8,4'ü e-ticaret iken, bu sene ilk 6 ayda yüzde 14,2'si oldu."

Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş, dijitalleşmenin son 5 yılda hızlanarak devam ettiğini dile getirerek, "Online ticaret son 2-3 yılda ciddi şekilde hızlandı. Türkiye, değişikliklere çok hızlı adapte olan bir ülke. Eskiden ileri teknolojileri ordular, devletler kullanırdı, şimdi en ileri teknolojileri çocuklar, gençler kullanıyor. Bu büyük değişimi pandemi daha da hızlandırdı." ifadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 29 Kasım 2021
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 14 36
2. Konyaspor 14 26
3. Hatayspor 14 26
4. Alanyaspor 14 24
5. Fenerbahçe 13 23
6. Başakşehir 14 22
7. Karagümrük 14 22
8. Galatasaray 14 22
9. Adana Demirspor 14 20
10. Beşiktaş 14 20
11. Antalyaspor 14 18
12. Gaziantep FK 14 18
13. Altay 14 17
14. Sivasspor 14 16
15. Giresunspor 14 16
16. Kayserispor 14 16
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 14 13
18. Göztepe 13 10
19. Kasımpaşa 14 10
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Ümraniye 13 27
2. Ankaragücü 14 27
3. Eyüpspor 14 27
4. Bandırmaspor 13 25
5. Erzurumspor 12 25
6. İstanbulspor 13 20
7. Tuzlaspor 12 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Samsunspor 13 19
10. Adanaspor 14 18
11. Menemenspor 13 17
12. Gençlerbirliği 13 17
13. Boluspor 13 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 13 13
18. Altınordu 14 13
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Chelsea 13 30
2. Man City 13 29
3. Liverpool 13 28
4. West Ham 13 23
5. Arsenal 13 23
6. Wolverhampton 13 20
7. Tottenham 12 19
8. M. United 13 18
9. Brighton 13 18
10. Leicester City 13 18
11. Crystal Palace 13 16
12. Brentford 13 16
13. Aston Villa 13 16
14. Everton 13 15
15. Southampton 13 14
16. Watford 13 13
17. Leeds United 13 12
18. Burnley 12 9
19. Norwich City 13 9
20. Newcastle 13 6
Takımlar O P
1. Real Madrid 14 33
2. Atletico Madrid 14 29
3. Real Sociedad 15 29
4. Sevilla 14 28
5. Real Betis 15 27
6. Rayo Vallecano 15 24
7. Barcelona 14 23
8. Athletic Bilbao 14 20
9. Espanyol 15 20
10. Valencia 15 19
11. Osasuna 14 19
12. Villarreal 14 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 15 16
15. Deportivo Alaves 14 14
16. Granada 14 12
17. Cádiz 15 12
18. Elche 14 11
19. Getafe 15 10
20. Levante 15 7