banner265

Opel Corsa-e Ralli "Önce Güvenlik" sloganı ile yola çıkıyor

- Opel Araç Geliştirme Başkanı Marcus Lott:- “Opel’de güvenlik her zaman önceliktir. Mühendislerimiz hem yollarda hem de yarış parkurlarında mümkün olan en iyi sürüş dinamikleri ve üstün sürüş keyfi için yoğun bir çaba harcıyor. Ancak diğer yandan güvenlik konusunu da büyük bir hassasiyetle ele alıyor"- "Müşteriler, organizatörler ve hayranlarımız ADAC Opel e-Ralli Kupası konusunda da bize sonuna kadar güvenebilirler. Hepimiz önümüzdeki sezon, heyecan verici ve güvenliğin son derece ön planda tutulduğu yarışlar izlemek istiyoruz”

GENEL 20.10.2020, 19:29
Opel Corsa-e Ralli

İSTANBUL (AA) - Opel Corsa-e Ralli "Önce Güvenlik" sloganı ile yola çıkıyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Opel, ulusal şampiyonada kullanılmak üzere tamamen elektrikli bir yarış otomobili geliştiren dünyanın ilk otomobil üreticisi konumunda bulunuyor.

ADAC (Alman Otomobil Kulübü) Opel e-Ralli Kupası’nın ana odak noktasını güvenlik oluşturuyor. Corsa-e Ralli’nin gelişimi bir başarı olarak öne çıkıyor. Daha önce hiç kimse elektrikli bir tek marka kupası düzenlemediğinden, ilgili kurallar ve düzenlemeler yarış otomobili ile paralel olarak geliştiriliyor.

Opel ve ADAC, bu süreçte Alman Motorsporları Federasyonu (Deutscher Motor Sport Bund - DMSB) ile yakın iş birliği içinde çalışıyor.

Corsa-e Ralli aracının seri üretiminin olması Opel Motorsport mühendislerinin işini önemli ölçüde kolaylaştırıyor. Sonuç olarak Corsa-e, son derece zorlu Avrupa tip onay standartlarını ve UN ECE R100.02 yönetmelik kurallarını karşılıyor. Bu yönetmelik, karayolu taşıtlarının elektrikli güç-aktarma organları ve bataryalarının tip onay koşullarını kapsıyor.

Yüksek gerilim bileşenlerinin ve hatlarının minimum yalıtım direnci ve yangından korunma koşulları ise bunlardan sadece bazıları oluyor. Batarya sistemlerinin (REESS, Yeniden Şarj Edilebilir Enerji Depolama Sistemleri) mekanik bütünlük, titreşim, termal şok, mekanik darbe, yangına dayanıklılık, aşırı şarj, aşırı deşarj, aşırı ısı ve harici kısa devre koruması açısından bu yönetmeliğe uyması gerekiyor.

Yarış otomobilinde Lifeline Zero 360 yangın söndürme sisteminin olması gerekiyor. Bu sistem elektriksel olarak yalıtkan bir söndürme maddesi ile çalışıyor. İçinde yakıt bulunmayan, elektrikle çalışan bir otomobilin yangın riski, içten yanmalı motora sahip geleneksel bir otomobile göre genellikle çok daha düşük oluyor.

Elektrikli yarış otomobilinin güvenliği için yüksek voltaj sisteminin sürekli izlenmesi de önemli. Sistem kokpit içinden ve dışından manuel olarak kapatılabiliyor. Ayrıca kaza gibi ciddi durumlarda bir saniyeden daha kısa bir süre içinde sistem otomatik olarak kapanıyor.

Ana Alarm Gösterge Sistemi, ışık bildirimleriyle sürekli olarak yüksek voltaj sisteminin mevcut durumu hakkında sürücüye bilgi veriyor.

Alman Motorsporları Federasyonu (DMSB), etkinlik sırasında katı güvenlik yönetmeliklerine uyulmasını sağlamaktan sorumlu. Buna Uluslararası Spor Kanunu kapsamında olan otomobilin teknik şartnamesi de dahil oluyor.

Buradaki şartnameler çok kapsamlı ve oldukça spesifik olduğundan, DMSB şu anda Opel ve TÜV Thüringen (Teknik Gözetim Kurumu) ile iş birliği ile hem uzmanların hem de kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan bir güvenlik konsepti geliştiriyor.

Özel etaplardaki görevlilerden servis alanı personeline kadar tüm ralli personelinin eğitimi de DMSB’nin görev ve sorumluluk alanına giriyor. Dolaylı veya doğrudan elektrikli yarış otomobili ile işi olan kişiler için mavi-yeşil-sarı-turuncu-kırmızı olmak üzere renklere göre sınıflandırılmış farklı güvenlik sertifikaları gerekiyor.

Sadece kırmızı sertifikaya sahip kişilerin Opel Corsa-e Ralli aracının veya bir başka elektrikli yarış otomobilinin yüksek voltaj sistemi üzerinde çalışma yapmasına izin veriliyor.

ADAC Opel e-Ralli Kupası için geliştirilen yeni güvenlik konsepti, elektrikli yarış otomobillerinin kullanımına yönelik tüm alanları kapsıyor. Yeni güvelik konsepti, teknik şartnameleri, takımların ve yarış görevlilerinin eğitimini kapsadığı gibi özel etaplardaki ve servis alanındaki izleyicilere yönelik bilgileri de kapsıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Opel Araç Geliştirme Başkanı Marcus Lott, şunları kaydetti:

“Opel’de güvenlik her zaman önceliktir. Mühendislerimiz hem yollarda hem de yarış parkurlarında mümkün olan en iyi sürüş dinamikleri ve üstün sürüş keyfi için yoğun bir çaba harcıyor. Ancak diğer yandan güvenlik konusunu da büyük bir hassasiyetle ele alıyor. Dolayısıyla müşteriler, organizatörler ve hayranlarımız ADAC Opel e-Ralli Kupası konusunda da bize sonuna kadar güvenebilirler. Hepimiz önümüzdeki sezon heyecan verici ve güvenliğin son derece ön planda tutulduğu yarışlar izlemek istiyoruz.”

DMSB Spor Direktörü Michael Günther ise “DMSB, teknik ve sportif güvenlik yönergelerinin uygunluğunu titizlikle takip etmekten sorumlu. Görevimiz, tüm katılımcıların güvenliğini garanti altına alarak, heyecan verici bir yarış için elektrikli yarış otomobillerine özgü güvenli bir konsept geliştirmek. Buna tüm katılımcıların bilgi eksikliklerinin giderilmesi ve ortadan kaldırılması da dahil.” ifadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 17 Haziran 2021
İmsak 03:30
Güneş 05:30
Öğle 13:16
İkindi 17:16
Akşam 20:51
Yatsı 22:42
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30
21°
parçalı az bulutlu