banner265

banner571

Opel Corsa-e Ralli "Önce Güvenlik" sloganı ile yola çıkıyor

- Opel Araç Geliştirme Başkanı Marcus Lott:- “Opel’de güvenlik her zaman önceliktir. Mühendislerimiz hem yollarda hem de yarış parkurlarında mümkün olan en iyi sürüş dinamikleri ve üstün sürüş keyfi için yoğun bir çaba harcıyor. Ancak diğer yandan güvenlik konusunu da büyük bir hassasiyetle ele alıyor"- "Müşteriler, organizatörler ve hayranlarımız ADAC Opel e-Ralli Kupası konusunda da bize sonuna kadar güvenebilirler. Hepimiz önümüzdeki sezon, heyecan verici ve güvenliğin son derece ön planda tutulduğu yarışlar izlemek istiyoruz”

GENEL 20.10.2020, 19:29
Opel Corsa-e Ralli
banner301

İSTANBUL (AA) - Opel Corsa-e Ralli "Önce Güvenlik" sloganı ile yola çıkıyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Opel, ulusal şampiyonada kullanılmak üzere tamamen elektrikli bir yarış otomobili geliştiren dünyanın ilk otomobil üreticisi konumunda bulunuyor.

ADAC (Alman Otomobil Kulübü) Opel e-Ralli Kupası’nın ana odak noktasını güvenlik oluşturuyor. Corsa-e Ralli’nin gelişimi bir başarı olarak öne çıkıyor. Daha önce hiç kimse elektrikli bir tek marka kupası düzenlemediğinden, ilgili kurallar ve düzenlemeler yarış otomobili ile paralel olarak geliştiriliyor.

Opel ve ADAC, bu süreçte Alman Motorsporları Federasyonu (Deutscher Motor Sport Bund - DMSB) ile yakın iş birliği içinde çalışıyor.

Corsa-e Ralli aracının seri üretiminin olması Opel Motorsport mühendislerinin işini önemli ölçüde kolaylaştırıyor. Sonuç olarak Corsa-e, son derece zorlu Avrupa tip onay standartlarını ve UN ECE R100.02 yönetmelik kurallarını karşılıyor. Bu yönetmelik, karayolu taşıtlarının elektrikli güç-aktarma organları ve bataryalarının tip onay koşullarını kapsıyor.

Yüksek gerilim bileşenlerinin ve hatlarının minimum yalıtım direnci ve yangından korunma koşulları ise bunlardan sadece bazıları oluyor. Batarya sistemlerinin (REESS, Yeniden Şarj Edilebilir Enerji Depolama Sistemleri) mekanik bütünlük, titreşim, termal şok, mekanik darbe, yangına dayanıklılık, aşırı şarj, aşırı deşarj, aşırı ısı ve harici kısa devre koruması açısından bu yönetmeliğe uyması gerekiyor.

Yarış otomobilinde Lifeline Zero 360 yangın söndürme sisteminin olması gerekiyor. Bu sistem elektriksel olarak yalıtkan bir söndürme maddesi ile çalışıyor. İçinde yakıt bulunmayan, elektrikle çalışan bir otomobilin yangın riski, içten yanmalı motora sahip geleneksel bir otomobile göre genellikle çok daha düşük oluyor.

Elektrikli yarış otomobilinin güvenliği için yüksek voltaj sisteminin sürekli izlenmesi de önemli. Sistem kokpit içinden ve dışından manuel olarak kapatılabiliyor. Ayrıca kaza gibi ciddi durumlarda bir saniyeden daha kısa bir süre içinde sistem otomatik olarak kapanıyor.

Ana Alarm Gösterge Sistemi, ışık bildirimleriyle sürekli olarak yüksek voltaj sisteminin mevcut durumu hakkında sürücüye bilgi veriyor.

Alman Motorsporları Federasyonu (DMSB), etkinlik sırasında katı güvenlik yönetmeliklerine uyulmasını sağlamaktan sorumlu. Buna Uluslararası Spor Kanunu kapsamında olan otomobilin teknik şartnamesi de dahil oluyor.

Buradaki şartnameler çok kapsamlı ve oldukça spesifik olduğundan, DMSB şu anda Opel ve TÜV Thüringen (Teknik Gözetim Kurumu) ile iş birliği ile hem uzmanların hem de kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan bir güvenlik konsepti geliştiriyor.

Özel etaplardaki görevlilerden servis alanı personeline kadar tüm ralli personelinin eğitimi de DMSB’nin görev ve sorumluluk alanına giriyor. Dolaylı veya doğrudan elektrikli yarış otomobili ile işi olan kişiler için mavi-yeşil-sarı-turuncu-kırmızı olmak üzere renklere göre sınıflandırılmış farklı güvenlik sertifikaları gerekiyor.

Sadece kırmızı sertifikaya sahip kişilerin Opel Corsa-e Ralli aracının veya bir başka elektrikli yarış otomobilinin yüksek voltaj sistemi üzerinde çalışma yapmasına izin veriliyor.

ADAC Opel e-Ralli Kupası için geliştirilen yeni güvenlik konsepti, elektrikli yarış otomobillerinin kullanımına yönelik tüm alanları kapsıyor. Yeni güvelik konsepti, teknik şartnameleri, takımların ve yarış görevlilerinin eğitimini kapsadığı gibi özel etaplardaki ve servis alanındaki izleyicilere yönelik bilgileri de kapsıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Opel Araç Geliştirme Başkanı Marcus Lott, şunları kaydetti:

“Opel’de güvenlik her zaman önceliktir. Mühendislerimiz hem yollarda hem de yarış parkurlarında mümkün olan en iyi sürüş dinamikleri ve üstün sürüş keyfi için yoğun bir çaba harcıyor. Ancak diğer yandan güvenlik konusunu da büyük bir hassasiyetle ele alıyor. Dolayısıyla müşteriler, organizatörler ve hayranlarımız ADAC Opel e-Ralli Kupası konusunda da bize sonuna kadar güvenebilirler. Hepimiz önümüzdeki sezon heyecan verici ve güvenliğin son derece ön planda tutulduğu yarışlar izlemek istiyoruz.”

DMSB Spor Direktörü Michael Günther ise “DMSB, teknik ve sportif güvenlik yönergelerinin uygunluğunu titizlikle takip etmekten sorumlu. Görevimiz, tüm katılımcıların güvenliğini garanti altına alarak, heyecan verici bir yarış için elektrikli yarış otomobillerine özgü güvenli bir konsept geliştirmek. Buna tüm katılımcıların bilgi eksikliklerinin giderilmesi ve ortadan kaldırılması da dahil.” ifadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 22 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 22 51
2. Konyaspor 21 42
3. Fenerbahçe 22 36
4. Alanyaspor 22 35
5. Beşiktaş 22 35
6. Hatayspor 22 35
7. Başakşehir 21 34
8. Adana Demirspor 22 34
9. Kayserispor 22 31
10. Gaziantep FK 21 31
11. Sivasspor 22 30
12. Karagümrük 22 30
13. Galatasaray 22 27
14. Giresunspor 22 26
15. Kasımpaşa 22 24
16. Göztepe 22 24
17. Antalyaspor 22 23
18. Rizespor 22 21
19. Altay 22 18
20. Ö.K Yeni Malatya 21 15
Takımlar O P
1. Ümraniye 20 42
2. Ankaragücü 20 42
3. Erzurumspor 20 38
4. Eyüpspor 20 36
5. Bandırmaspor 20 33
6. Samsunspor 20 33
7. İstanbulspor 20 33
8. Adanaspor 20 32
9. Tuzlaspor 20 27
10. Gençlerbirliği 20 26
11. Manisa Futbol Kulübü 20 25
12. Boluspor 19 24
13. Kocaelispor 21 24
14. Keçiörengücü 20 23
15. Menemen Belediyespor 20 23
16. Altınordu 20 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 20 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 22 56
2. Liverpool 21 45
3. Chelsea 23 44
4. West Ham United 22 37
5. Tottenham 19 36
6. Arsenal 20 35
7. M. United 21 35
8. Wolverhampton Wanderers 20 31
9. Brighton 21 29
10. Leicester City 19 25
11. Crystal Palace 21 24
12. Southampton 21 24
13. Aston Villa 20 23
14. Brentford 22 23
15. Leeds United 20 22
16. Everton 19 19
17. Norwich City 22 16
18. Watford 20 14
19. Newcastle 20 12
20. Burnley 17 11
Takımlar O P
1. Real Madrid 21 49
2. Sevilla 21 45
3. Real Betis 22 40
4. Atletico Madrid 20 33
5. Real Sociedad 20 33
6. Barcelona 20 32
7. Rayo Vallecano 20 31
8. Villarreal 21 29
9. Valencia 21 29
10. Athletic Bilbao 21 28
11. Espanyol 22 27
12. Celta Vigo 21 26
13. Osasuna 21 25
14. Granada 21 24
15. Elche 21 22
16. Getafe 21 21
17. Mallorca 20 20
18. Deportivo Alaves 21 17
19. Cadiz 21 15
20. Levante 20 11