Dijital teknolojinin gelişmesiyle birlikte, internet alışverişi son yıllarda artışa geçti. Ancak bu alışverişlerde dolandırıcıların mağdur ettiği binlerce insan var. İnternetten alışveriş yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Banka kartı ile mi alışveriş daha güvenli yoksa kredi kartı ile mi? Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, konuyla ilgili merak edilenleri anlattı.

Mahzen-48'de  9 kişi yakalandı Mahzen-48'de 9 kişi yakalandı

İnternet alışverişi, aradığımız ürünleri milyonlarca seçenek içerisinden daha uygun fiyata bulmak, mağaza mağaza dolaşmadan istediğimiz ürünü kolaylıkla sipariş etmek için büyük bir avantaj sağlıyor. Ancak yapılan bu alışverişlerde olumsuz durumlarla karşılaşıldığı zaman ne yapmak gerekir? Nasıl bir yol izlenmeli? Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, önemli açıklamalarda bulundu.

İnternetten yapılan alışverişlerde kredi kartının daha güvenli olduğuna değinen Ağaoğlu, banka kartı ile yapılan ödemelerin anında kart hamilinin hesabından çekilip karşı tarafın hesabına aktarıldığını belirtti. Kartlı ödemelerde ise pos cihazı kullanan üye işyerlerinin pos cihazını veren bankada genellikle teminatı bulunduğunu dile getirdi. Ayrıca kredi kartıyla yapılan ödemelerin alacaklının hesabına aktarılmadan bir süre provizyonda bekletildiğini ve bankanın bu süreçte şikâyet ulaştığında ödemeyi iletmekten kaçınabileceğini ekledi. Bu nedenle, kredi kartıyla yapılan ödemelerin banka kartıyla yapılanlara kıyasla daha güvenli olduğunu vurguladı.

Kartlı ödemelerde komisyon kesilmesi hakkında bilgi veren Ağaoğlu, tek çekim ödemelerde komisyon talep edilemeyeceğini ve bu durumda pos cihazı kullanan işyerlerine bir yıl boyunca pos kullanma yasağı getirildiğini belirtti.

İnternet alışverişi tüketicilere yüksek konfor sağlamakta ise de birçok riski de barındırmaktadır. Özellikle sosyal medya platformlarında dolandırıcıların ürünlerin cazip fiyatlar ve renkli fotoğraflarla tüketicileri kandırdığına dikkat çekti. Bu nedenle tüketicilerin bilinmeyen internet satış portallarından alışveriş yaparken çok dikkatli olması ve satıcının güvenilirliğini araştırması gerektiğini belirtti.

Alışverişten sonra ürünün gönderilmemesi veya ayıplı ürün gönderilmesi durumunda tüketicilere önerilerde bulunan Ağaoğlu, bu durumda yazılı olarak iletişime geçilmesini ve anlaşmazlık yaşanması halinde Tüketici Hakem Heyetine başvurulmasını önerdi.

Kredi kartı ile yapılan işlemlere itiraz etme süresinin on gün olduğunu belirten Ağaoğlu, bu süre içinde bankaya başvurarak itiraz edilebileceğini ve banka kartı veya kredi kartının bilgisi ve onayı olmaksızın yapılan hukuka aykırı kullanımlarda kart hamilinin zararının sınırlı olduğunu söyledi.

Muhabir: Tuba Turhan