Kış lastiği takma uygulamasının yarın başlayacağını ifade eden Sağlamcı Otomotiv sahibi Erhan Sağlamcı, hem araç hem de can güvenliği için periyodik kış bakımı ile kış lastiklerinin araçlarda uygulanması gerektiğini vurguladı. Sağlamcı, “Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğü zaman hem karlı zeminde hem de kaygan zeminde standart lastiklere göre kış lastiklerinin fren mesafesi ve yol tutuşu daha farklıdır. Bu sebeple özellikle can güvenliğimizi göz önüne alarak kış lastiği uygulamasına geçilmelidir.” dedi.

Çerkezköy Bakış - Kış lastiği takma zorunluluğu yarın başlıyor.
KIŞ LASTİĞİ NEDİR?
Kış lastiği hakkında geniş çaplı bilgi veren ve kış lastiğinin avantajlarından bahseden Sağlamcı Otomotiv sahibi Erhan Sağlamcı “Zorunlu kış lastiği uygulamasının yarın son günü. Lastiklerin hava basınçları, standartlara ve mevsime uygunluğu ciddi derece hassas bir konudur. Kış lastiğinin diğer lastiklere göre avantajları ve dezavantajları bulunuyor. Soğuk havalarda 7 derecenin altında yalnızca karlı zeminde değil yağışlı havalarda ve ıslak zeminde fren mesafesi kısalır ve keskin virajlarda aracın savrulması kaçınılmazdır. Karlı zeminde 60 kilometre hızla giden aracın yaz lastiği takılı ise fren mesafesi 52 metredir. Kış lastiği takan otomobilde 60 kilometre hız yapan otomobilin fren mesafesi ise 42 metredir. Buzlu yolda ise 90 kilometre hızla giden bir otomobilin yaz lastiği ile fren mesafesi 90 metreye kadar uzayabilirken, kış lastiğinde bu mesafe 70 metreye kadar düşebiliyor.” dedi.



SADECE İKİ LASTİK YETMEZ
Erhan Sağlamcı bazı sürücülerin sadece iki lastik taktırarak güvenliğin yeteceğini zannettiğini, fakat iki lastiğin tam güvenlik sağlamadığını ifade eden Sağlamcı “Sürücülerimize şunu hatırlatmak isteriz ki özellikle yağışlı havalarda dönüşlü yollarda viraj ile zeminini temasını ön iki lastiğin sağladığını söyleyenler var. Bu tez kesinlikle yanlıştır. Ayrıca lastikleri saklarken yazlık ve kışlık lastiklerimizi 20 derecenin üstünde olmayan rutubetsiz ve serin ortamlarda farklı ısı kaynaklarından en az birkaç metre mesafede muhafaza etmekte fayda vardır. Lastikleri dikey olarak üzerlerine ağırlık koyulmadan muhafaza etmeliyiz.” dedi.
BASINÇ DEĞERLERİNE DİKKAT ETMEK GEREK
Erhan Sağlamcı son olarak, lastiklerin basınç değerlerine dikkat çekerek, “Lastiklerimizin hava basınçları son derece önemlidir. Özellikle trafiğe çıkan bir araçta üretici firmanın verileri doğrultusunda basınç değer tablosu sürücü kapısının iç tarafında yada depo kapağında görülmektedir. Binek otomobil, minibüs, kamyonet, ticari, hafif ticari, arazi ve 4*4 gibi araçların tonajlarına ve tüm özelliklerine göre sürücülerin dikkatli ve duyarlı olması gerekir” şeklinde konuştu.
Editör: TE Bilisim