Çerkezköy Bakış - 1979 yılında, eğitim ve sağlık alanları başta olmak üzere, Anadolu insanının yanında olmak amacıyla Anadolu Grubu’nun da kurucuları olan, Kamil Yazıcı ve İzzet Özilhan tarafından kurulan Anadolu Vakfı tarafından düzenlenen “Değerli Öğretmenim” projesi tamamlayıcı eğitimlerle Tekirdağ’daki öğretmen, idareci ve öğrencilerle buluşuyor.
COVID-19 pandemisi nedeniyle online platformlarda sürdürülen proje ile eğitim sistemine araştıran, sorgulayan, toplumsal sorunlara duyarlı ve çözüm odaklı; özgüven sahibi, mesleki yeterliliğe sahip, kişisel gelişimin sürekliliğini önemseyen, evrensel değerleri dikkate alan bir bakış açısı kazandırması hedefleniyor. Anadolu Vakfı, Tekirdağ’daki eğitimlere; 13 Ekim’deki “Öğrenci Koçluğu”, 20 Ekim’deki “İnovasyon Mühendisliği” ve 27 Ekim’deki “Sosyal Girişimci Gençler” başlıklı derslerle devam etmeyi planlıyor.
DEĞERLİ ÖĞRETMENİM PROJESİ NEDİR?
‘Sosyal Girişimcilik’ konusunda öncü olan Değerli Öğretmenim projesi ile “Çözüm Odaklı ve Proje Tabanlı Düşünebilen Yeni Kuşaklar” yetişmesini desteklemek hedefiyle tamamlayıcı eğitimler veriliyor. Toplumsal sorunların çözülebilmesi için toplumun önemli değişim öğelerinden biri olan öğretmenler ve yöneticiler aracılığıyla farkındalığın artırılması, yaratıcı ve yenilikçi projelerin ortaya çıkmasının sağlanması, sosyal girişimcilik ve projeler alanında öğretmenlerin ve dolaylı yoldan gençlerin kapasitelerinin artırılması amaçlanıyor. Değerli Öğretmenim projesi ile 6 yılı aşkın sürede 51 ilde yüz binin üzerinde öğretmene ulaşıldı. Proje kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında öğretmenlerin yanı sıra eğitim alanında görev yapan yöneticilere, okul idare ekiplerine ve lise öğrencilerine yönelik eğitim programları düzenlendi. Proje ile ayrıca bugüne kadar 3 binin üzerinde proje başvurusu alındı. Toplumun sorunlarına yenilikçi ve uygulanabilir çözümler getirmeyi teşvik etmek amacıyla ‘Sosyal Girişimcilik Proje Yarışmalarının düzenlendiği projede bugüne kadar gerçekleştirilen 9 yarışma ile 240’tan fazla ödül verildi. Değerli Öğretmenim projesi kapsamında verilen eğitimler İl Milli Eğitim Müdürlükleri iş birliği ile uzaktan erişim araçları; Zoom, Adobe Connect ve Teamlink uygulamaları üzerinden devam ediyor. İçeriğine “Erasmus+ Ka1-Ka2 Proje Yazma, Peer To Peer (P2p) Bire Bir, Eğitimde Mandela Etkisi, NLP (Neuro-Linguistic Programming) Teknikleri, Zihin Haritalama (Mind Mapping), Sosyal Ben - Sosyal Biz, Resilience Esneklik Ve Direnç” isimli yeni eğitimlerin eklendiği proje; eğitim sistemine araştıran, sorgulayan, toplumsal sorunlara duyarlı ve çözüm odaklı; özgüven sahibi, mesleki yeterliliğe sahip, kişisel gelişimin sürekliliğini önemseyen, evrensel değerleri dikkate alan bir bakış açısı kazandırmayı hedefliyor. Proje kapsamında öğretmenlerin ve eğitim alanındaki yöneticilerin başarılı birer sosyal girişimci olabilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi ve becerilerin artırılmasına, bir problemden veya bir ihtiyaçtan yola çıkarak projeler geliştiren, sürdüren ve sosyal dönüşümü sağlayan yetkinlikleri ile toplumsal ve sosyal ihtiyaca yönelik sürdürülebilir sistemler kurabilme becerilerinin geliştirilmesine yönelik seminer ve eğitimler hayata geçiriliyor.