banner265

banner571

Hızlı Trenin merkez üssü “ÇERKEZKÖY” olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Asya-Avrupa koridorunun ilk parçası olan Halkalı-Kapıkule demiryolu projesine ilişkin, "Proje 153 kilometre Çerkezköy-Kapıkule ve 76 kilometre Halkalı-Çerkezköy olmak üzere iki kesimden oluşuyor. 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yüzde 25 fiziki ilerleme kaydettik. 2. kesimde yapım ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Bu projenin 44 kilometresi Tekirdağ'dan geçiyor ve bu proje kapsamında Çerkezköy'de yeni yolcu istasyonu ve yeni yük istasyonları kurulacak. Tekirdağ-Çerkezköy Lojistik Merkezi projemiz de Halkalı-Kapıkule arasındaki hızlı demiryolu projesine yakın konumda yer almaktadır." dedi.

GENEL 29.11.2020, 12:48 29.11.2020, 12:55 Bakış Haber Merkezi
Hızlı Trenin merkez üssü “ÇERKEZKÖY” olacak
banner301

Çerkezköy Bakış- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Hayrabolu-Tekirdağ Yolu'nun 1.etabı olan Hayrabolu-Kandamış arası 13 kilometrelik kesimin açılış töreninde yaptığı konuşmada, Tekirdağ'ın binlerce yıl öncesine uzanan köklü bir tarihe ve doğal güzelliklere sahip olduğunu söyledi.

Tekirdağ'ın ayçiçeği ve buğday ile sarıya boyanmış ovalarının dillere destan olduğunu anlatan Karaismailoğlu, "Namı diyarları aşmış üzüm bağları ve mandıraları, eşsiz sahilleri ve sağlık fışkıran dağlarıyla cennetten bir köşe. Asya ve Avrupa arasında, ticaret ve kültür alışverişine sahne olan yolların kavşak noktasında bulunan Tekirdağ, her daim ekonomik ve sosyal açıdan önemli bir merkez olmuştur. " diye konuştu.

Karaismailoğlu, Trakya'nın Marmara ve Karadeniz'e açılan penceresi Tekirdağ'ın, sanayisiyle, ekonomisiyle, endüstrisiyle Trakya'nın en büyük ili olarak, İstanbul ile ülke ekonomisini canlandıran bir güce sahip olduğunu ifade etti.

Bu nedenle ulaşım açısından çok önemli bir noktada bulunan Tekirdağ'ın ulaşım ve iletişim altyapısına 18 yılda yaklaşık 6 milyar 862 milyon lira yatırım yaptıklarını anlatan Karaismailoğlu, "Şimdi de Hayrabolu-Tekirdağ Yolu'nun 1. Etabı'nı açmanın sevincini yaşıyoruz. Hayrabolu-Tekirdağ Yolu ile ülkemizin Avrupa'ya bağlantısını sağlayan uluslararası yol güzergahı üzerinde bulunan Tekirdağ'ın ulaşımı yüksek standartlı bir yol ağı ile sağlanacaktır. Hayrabolu-Tekirdağ Yolu, Hayrabolu'yu çevre yolu olarak geçen Alpullu-Malkara yolundaki Hayrabolu Köprülü Kavşağı'ndan başlayarak, Tekirdağ çevre yoluna bağlayacaktır." dedi.

"13 KİLOMETRELİK KESİMİN TOPLAM MALİYETİ 166 MİLYON LİRA"

Karaismailoğlu, proje kapsamında 19 kavşak, 4 köprü ve 1 üstgeçit, 5 altgeçit ile 116 hidrolik sanat yapısı bulunduğunu dile getirdi.

Hayrabolu ilçesini Tekirdağ'a bağlayan 47 kilometre uzunluğundaki mevcut yolun 1,3 kilometre kısalarak 45,7 kilometreye düşeceğini anlatan Karaismailoğlu, şöyle devam etti: "2x1 standardında, 7 metre genişliğindeki mevcut yol 2x2 şeritli BSK kaplamalı bölünmüş yol haline gelecektir. Bugün açılışını yaptığımız 1. Etap kapsamında 13 kilometre bölünmüş yol, 5 kavşak, 3 köprü ve 3 alt geçit tamamlanmıştır. Bu 13 kilometrelik kesimin toplam maliyeti 166 milyon liradır. Projenin tamamı bittiğinde Tekirdağ Limanı ile yöredeki sanayi bölgelerinin Kapıkule'ye ulaşımı kolaylaşacak, bölgedeki ticaret hacmi artacak ve Tekirdağ ili sosyo-ekonomik kazanımlar elde edecektir. Yol kullanıcılarına daha güvenli ulaşım imkanı tesis edilecektir. Bölgedeki seyahat süresi kısalacak, araçların çevreye bıraktıkları egzoz emisyonları azalacaktır. Ayrıca bakım-işletme giderlerinden tasarruf edilerek, akaryakıt ve amortisman giderlerindeki azalma ile ülke ekonomisine katkı sağlanacaktır. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun."

Karaismailoğlu, 2003 yılında Tekirdağ'da 86 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 266 kilometre daha yaparak 352 kilometreye çıkardıklarını belirterek, şunları kaydetti: "2003'te yollarının 265 kilometresi BSK kaplamalı idi, 537 kilometreye yükselttik. Tekirdağ'ı İstanbul'a, Çanakkale'ye, Kırklareli'ne ve Edirne'ye bölünmüş yollar ile bağladık. Şu anda 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de içinde olduğu Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu (Malkara-Çanakkale Otoyolu) dahil 8 karayolu projemiz de devam ediyor. Bu projelerden biri olan 101 kilometre uzunluğundaki Malkara Çanakkale Otoyolu, ülkemizin Avrupa yakasını Çanakkale üzerinden Kuzey Ege'ye bağlayacak olan oldukça önemli bir projedir. Sadece Tekirdağ'ın değil tüm Marmara Bölgesi ve ülkemiz açısından da büyük önem teşkil etmektedir."

Karaismailoğlu, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Avrupa ve Trakya üzerinden, Ege ve İç Anadolu'nun batısına, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz Bölgesi'ne yönelecek karayolu trafiği için İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşturulacağını bildirdi.

Tamamlanan İstanbul-İzmir Otoyolu ve yapımları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara-Çanakkale Otoyolu projeleri ile Marmara Denizi'nin tamamının otoyollar ile çevrileceğini ve Marmara Otoyol Ringi projesinin hayata geçirileceğini vurgulayan Karaismailoğlu, "Söz konusu üç projenin geçtiği güzergahlar Türkiye'nin hem yük hem de yolcu taşımacılığında trafik talebinin en yoğun olduğu ana karayolu koridorlarıdır. Türkiye'nin İstanbul, Bursa, Kocaeli ve Tekirdağ gibi önemli sanayi ve ticaret merkezlerini yüksek standartlı, kesintisiz, güvenilir, emniyetli ve konforlu bir otoyol ile Avrupa, Ege ve Akdeniz bölgelerine ulaşımını sağlayacaktır." ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, Tekirdağ'daki toplam 198 kilometrelik demiryolu hattını da kapsayan İstanbul (Halkalı)- Pehlivanköy-Demirköprü ve Pehlivanköy-Hudut arasındaki mevcut demiryolunu yenilediklerinin altını çizdi.

"4 SAATTEN 1 SAAT 20 DAKİKAYA DÜŞECEK"

31 kilometre uzunluğundaki Tekirdağ-Muratlı arası 2. hat yapımı ve Tekirdağ-Muratlı Sinyalizasyon ve Elektrifikasyon Projesi'ni de tamamladıklarını anlatan Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Ülkemizin demiryollarında tam anlamıyla bir köprü olmasını sağlayacak Asya-Avrupa koridorunun ilk parçası olan Halkalı-Kapıkule demiryolu projesini de başlattık. 8 milyar proje bedeli ile 229 kilometre uzunluğunda hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapacak hızlı demiryolu hattı inşa edilecek. Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya, yük taşıma süresi ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 20 dakikaya düşecek. Mevcut hat kapasitesi 4 kat artırılacak. Proje 153 kilometre Çerkezköy-Kapıkule ve 76 kilometre Halkalı-Çerkezköy olmak üzere iki kesimden oluşuyor. 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yüzde 25 fiziki ilerleme kaydettik. 2. kesimde yapım ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Bu projenin 44 kilometresi Tekirdağ'dan geçiyor ve bu proje kapsamında Çerkezköy'de yeni yolcu istasyonu ve yeni yük istasyonları kurulacak. Tekirdağ-Çerkezköy Lojistik Merkezi projemiz de Halkalı-Kapıkule arasındaki hızlı demiryolu projesine yakın konumda yer almaktadır."

Karaismailoğlu, hem kendi denizlerinde hem de bulunduğu Akdeniz, Ege ve Karadeniz'de deniz güvenliğini sağlayan Ulusal Deniz Emniyeti ve Acil Müdahale Merkezi'ni Tekirdağ'da kurduklarını dile getirdi.

Tekirdağ'ın yollarını açarken, her bir köyünü ulaşılır hale getirirken, erişim altyapısını da unutmadıklarını anlatan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Fiber optik kablo uzunluğunu bin 42 kilometreden 5 bin 689 kilometreye çıkardık. Hızlı internet kullanıcısı adeta yok iken, bugün 946 bin 814 hızlı internet abonesi bulunuyor. Tekirdağ’ın gelişimi ve kalkınması için her türlü gayret ve kararlılığı göstermeye devam edeceğiz. Sizlerin her geçen gün ülkemizin diğer illeriyle ve dünyayla bağlarınızı güçlendireceğiz. Yaşam kalitenize hissedilir katkılar sunacağız. Türkiye'miz çok önemli bir tarihi dönemeçten geçiyor. Avrupa, Asya ve Afrika üçgeninin tam ortasındayız. Bugün dünyanın üretimi, tedariki ve en önemli pazarları bu üçgene doğru hareket etmektedir. Ülkemizin benzersiz konumu nedeniyle büyük fırsatlarla karşı karşıyayız. Bu fırsatları iyi kullanmak için tüm altyapımızla hazırlıklı olmalıyız. Bu stratejik bakış açısı ile ulaştırma ve haberleşme alanında hayata geçirdiğimiz dev projelere ve durmadan yılmadan yaptığımız çalışmalara sizler de şahitsiniz. Hedefimiz Türkiye’nin her noktasına ekonomik gelişimi, kalkınmayı taşıyacak yollar inşa etmek. İhracatımıza katkı vermek. Kalbinde bulunduğumuz Yeni İpek Yolu'nda oyun kurucu bir ülke olmak. Lojistik süper güce dönüşmek."

Bakan Karaismailoğlu, tören öncesi Hayrabolu Belediyesi'ni de ziyaret etti.

Kaynak: Anadolu Ajansı
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 29 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 23 54
2. Konyaspor 22 45
3. Alanyaspor 23 38
4. Adana Demirspor 23 37
5. Fenerbahçe 23 37
6. Beşiktaş 23 36
7. Hatayspor 23 36
8. Başakşehir 22 34
9. Gaziantep FK 22 32
10. Sivasspor 23 31
11. Kayserispor 23 31
12. Karagümrük 23 30
13. Kasımpaşa 23 27
14. Göztepe 23 27
15. Galatasaray 23 27
16. Giresunspor 23 26
17. Antalyaspor 23 24
18. Rizespor 23 22
19. Altay 23 18
20. Ö.K Yeni Malatya 22 16
Takımlar O P
1. Ümraniye 21 45
2. Ankaragücü 21 45
3. Erzurumspor 21 38
4. Bandırmaspor 21 36
5. İstanbulspor 21 36
6. Eyüpspor 20 36
7. Samsunspor 20 33
8. Adanaspor 21 32
9. Manisa Futbol Kulübü 21 28
10. Tuzlaspor 20 27
11. Keçiörengücü 21 26
12. Gençlerbirliği 21 26
13. Boluspor 19 24
14. Kocaelispor 21 24
15. Menemen Belediyespor 21 23
16. Altınordu 21 22
17. Bursaspor 20 20
18. Denizlispor 21 19
19. Balıkesirspor 20 8
Takımlar O P
1. Manchester City 23 57
2. Liverpool 22 48
3. Chelsea 24 47
4. M. United 22 38
5. West Ham United 23 37
6. Arsenal 21 36
7. Tottenham 20 36
8. Wolverhampton Wanderers 21 34
9. Brighton 22 30
10. Leicester City 20 26
11. Aston Villa 21 26
12. Southampton 22 25
13. Crystal Palace 22 24
14. Brentford 23 23
15. Leeds United 21 22
16. Everton 20 19
17. Norwich City 22 16
18. Newcastle 21 15
19. Watford 20 14
20. Burnley 18 12
Takımlar O P
1. Real Madrid 22 50
2. Sevilla 22 46
3. Real Betis 22 40
4. Atletico Madrid 21 36
5. Barcelona 21 35
6. Real Sociedad 21 34
7. Villarreal 22 32
8. Rayo Vallecano 21 31
9. Athletic Bilbao 22 31
10. Valencia 22 29
11. Osasuna 22 28
12. Celta Vigo 22 27
13. Espanyol 22 27
14. Granada 22 24
15. Elche 22 23
16. Getafe 22 22
17. Mallorca 21 20
18. Cadiz 22 18
19. Deportivo Alaves 22 17
20. Levante 21 11