banner265

Ramazan ayında sağlıklı beslenme önerileri

İrmet Hospital Hastanesi Diyetisyeni Burcu Akca, iftarda sağlıklı ve dengeli bir öğün tercih edilmesi gerektiğini, sahur zamanında da aynı şekilde şekeri ve yağı az bir öğün tüketmenin hem acıkmayı geciktireceğini hem de sağlığın üzerinde olumlu etkileri olacağını kaydetti.

GENEL 20.04.2021, 12:42 Bakış Haber Merkezi
Ramazan ayında sağlıklı beslenme önerileri

Çerkezköy Bakış- İrmet Hospital Hastanesi Diyetisyeni Burcu Akca, ramazan ayında sağlıklı bir oruç için önerilerde bulundu. 

Ramazan ayı boyunca, oruç tutan kişilerin beslenme ve yaşam biçimlerinin değişebileceğini kaydeden Akca, “Oruç boyunca uzun süreli açlık durumlarına uyumun sağlanması için iftar ve sahur arasındaki beslenme görüntüsüne dikkat edilmesi gerekir. Herhangi bir sağlık probleminiz varsa öncelikle doktorunuza danışarak oruç tutmanız tavsiye edilir.

Özellikle diyabet gibi kan şekerinin dengesiz olduğu veya reflü, gastrit gibi hastalıklarda oruç tutmak sakıncalı olabilir.” dedi.

EN AZ 10 BARDAK SU TÜKETİMİNE DİKKAT EDİLMELİ

Oruç süresi boyunca kişilerde halsizlik, dikkat dağınıklığı ve baş ağrısı gibi problemlerin görülebileceğine dikkat çeken Akca, “Bazı basit kuralları uygulayarak bu gibi problemlerin önüne geçebilir, orucunuzu daha sağlıklı ve rahat tutabilir, hatta belki de kolesterol ve kan basıncı seviyelerinizi kontrol altına alabilirsiniz. Oruç zamanında görülen susuzluk problemi iftar ve sahur arasında aralıklı olarak su içilerek giderilmelidir.

Oruç açarken birden çok miktarda alınan su kişiyi rahatsız edebilir, yetersiz besin alımına sebebiyet verebilir. Bunun için iftar ile sahur arasında aralıklı olarak en az 10 bardak su tüketimine dikkat etmek gerekmektedir. İftar yemeğini yavaş yavaş yemek sonrasında hissedilen rahatsızlık ve yanma hissini en aza indirirken yemekten alınan hazzı arttırır. Bunun için birden büyük bir porsiyon yemek yerine aralıklı olarak her seferinde küçük porsiyonlar halinde besinler tüketilebilir.”

İFTARDA SAĞLIKLI VE DENGELİ BIR ÖĞÜN TERCİH EDİLMELİ

İftarda sağlıklı ve dengeli bir öğün tercih edilmesi gerektiğini ifade eden Akca, “Yağda kızartma, gazlı ve şekerli içecekler, beyaz ekmek, pirinç gibi basit karbonhidratlardan uzak durulmalıdır. Bu besinler kan şekerinin aniden yükselmesine ve kişilerde iftardan sonra halsizlik yaşanmasına sebebiyet verebilir. Liften ve proteinden zengin öğünler önerilmektedir. Örnek öğün modeli olarak liften zengin 1-2 adet hurma ile oruç açılabilir ve sonrasında 1 kâse çorba içilebilir, çorbadan sonra 10 dakikalık bir beslenme molası vermenizi tavsiye ederiz.

Sonrasında tabağınızın yarısının yeşillik veya sebze yemeği olması, çeyreğinin sağlıklı bir protein kaynağı olması (kuru baklagiller, ızgara, buğulama veya fırında pişmiş az yağlı kırmızı et, tavuk eti, hindi eti veya balık tercih edilebilir) kalan çeyreğinin ise sağlıklı karbonhidrat dediğimiz tam tahıllı makarnalar, bulgur pilavı veya tam tahıllı ekmeklerden oluşması önerilmektedir. Çok yağlı besinlerin yanında çok tuzlu besinlerin de tüketimi azaltılmalıdır. Bu besinler susuzluğu arttırabilir ve ayrıca vücudun ödem yapmasına sebebiyet verebilir.” dedi.

“İFTAR SONRASI YÜRÜYÜŞ YAPMAK SİNDİRİM PROBLEMLERİNİ ÖNLER”

Eğer tatlı tercih edilecekse tercihlerin meyveler veya az şekerli sütlü tatlılardan yapılmasını öneren Akca, “Yüksek şekerli, şerbetli tatlılarda kişilerde ani kan şekeri yüksekliği sonucu halsizliğe, kilo almaya sebebiyet verebilir. İftardan sonra kısa mesafeli yürüyüşler sindirim problemlerinin yaşanmasını önleyebilir. Bunun için iftardan sonra imkân var ise ufak bir yürüyüşe çıkmak size iyi gelebilir.

Sokağa çıkma kısıtlaması sebebiyle yürüyüşlerinizi ev içerisinde yürüyüş bandında da yapabilirsiniz. Ramazan ayında sahura kalmak yerine yatmadan önce sahur tüketme alışkanlığından vazgeçilmelidir ve sahur zamanında yapılmalıdır. Bunun nedeni açlığı ve kan şekerini sağlıklı bir şekilde kontrol altına almaktır.” dedi. 

“SAHURDA TERCİH EDİLEN ÖĞÜN PROTEİNİ ZENGİN BİR ÖĞÜN OLMALIDIR”

Sahur zamanında da aynı şekilde şekeri az, yağı az bir öğün tüketmenin hem acıkmayı geciktireceğini hem de sağlığın üzerinde olumlu etkileri olacağına dikkat çeken Akca, “Sahurda tercih dilen öğün proteini zengin bir öğün olmalıdır. Bunun için az yağlı peynirler, yumurta gibi besinler tüketilebilir. Proteinli besinlerin açlığı geciktirme özellikleri vardır ve bu sayede orucu daha kolay geçirmenizi sağlar.

Sahurda  tercih edilecek karbonhidrat kaynaklarının tam tahıllı olmalarına dikkat etmek gerekmektedir. Örneğin beyaz ekmek yerine tam tahıllı bir ekmeğin tercihi hem kan şekerinizin aniden yükselmesini engeller hem de içeriğindeki yüksek lif sayesinde tokluk hissini daha da uzatır.” ifadelerine yer verdi.   

Kaynak: Çerkezköy Bakış
Yorumlar (0)
Namaz Vakti 20 Haziran 2021
İmsak 03:30
Güneş 05:31
Öğle 13:16
İkindi 17:16
Akşam 20:52
Yatsı 22:43
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30
20°
az bulutlu